Iaşi

articolul anterior articolul urmator

Totul despre seminţele de chia, miracolul alimentar din America de Sud. Care este cantitatea ideală de consumat zilnic

2
31 May 2016 04:01:44
Autor: Elena Ungurean
Seminţelede chia sunt indicate să fie consumate zilnic, dar nu în cantităţi mari FOTO: Shutterstock
Seminţelede chia sunt indicate să fie consumate zilnic, dar nu în cantităţi mari FOTO: Shutterstock

Seminţele de chia au numeroase beneficii asupra organismului uman. Bogate în proteine, grăsimi, carbohidraţi, fibre alimentare, minerale şi minerale, seminţele de chia au şi antioxidanţi.

Seminţele de chia sunt un aliment tradiţional în America Centrală şi de Sud, dar sunt consumate în întreaga lume. Sunt recunoscute pentru menţinerea în limite normale a nivelului lipidelor serice.
 
Nu conţin gluten, astfel că pot fi consumate şi de către persoanele cu intoleranţă la gluten. 
„Seminţele de chia au în compoziţie proteine (15-25%), grăsimi (30-33%), carbohidraţi (26-41%), fibre alimentare (18-30%), minerale şi vitamine. Ele conţin şi o cantitate mare de antioxidanţi. Un alt avantaj al seminţelor de chia este faptul că nu conţin gluten, putând astfel să fie consumate şi de persoanele cu intoleranţă la gluten. În seminţele de chia au fost identificate numeroase substanţe active, printre care acizi graşi esenţiali şi compuşi fenolici’’, spune nutriţionistul Adina Rusu. 
Studiile făcute de-a lungul vremii au arătat că seminţele de chia au efecte benefice adupra sănătăţii, în special pentru afecţiunile cardiovasculare şi obezitate. 
 
Chiar şi aşa, studiile şi ghidurile alimentare au arătat că nu trebuie să se consume pe zi mai mult de 48 de grame de seminţe de chia. 
 
„Încă din anul 2000, Ghidurile alimentare din SUA recomandau să nu se consume zilnic mai mult de 48 de grame de seminţe de chia. Ele pot fi consumate crude în salate, în băuturi sau adăugate în orice preparat culinar, prelucrat termic sau nu. Comisia Europeană a aprobat utilizarea seminelor de chia chiar şi în pâine, cu o limită de 5% din masa totală“, mai spune nutriţionistul Adina Rusu. 
 
Vă mai recomandăm:
 
Rondele de orez expandat, false prietene ale omului care ţine dietă. „Au un indice glicemic mai mare decât al pâinii“
 
De ce este considerată banana fructul cu cea mai proastă reputaţie în cazul curelor de slăbire

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

foarte atent
31.05.2016, 14:16:50

si un roman cum ar trebui sa le consume? sa faca un sejur in Amerika de Sud?!

+3 (3 voturi)
Petru Onisim
31.05.2016, 22:37:57

Acum câțiva ani o campanie multinațională dorea sa vândă semințe de chia(se citeste cia) și a generat un mesaj pe internet.. Se pare ca nu a avut succes de aceea dorește sa mai facă ceva publicitate. Studiile efectuate pana în prezent au arătat ca ea ar servi(conditional-optativ) pentru slăbit deoarece sămânța de chia se umfla de cca 27 ori. Se pare ca au fost cazuri deosebite când acestea au rămas în esofag și au generat problemele pe care le intuiți; de aceea este alerta nutriționiștilor. Planta lamiacea(dicotiledonata) este din Mexic întâlnindu-se pana în Nicaragua deci nu în SudAmerica) si ea era folosita de chichimeci(se citeste cicimeci) fiind al treilea aliment(după porumb și fasole) al populației pana la sosirea spaniolilor. Pana în prezent s-a constatat ca ar fi buna pentru slăbit pentru ca iți taie pofta de mâncare. Căutați susese serioase de informare și apoi treceți la fapte.

Modifică Setările