Care sunt segmentele de dezvoltare ale oraşului Oradea, din ultimii ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oradea
Oradea

Municipiul Oradea a înregistrat în ultimii ani o dezvoltare în domeniului construcţiilor, considerată de specialişti intensă, pe anumite segmente, după cum arată raportul pe anul 2016 al Instituţiei Arhitectului Şef.

“În 2016, Instituţia Arhitectului Şef a avut o activitate intensă, în aproape toate domeniile de activitate se constată o creştere semnificativă ceea ce arată că, pe de o parte, oraşul se dezvoltă, iar pe de altă parte, că încercăm să ne adaptăm la nevoile concrete ale orădenilor şi ale oraşului”, viceprimarul municipiului Oradea, Mircea Mălan, pe marginea raportului menţionat. 

Instituţia Arhitectului Şef din Primăria Oradea este implicată în tot ce înseamnă probleme de urbanism şi arhitectură, de la proiecte concrete, până la PUZ-uri şi la programul multianual privind restaurarea şi punerea în valoare a patrimoniului arhitectural al oraşului, prin care primăria vizează reabilitarea faţadelor clădirilor de patrimoniu, dar şi a altor imobile situate în centrul istoric. 

Arhitectul-şef Adriana Lipoveanu a subliniat şi ea că numărul de acte specifice prelucrate a crescut, în ultimii cinci ani, pe toate segmentele. 

“În 2016 avem o creştere cu 41% peste media anilor anteriori, ceea ce denotă un indicator urban foarte bun pentru dezvoltarea economică a oraşului. Toţi indicatorii urbani înregistrează creşteri, cu excepţia adeverinţelor de desfiinţare a construcţiilor, ceea ce arată faptul că în 2016 s-a demolat mai puţin cu cca. 20% decât în 2015”, a declarat Adriana Lipoveanu. 

Analiza cifrelor statistice arată, potrivit arhitectului-şef, continuarea trendului crescător în ceea ce priveşte construcţiile noi sau extinderile construcţiilor, precum şi o creştere de 57% faţă de media ultimilor cinci ani. 

“Toate actele ce privesc finalizările construcţiiilor arată, începând cu 2010 şi până în 2016, o dezvoltare economică a municipiului”, a menţionat Lipoveanu. 

Instituţia Arhitectului Şef a continuat şi în anul 2016 să emită actele specifice în regim de urgenţă, activitate introdusă în cursul anului 2014. Astfel, actele se emit, la solicitare, în două zile (pentru certificatul de urbanism) sau în cinci zile (pentru autorizaţia de construcţie şi autorizaţia de luare în folosinţă), comparativ cu 30 de zile, în regim normal. 

Taxele percepute pentru regimul de urgenţă, în anul 2016, au fost modice în comparaţie cu alte municipii, respectiv 75 lei pentru prima categorie de acte, iar pentru cea de a doua, 300 lei, respectiv 150 lei. 

“Numărul solicitărilor pentru emitere în regim de urgenţă şi-a continuat trendul crescător, ceea ce ne întăreşte convingerea că a fost o iniţiativă bună, iar în anul 2016 numărul documentelor emise în regim de urgenţă a crescut cu 22% faţă de 2015,” a precizat Adriana Lipoveanu.

Oradea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite