99 de dolari, preţ infim pentru o intervenţie rapidă în căutarea avionului prăbuşit în Apuseni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
spot

Şeful Salvamont Neamţ susţine că utilizarea sistemului SPOT (Sattelite Personal Tracker) ar fi dus la determinarea cu precizie de un metru a locului unde a căzut avionul. Sistemul, folosit îndeosebi în operaţiuni de căutare a victimelor avalanşelor, nu este condiţionat de existenţa reţelelelor de telefonie mobilă, ci acţionează prin satelit.

Raul Papalicef, şeful Salvamont Neamţ deţine un astfel de echipament, primit de la o rudă care l-a achiziţionat din Statele Unite ale Americii cu suma de 99 de dolari. 

„Poate fi montat pe orice maşină, îl poate avea la îndemână chiar şi un copil şi e uşor de folosit. Dacă persoana este în primejdie, se acţionează printr-o simplă apăsare de buton şi coordonatele sunt transmise către sateliţi. Centrala amplasată în America primeşte datele, iar acestea sunt direcţionate automat către serviciile de urgenţă din ţara de unde s-a apelat. Sistemul operează pentru ţări de pe patru continente, inclusiv din Europa”, spune şeful Salvamont Neamţ.

spot2

Raul Papalicef a mai menţionat că precizia localizării are o fidelitate de un metru şi că, într-o situaţie precum cea petrecută în Apuseni, se câştiga mult timp pentru salvarea victimelor accidentului aviatic.

„Dacă un astfel de accident s-ar fi petrecut în anumite zone din Neamţ, precum cele de la graniţa cu Harghita sau Suceava, erau probleme mari cu localizarea. Între masivul Ceahlău şi Lacul Roşu este o zonă de circa 40 de kilometric fără semnal, prin obccine. Pe Ceahlău sunt locuri cum e Piciorul Şchiop unde nu ajungi decât cu pasul şi ai nevoie de cel puţin trei ore dacă din acea zonă se cere ajutorul”, mai spune Papalicef.

Salvamontistul consideră că un echipament de tipul SPOT ar fi fost necesar pentru intervenţia rapidă în situaţia din Apuseni.

„Ar trebui ca trusa de supravieţuire a avioanelor să fie dotată obligatoriu cu un astfel de sistem. Se întâmplă aşa în multe ţări, iar numeroşi proprietari de avioane chiar folosesc astfel de echipamente”, a mai adăugat şeful Salvamont.

Pe aceeaşi temă:

Poveştile eroilor din Apuseni. Cum au reuşit oamenii simpli să doboare tot sistemul

Rezultatele autopsiei pilotului Adrian Iovan şi a studentei, morţi în avionul care a aterizat forţat în Apuseni 

EXCLUSIV Marius Pop, salvator în Apuseni: „112 e de vină pentru întârzierea de peste două ore. Coordonatele erau greşite“

Victor Zota, coordonatorul Agenţiei Naţionale de Transplant: „Este inimaginabil că în anul 2014 să cadă un avion şi să nu-l găsească timp de şase ore”

FOTO VIDEO Reportaj din Apuseni: filmul tragediei aviatice, în care sute de săteni au încercat să-l salveze pe pilotul Adrian Iovan şi pe ceilalţi răniţi

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite