Reprezentaţii Băncii Mondiale despre un oraş magnet al României: "Un oraş atractiv prin oferta locurilor de muncă şi prin calitatea ridicată a vieţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doi reprezentanţi ai Băncii Mondiale au prezentat o imagine de ansamblu a dezvoltării socio-economice a României din ultimii 17 ani, a oraşelor României care au devenit motoare de dezvoltare, dar şi a factorilor care au generat sau, dimpotrivă, au împedicat dezvoltarea unui oraş.

Despre municipiul Oradea, cu aproximativ 200.000 de locuitori, experţii Băncii Mondiale au spus că acesta este un oraş atractiv prin oferta de locuri de muncă pe care o are şi prin calitatea ridicată a vieţii pe care o oferă. De altfel, în topul caracteristicilor care fac un oraş atractiv, Oradea se află pe locul 7 din totalul oraşelor din România, "fiind percepută în mentalul colectiv ca un oraş cu o mare calitate a vieţii'.

Cu un profil industrial pronunţat, Oradea face parte şi din topul oraşelor României care se extind către periferie. În acelaşi timp, o mare parte a forţei de muncă din Oradea provine din zonele limitrofe: Sînmartin, Sîntandrei, Oşorhei, Săcueni, Nojorid, Salonta, Tileagd, Girişu de Criş, Biharia, multe localităţi ale Zonei Metropolitane Oradea.

Oradea atrage anual, în medie, împreună cu Zona Metropolitană Oradea, peste 3.000 de locuitori noi, mai ales din oraşele şi comunele Bihorului, precum şi din alte oraşe importante din partea de vest a ţării (remigraţie). Acest flux, ca şi puternica suburbanizare, pune presiune tot mai mare pe piaţa imobiliară şi pe traficul auto.
Un alt factor care arată că Oradea este un adevărat motor de dezvoltare este numărul foarte mare de navetişti pe care îi atrage, respectiv circa 35.000 de oameni care vin aici să lucreze. Oradea are, aşadar, un profil de migraţie şi navetism.

Experţii Băncii Mondiale au recomandat administraţiei publice să continue politicile de dezvoltare începute: având în vedere profilul industrial al oraşului axarea în continuare pe educaţia vocaţională (şcoli profesionale); politica de retenţie a populaţiei tinere în oraş prin oferirea de spaţii de locuire, joburi bine plătite; continuarea dezvoltării infrastructurii şi dezvoltarea transportului public metropolitan; dezvoltarea parteneriatului cu firmele private; îmbunătăţirea comunicării cu oraşele din această regiune (Cluj, Timişoara, Bistriţa etc.) printr-un schimb de promovare reciprocă.

Conferinţa “Oraşe Magnet - cazul Oradea” a fost susţinută de Marcel Heroiu şi Marius Cristea, ambii experţi seniori ai Băncii Mondiale. La eveniment au participat primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Florin Birta, directorul Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) - Adrian Foghiş şi numeroşi reprezentanţi ai instituţiilor locale şi ai mediului privat din Oradea.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite