Narcis Neaga după ce a vizitat Drumul Naţional 76: „Îmi este ruşine că sunt directorul CNADNR”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul National 76, ramane fara constructor
Drumul National 76, ramane fara constructor

Drumul Naţional 76, pe tronsonul Oradea-Beiuş, a devenit spaima şoferilor. Cel mai probabil, situaţia nu se va îmbunătăţi nici în perioada următoare, directorul CNADNR anunţând că  se va rezilia contractul cu firma care a câştigat licitaţia, firmă care din luna octombrie şi până acum a reuşit să avanseze în procent de doar 0,7% cu lucrările.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR susţine că rezilierea contractului cu firma SCT Bucureşti, cea care trebuia să reabiliteze tronsonul Oradea-Pocola a DN 76, se va realiza din cauză că nu au lucrat.

“Am fost pe DN 76 şi îmi este ruşine că sunt directorul CNADNR. Am încercat tot ce e omeneşte posibil cu această firmă să poată realiza contractul. Am avut probleme cu ei şi la centura Sucevei, unde am reziliat contractul, şi la Arad, unde sunte în procedură de reziliere. Aici, am încercat să vedem ce soluţie putem găsi pentru a nu încălca procedurile. Am identificat o soluţie, dar ei, în aşteptarea acestei soluţii, aveau posibilitatea să lucreze la poduri, la şanţuri. Din octombrie până luna aceasta, progresia fizică a lucrărilor este de numai 0,7% ” a afirmat Neaga

Finanţarea pentru lucrare a fost asigurată, însă firma nu pare nici interesată, nici capabilă să finalizeze lucrarea. Potrivit directorului CNADNR,  după rezilierea contractului, din suma depusă ca garanţie de execuţie Direcţia Regională Cluj va face lucrări de reparaţii la drum, astfel încât să se poată circula. Între timp, CNADNR va pregăti o nouă licitaţie prin procedură de cerere de oferte, tronsonul fiind împărţit în mai multe loturi.

„Vom merge pe altă soluţie tehnică: reciclarea asfaltului, cu 1 km/zi, astfel încât calea de rulare să poată fi gata până în toamnă”, a menţionat Narcis Neaga. Documentaţia pentru noua licitaţie ar urma să fie gata în 10 zile, pentru a putea fi publicată pe SEAP, iar în 21 de zile se aşteaptă cererile de oferte.

Directorul CNADNR va propune Guvernului schimbarea Legii achiziţiilor publice, prin eliminarea criteriului cel mai mic preţ, care s-a dovedit a fi păgubos. De asemenea, până la sfârşitul anului, va realiza o clasificare a firmelor din construcţii, care să includă şi proiectanţii şi consultanţii. „Nu se poate ca o licitaţie pentru o autostradă să fie câştigată de o firmă care n-a făcut decât drumuri judeţene”, susţine Narcis Neaga.

În ceea ce priveşte lucrările derulate de CNADNR în Bihor, Narcis Neaga a menţionat că investiţiile se ridică la un total de aproximativ un miliard de lei (fără TVA): Autostrada Transilvania, pasajul dinspre Nojorid, pasajul de pe Ciheiului, Podul Densisianu, DN 76, centura Aleşd Sud şi pasajul de la Metro.

„Sunt în discuţie alte două lucrări: centura Aleşd Nord, în valoare de 67,6 milioane lei, şi centura Şteiului – 382 milioane lei”, a declarat şeful CNADNR, adăugând că deocamdată nu s-a primit acordul pentru demararea lucrărilor, acestea fiind finanţate din fonduri europene.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite