Învăţătoare, după una dintre probele Evaluării Naţionale la clasa a IV-a: „Cu un deosebit dezgust, mă declar oripilată“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dana Tufeanu. Foto: Facebook
Dana Tufeanu. Foto: Facebook

O învăţătoare din Piteşti a criticat dur, pe Facebook, modul în care au fost concepute subiectele pentru proba de Limba română la Evaluarea Naţională de clasa IV-a.

Dana Tufeanu, învăţătoare la Şcoala Matei Basarab din Piteşti şi evaluator extern ARACIP a răbufnit după ce a intrat în posesia subiectelor la limba română.

"Onor Minister, ne-aţi făcut KO! (...) Cu un deosebit DEZGUST, mă declar ORIPILATĂ de subiectele de la LIMBA ROMÂNĂ", a scris dascălul pe Facebook.

Dana Tufeanu a analizat subiectele din mai multe puncte de vedere.

"În primul rând cine a propus aceste subiecte s-a gândit cumva la dozarea timpului unor elevi de 11 ani? Cei mai mulţi dintre noi i-am învăţat pe copii că orice răspuns să aibă echivalentul în textul-suport, deci să răspundă citind CONŞTIENT, că de asta suntem pe ultimul loc la testele Pisa, că suntem ”analfabeţi funcţionali”, adică citim fără să înţelegem textul. Aşadar cei mai mulţi dintre noi am lucrat după sistemul ”te întorci la text şi citeşti cu atenţie. Onor Minister, aţi şters pe jos cu noi şi cu această cerinţă a noastră către copii de a citi textul conştient!", scrie învăţătoarea.

Din punct de vedere educativ, textul este ZERO!

Postarea Danei Tufeanu, are sute de distribuiri şi comentarii pe reţeaua de socializare. 

"Din punct de vedere educativ, textul este ZERO! Pe scurt, pentru cei care nu ştiu subiectele: doi copii, în drum spre casă, intră într-o livadă şi îşi îndeasă buzunarele cu fructe (caise/portocale). Unul dintre ei conştientizează că nu a făcut o faptă bună şi îi dă fructele celui de-al doilea. Al doilea copil se duce fericit spre casă şi ÎI ARATĂ mamei fructele, fiind chiar foarte vesel de isprava sa.

Mama, care până la acel moment NU A AVUT UN COMPORTAMENT PREVENTIV (il citez pe dl. prof. Ovidiu Panisoara) se face foc şi pară, se răscoala în ea morala avutului public şi, în loc să meargă cu copilul şi să plătească fructele luate din pom, să ceară scuze şi să vadă copilul un comportament DEMN, ca model, cum procedează? Îşi umileşte copilul trimiţându-l cu fructele înapoi (deh, grija pentru avutul obştesc!), care fructe se înmânează paznicului. Ba copilul se mai simte şi culpabil că ”a îndrăznit” să mănânce o caisă/portocală! Textul nu ne mai spune dacă paznicul, la rândul lui, a făcut un proces - verbal de predare - primire, etc....etc....
 

Păi în comparaţie cu acest biet copil, Nică al Petrei era un golan numai bun de băgat la zdup, pentru că, pe lângă cireşe, a mai prăpădit şi cânepa din avutul privat al mătuşii Mărioara....", continuă Elena Tufeanu.

Învăţătoare, după una dintre probele Evaluării Naţionale la clasa a IV:
Învăţătoare, după una dintre probele Evaluării Naţionale la clasa a IV:

 Dana Tufeanu. Foto: Facebook

"Întrebări de o ambiguitate demnă de un spectacol mut"

Potrivit învăţătoarei, întrebările au fost greu de înţeles nu doar pentru un copil de clasa a IV-a, ci şi pentru un adult.

"Nu mă refer la cerinţele textului, pe care copiii le-ar fi rezolvat într-un timp rezonabil, ci la întrebări de o ambiguitate demnă de un spectacol mut, de genul....”hăăăăă?????”...

De exemplu: una dintre cerinţe era să spună copiii care pot fi consecinţele negative ale faptelor prezentate în text? Care ar fi răspunsul, Onor Minister???? Că eu nu ştiu ce aş răspunde..... Să fac trimitere la Codul penal? Să fac trimitere la bullying-ul pe care însăşi mama revoluţionară îl face asupra copilului, trimiţându-l singur, cu fructele în mână, la paznicul plantaţiei?

Ori să fac trimitere la decăderea din drepturile părinteşti ale mamei, care nu ştie să îşi educe copilul şi nu are un comportament preventiv referitor la furt? Ori îşi închipuie cineva că după acest episod de maximă umilinţă vom avea un cetăţean - model în societate, crescut cu frica-n sân să nu se mai apropie vreodată de vreo caisă/portocală  care nu îi aparţine? Consecinţa negativă este că acest copil NU va mai fi atât de deschis cu mama sa şi îi va ascunde adevărul", explică Dana Tufeanu.

Învăţătoarea mărturiseşte că s-a simţit frustrată în faţa subiectelor. 

"Copiii aveau de alcătuit un text folosind ”substantive - cheie” sau ”verbe-cheie”. Care sunt acestea, Onor Minister? Eu, ca dascăl, aleg alte substantive - cheie sau verbe-cheie, pentru că eu citesc textul întră 

-o altă .... CHEIE. Iar voi ce faceţi? Îi puneţi pe copii pe Patul lui Procust? Toţi copiii era musai să citească şi să înţeleagă textul aşa cum l-a înţeles Onorat Propunătorul? 

 Cinci ani ne-am străduit să construim aripi şi să zboare copiii noştri! Ce-aţi făcut voi astăzi nu este decât o FRÂNGERE A ARIPILOR!  Ce aţi vrut să demonstraţi cu asta? 

Aţi vrut să arătaţi cât de mari sunteţi în faţa unor suflete de 11 ani? Nu aţi reuşit, pentru că noi, oricât de frustraţi suntem de SUBIECTELE VOASTRE, le vom rezolva împreună cu ei şi, cu tot riscul din lume, ÎI VOM LĂSA SĂ GÂNDEASCĂ CU CAPUL LOR, nu le vom sugera răspunsuri gata preparate", continuă Dana Tufeanu.

Postarea învăţătoarei se încheie cu un mesaj pentru elevi: "VĂ IUBESC ŞI AM ÎNCREDERE ÎN VOI!".

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite