Oradea

articolul anterior articolul urmator

Cele mai simple metode de răcorit maşina vara fără să consumăm combustibil. Ponturi de la specialişti

4
14 Aug 2018 05:57:34
Autor: Claudia Popa
Cum sa ne racorim masina
Cum sa ne racorim masina

Perioada caniculară este un coşmar pentru şoferii nevoiţi să petreacă o mare parte a timpului în trafic. Pentru ca suferinţa să fie cât mai scurtă pe perioada temperaturilor insuportabile, vă propunem câteva metode cu ajutorul cărora maşina se va răcori.

Există câteva metode prin care şoferii pot supravieţui calvarului creat de căldura dintr-o maşină.

Supraîncălzirea maşinii

Dacă maşina s-a supraîncălzit, se recomandă scoaterea aerului cald din interior. "O modalitate e să se dea drumul la aerul condiţionat pe maximum, fără a se folosi însă recircularea, astfel încât să se redirecţioneze fluxul de aer către aeratoarele de la nivelul picioarelor, asta după ce au fost deschise parţial geamurile. Geamurile se vor închide când s-a răcit", a mai precizat Florin Bar, electrician auto.

Aerul condiţionat

"Indicat şi ideal ar fi ca imediat după ce s-a pornit la drum să se utilizeze funcţia auto, geamurile să fie închise sau cel mult întredeschise. Astfel habitaclul va avea parte de o ventilaţie mai bună şi corpul va fi cu siguranţă mulţumit. Nu trebuie abuzat de folosirea acestei funcţii mai mult de câteva minute, deoarece atmosfera poate fi răcită în exces. La drum lung este indicat să fie folosit cu alternanţă sistemul de aer condiţionat. Variaţia redusă a temperaturii din interior va reuşi ca, atunci când ieşim din maşină, corpul să nu fie atât de expus la temperaturile ridicate. Un alt avantaj este faptul că se economiseşte combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită în plus motorul maşinii", ne-a explicat specialistul.

Parcarea

Parcarea este foarte importantă. Este indicat să fie ales un loc de parcare cât mai ferit de soare. Dacă nu este posibil, o altă variantă ar fi găsirea unui loc în care soarele să bată spre partea din spate a maşinii. Astfel, părţile ce scapă de supraîncălzire sunt schimbătorul, volanul şi bordul. O altă variantă ar fi  parasolarele pentru parbriz şi lunetă, iar geamurile din părţile laterale pot fi protejate folosind o folie solară auto.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Mocanu Remus Octavian
14.08.2018, 09:54:25

Folosirea climatizarii este foarte costisitoare, din pacate prea des necesara. Incerc sa evit sa folosesc sistemul de climatizare, ptr ca imi creste consumul de benzina, functie de zi (cat de calda este ziua) intre 1L/100Km si 2L/100Km. Nu e deloc o nimica toata... Din pacate anotimpul cald cam peste tot a devenit foarte greu de suportat. Sunt zile cand fara climatizare te sufoci in masina, si intr-o tara nordica precum Canada. Mai e o chestie: adesea calatoriile cu masina sunt relativ scurte 15-30 min, chestie de care se poate profita: daca tzii masina la adapost de soare (sub un copac sau intr-un garaj), poti ajunge la destinatie chiar fara sa ai nevoie sa rotesti compresorul masinii de frig consumand astfel benzina. In Canada multa lume poate folosi chestia asta, insa cred ca doar 1 din 10 o foloseste: garajele canadienilor nu sunt ptr a-si tine masinile in ele, ci un fel de depozite de boarfe, jucarii, electromenajere scoase din uz, etc. La fel iarna: aproape toate masinile au incalzitor electric de baie de bloc motor (baie de ulei), dar nimeni nu-l foloseste: institutiile si companiile au cuplat oarecum cand a fost vorba despre instalarea bornelor de reincarcare electrica ptr masinile hibride si electrice, insa prize temporizate si contorizate ptr incalzirea blocului motor nu s-au instalat nicaieri. Asta desi poluarea cea mai mare are loc cand motorul este rece, si consumul de benzina si el este la fel atunci cand motorul este rece. Oamenii iarna pornesc motorul cu 10 min sau mai mult inainte de plecare, consumand combustibil, ptr ca in America poate nici 1% din masini n-au incalzire (de motor sau habitaclu) autonoma (un webasto, de ex).

-2 (2 voturi)
geek-a-contra
14.08.2018, 12:19:48

de cind este un electrician auto "specialist" in climatizarea masinilor? daca este vorba despre specialisti iote ce spun si ce recomanda producatorii de masini: - aerul liber "de afara", oricit ar fi de cald este afara, este mai rece decit aerul stagnant din interiorul masinii si cu mult mai rece decit piesele unei masini care a stat in soare. ca urmare: - deschideti geamurile si puneti ventilatia pe maximum citeva minute; scopul? o relativa racire a aerului din habitaclu si racirea tubulaturii instalatiei de climatizare si ca urmare evitarea suprasolicitarii ulterioare a instalatiei de climatizare; - daca circulati cu viteza redusa (in general in urban) si nu exista prea multe gaze de esapament..., puteti merge cu geamurile coborite; atentie daca aveti probleme cu urechile sau sensibilitati la coloana / ceafa (transpiratie + curent = ......) - pe distante scurte (citeva minute...) nu se justifica pornirea AC: nu apuci sa racesti bine masina si ai ajuns la destinatie. in schimb benzina arsa s-a dus... - daca mergeti cu viteza (in general peste 50-60km/h) folositi climatizarea; - masina se va incalzi in permanenta de la soare si ca urmare va trebui racita permanent ptr a asigura confortul, este posibil ca numai simpla circulatie a aerului in masina, fara AC, sa nu fie suficienta; - chiar daca climatizarea functioneaza, suprafetele expuse la soare (prin geamuri...) se vor incalzi si vor da senzatia ca climatizarea nu este suficienta; - aerul conditionat (AC) este deosebit de util cind in afara de caldura aveti de combatut si umiditatea. - din nou, atentie cum reglati directia curentilor de aer in masina (urechi, ceafa, nevralgii urinare...) - parcati, pe cit posibil, la umbra; - daca geamurile nu sint deja tratate de la producator folositi folii sau macar acoperitori ptr geamurile din spate; atentie la limitarile legale privind opacizarea geamurilor... ij rest... intr-o zi normala cu cer senin soarele transfera cca 1kw/m2 suprafata plana, suprafata expusa a masinii este, in mare, lungimea x latimea. asta ca sa aveti idee in echivalenta, de ex, cu un radiator electric, cam cita caldura aveti de suportat. si nu puteti sa va ascundeti de ea....

+4 (4 voturi)
Realist
14.08.2018, 15:52:23

Corect Gica, sfaturi de bun-simt pe care le deprinde din experienta oricine conduce masina de mai mult de o saptamana. Ceea ce nu e cazul autoarei articolului ...

+1 (1 vot)
Mocanu Remus Octavian
14.08.2018, 21:57:40

"pe distante scurte (citeva minute...) nu se justifica pornirea AC: nu apuci sa racesti bine masina si ai ajuns la destinatie." Nu trebuie sa racesti masina ca sa simti confortul aerului rece furnizat de sistemului de climatizare. Scopul imediat nu este racirea suprafetelor interioare, cat asigurarea unui flux continuu de aer rece, respirabil si care sa atinga si raceasca suprafetele expuse ale corpului. Ori asta este eficace si pe distante scurte.

+1 (1 vot)
Modifică Setările