Singurul tramvai modern din Iaşi, nefuncţional de mai bine de un an. Cum se degradează în depou vagonul de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiul modernizat la uzinele ElectroPutere Paşcani, de tip GT4M, în faţa Palatului Culturii FOTO Adevărul
Tramvaiul modernizat la uzinele ElectroPutere Paşcani, de tip GT4M, în faţa Palatului Culturii FOTO Adevărul

Tramvaiul recondiţionat de ElectroPutere Paşcani cu 500.000 de euro şi dat în folosinţă pe 27 iunie 2013 stă nefolosit de mai bine de un an în depoul Regiei Autonome de Transport Public din Iaşi. Vagonul de tip GT 4 are o defecţiune la care nu poate interveni decât firma care l-a modernizat, iar omologorea i-a expirat.

Tramvaiul de lux al Iaşului stă pe dreapta în depoul RATP de mai bine de un an. Iniţial, vagonul prezenta o defecţiune şi pentru că este un prototip, reparaţiile pot fi făcute doar de firma care l-a recondiţionat – ElectroPutere Paşcani. Între timp şi omologarea tramvaiului de lux a expirat, astfel că  nu mai poate fi scos pe stradă.

Reprezentanţii Regiei susşin că au făcut nenumărate demersuri şi adrese către firmă, dar în zadar. 

‘’Din păcate, tramvaiul nu mai are omologare. Noi am înştiinţat firma de mai multe ori, le-am făcut adrese, dar nu s-a prezentat nicio echipă la faţa locului. Fără această omologare nu putem să îl scoatem la stradă’’, explică Adria Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi. 

În tot acest timp, călătorii sunt nevoiţi să circule cu tramvaie vechi, acesta fiind singurul modernizat. Toate cele 170 de tramvaie din Iaşi sunt second hand. 

‘’Este foarte rău să avem un tramvai modern şi să nu ne putem folosi de el. Şi aşa toate sunt vechi, măcar unul să fi avut şi noi mai bun. Este păcat’’, spune o călătoare. 

Tramvaiul de lux a fost inaugurat pe 27 iunie 2013. A fost modernizat în uzinele ElectroPutere Paşcani timp de un an şi firma a investit în acest prototip jumătate de milion de euro. Tramvaiul are confort sporit, aer condiţionat, camere de supraveghere şi geamuri izolate fonic.

Vă mai recomandăm:

VIDEO Inaugurat cu fast, tramvaiul de 500.000 de euro de la Iaşi stă în depou pentru că nu are cine să-l conducă

"Revoluţie" în transportul public din Iaşi. Unicul tramvai second-hand modernizat după 1989, scos la stradă cu festivism în ziua în care RATP a intrat în insolvenţă

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite