Fotograful român care schimbă vieţile femeilor din toate colţurile lumii. Proiectul „Atlasul frumuseţii“ a devenit celebru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De aproape trei ani, Mihaela Noroc surprinde cu aparatul foto frumuseţea femeilor din întreaga lume, în cadrul proiectului pe care l-a iniţiat, „Atlasul Frumuseţii” (The Atlas of Beauty). Unul din rezultatele muncii ei este popularitatea pe care o capătă femei simple din diverse ţări.

Mihaela Noroc, fotograf profesionist, găseşte în fiecare ţară din traseul mondial început în august 2013 cele mai frumoase modele feminine. Proiectul ei, intitulat iniţial „Beauty Around the World” (BAW project – „Frumuseţea în jurul lumii”), a fost dezvoltat de la an la an, devenind ulterior The Atlas of Beauty („Atlasul Frumuseţii”).

„E un nume care transmite mai bine ideea de a realiza, pentru prima oară în lume, o enciclopedie a chipurilor feminine de pe pământ, a diversităţii culturale care ne înconjoară”, spunea Mihaela anul trecut. Această nouă abordare a avut şi mai mult succes, iar mass-media internaţională i-a acordat spaţii largi. 

Între numele mari care au evocat „Atlasul Frumuseţii“ în 2015 se numără Oprah Winfrey, Huffington Post, Forbes, Elle, RAI sau The Telegraph. În vara anului trecut, în timp ce se afla în Mongolia, Mihaela a fost contactată de cei de la CNN pentru un interviu în direct.

„După o noapte dormită în iurtă, într-o aşezare izolată din Mongolia, am primit un telefon tocmai din Statele Unite, de la Atlanta. Şi-aşa, înconjurată de oi şi iaci, am intrat in direct la CNN, cu Natalie Allen”, îşi aminteşte Mihaela Noroc. 

Mihaela Noroc, trezită în Mongolia de jurnaliştii de la CNN FOTO: facebook/Mihaela Noroc

image

Frumuseţi din Tadjikistan şi Coreea de Nord

Pe parcursul călătoriilor făcute în periplul modial, românca a avut ocazia să realizeze şedinţe foto chiar şi în ţări în care imaginea femeii este controlată de restricţii culturale şi religioase. Proiectul a avut însă efecte directe şi asupra femeilor care au fost modele pentru şedinţele foto. În cele mai multe cazuri, acestea, femei simple au devenit cunoscute şi prin poveştile lor de viaţă. 

Astfel, în Tadjikistan, Mihaela a fotografiat o tânără săracă ce se ocupa de plantarea florilor, pe străzile din capitala ţării. Dupa ce fotograful român a publicat imaginea pe pagina ei de Facebook, fata tadjică a devenit cunoscută în întreaga lume, publicaţii internaţionale alocând spaţii pentru a prezenta povestea sa impresionantă.

Fată din Tadjikistan, fotografiată în capitala Dushanbe FOTO facebook/Mihaela Noroc

noroc

Mihaela Noroc a ajuns prin proiectul său Atlasul Frumuseţii şi in Coreea de Nord, având deja experienţă în locurile mai puţin turistice ale lumii după ce fusese şi în Afganistan.

Fotografiile Mihaelei din Coreea de Nord au devenit imediat o senzaţie în presa internaţională. The Guardian, BBC sau Spiegel s-au adăugat la numele mari care deja prezentau frecvent Atlasul Frumuseţii. A fost o premieră mondială pentru că nimeni, până atunci, nu mai documentase frumuseţea femeilor din Coreea de Nord.

Atlasul Frumuseţii le-a făcut celebre în China şi India  

În traseul făcut anul trecut au fost incluse şi cele mai populate ţări ale lumii, China şi India. Multe dintre femeile obişnuite pe care le-a fotografiat acolo au devenit mici vedete în aceste ţări.

„E incredibil să vezi un interviu în presa din China cu o femeie pe care ai fotografiat-o. Să afli cum i s-a schimbat viaţa, după ce a fost inclusă în proiectul Atlasul Frumuseţii. Asta, bineînţeles, dacă are cine să-ţi traducă articolul”, spunea cu umor Mihaela într-un comentariu pe o reţea de socializare.

Patru pagini despre The Atlas of Beauty în Elle China FOTO: facebook/Mihaela Noroc

noroc

În India, Mihaela a stabilit o nouă premieră după ce a fotografiat-o pe Sonam Kapoor, una dintre cele mai mari vedete ale acestei ţări, şi a inclus imaginea ei într-o serie unică, alături de femei obişnuite, din toate mediile. Această serie a fost preluată de toată presa importantă din India şi pentru prima oară femei sărace, marginalizate în societate, au fost prezentate ca simboluri ale frumuseţii, alături de o mare actriţă. 

Mihaela Noroc şi Sonam Kapoor FOTO facebook/Mihaela Noroc

noroc

A realizat campania oficială a Facebook de Ziua Femeii

O recunoaştere a muncii din ultimii ani a fost faptul că echipa Facebook a ales-o pe Mihaela Noroc să fie fotograful care să realizeze campania lor pentru Ziua Internaţională a Femeii. Gigantul american i-a încredinţat misiunea de a fotografia şi de a intervieva mai multe femei deosebite, cu ocazia zilei de 8 Martie.

„Când cei de la Facebook m-au contactat şi mi-au spus că vor ca eu să realizez campania lor de Ziua Femeii, pur şi simplu am crezut că e o glumă. Dar după ce mi-a trecut uluiala, m-am apucat imediat de lucru pentru că totul era contra cronometru. Timp de 3 săptămâni, am schimbat 17 avioane, am călătorit în 6 colţuri diferite ale lumii, unde am întâlnit 6 femei incredibile. A fost o experienţă nebună şi frumoasă, pe care n-o voi uita niciodată”, a declarat Mihaela. 

noroc

După cele trei săptămâni de muncă intensă, în diferite colţuri ale lumii, Mihaela a fost invitată în sediul Facebook, de la New York, unde a acordat un interviu publicaţiei TIME.

Mihaela îşi propune să călătorească pe tot parcursul anului 2016, iar anul viitor să publice prima ediţie a albumului Atlasul Frumuseţii.

„După ce voi publica albumul la nivel internaţional, vreau să petrec mai mult timp în România. Am călătorit în toată lumea, dar nicăieri nu mă simt mai bine ca acasă, oricât de multe probleme există uneori. Mi-aş dori ca pe viitor să realizez un album dedicat doar frumuseţii din România”, şi-a dezvăluit planurile Mihaela Noroc. 

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite