Cazul copilului român de 6 ani care a sunat la numărul de urgenţă în Canada. „N-a apucat să zică «Alo!», dar Poliţia a fost la uşă în mai puţin de 5 minute“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tragedia din Caracal a scos la lumină probleme grave ale serviciului 112, în special lipsa unei reacţii rapide la un apel de urgenţă şi întârzierea foarte mare a localizării apelantului. Cu totul altfel stau lucrurile în Canada, potrivit unei românce stabilite acolo de 12 ani.

Consultant canadian de emigrare, stabilită în Canada din 2007, acreditată de guvernul canadian, Iuliana Dună (40 de ani) locuieşte în oraşul Calgary. Femeia a povestit pentru Adevărul cât de repede au venit poliţiştii la uşă după ce băiatul său a sunat la 911, numărul unic pentru urgenţe în Canada.

„Acum trei ani, în 2016, am lăsat copiii o oră în grija unei prietene. Cei mici au început să se certe. Se certau pe telecomandă şi băiatul cel mare a zis că dacă sună la 911 o arestează pe cea mică şi el poate avea telecomanda. Băiatul a ridicat receptorul şi a sunat la 911. Copilul avea 6 ani atunci. Nici nu ştiu dacă a apucat să zică ceva, căci prietena i-a spus să închidă telefonul. În mai puţin de cinci minute, poliţia a venit la uşă. Prietena s-a scuzat şi le-a explicat situaţia“, explică Iuliana Dună.

Copiii, învăţaţi la grădiniţă să sune la 911

Cu toate acestea, poliţiştii canadieni care au venit la locuinţa prietenei Iulianei Dună nu s-au mulţumit doar cu confirmarea verbală a faptului că apelul la 911 fusese făcut din greşeală: „Poliţiştii au întrebat-o dacă le permite să intre în casă şi să verifice că totul este un regulă. Au vorbit cu copiii. Probabil că, dacă prietena mea se opunea, poliţistul n-ar mai fi aşteptat să dea procurorul mandat. Copilul nici măcar nu a apucat să zică «Alo!». De adresă - nici vorba - şi poliţiştii au avut o reacţie extrem de rapidă, aşa este mereu. Şi încă ceva: copiii sunt învăţaţi de la grădiniţă să sune la 911 dacă nu sunt în siguranţă. Cam asta e Canada, cu bune şi rele“, istoriseşte românca.

Tot Iuliana Dună (foto jos) ne-a povestit şi ce i-au spus poliţiştii băiatului său care sunase la numărul de urgenţă: „Băiatul

iuliana duna

meu mi-a spus că poliţia a vorbit cu el şi i-a spus să sune numai când este în pericol. La un moment dat, un coleg al băiatului meu a sunat la 911 ca să ceară ajutor la matematică. Şi în acel caz, poliţiştii au venit la uşă ca să se convingă de faptul că totul este în regulă. Au fost copii de-ai colegilor care au sunat la 911 - exact ca şi ai mei - de pildă că fratele sau sora nu-i dă o jucărie sau că vor să fie ajutaţi la teme etc. Poliţia s-a deplasat imediat şi nu le-a dat amendă. Dacă suni de câteva ori la mişto, atunci reacţionează autorităţile şi se poate lăsa cu sancţiuni“.

Operatori extrem de bine pregătiţi

Am întrebat-o pe Iuliana Dună şi cum îşi explică faptul că în România sunt atât de mult probleme cu serviciul 112, comparativ cu Canada, unde reacţia autorităţilor este extrem de rapidă. „În primul rând, cred că în momentul în care suni la numărul de urgenţă trebuie să fii localizat imediat, aşa cum se întâmplă în Canada şi în alte ţări. Primul lucru care te întreabă când suni la 911 aici este «Eşti în pericol?»“.

În Canada, la majoritatea apelurilor la 911 operatorii răspund în maximum cinci secunde. Şi operatorii care lucrează la serviciul 911 sunt extrem de bine pregătiţi, având numeroase cursuri de calificare la activ.

Cei care doresc să lucreze ca operatori pentru 911 în Canada trebuie să îndeplinească nişte condiţii foarte stricte. Una dintre acestea este legată de faptul că viitorii operatori trebuie să fie capabili să scrie la calculator minimum 44 de cuvinte pe minut. Viitorii operatori trebuie să participe de asemenea la un curs intensiv cu durata de nouă luni şi să aibă un cazier impecabil. În plus, cei care vor să lucreze la serviciul 911 trebuie să cunoască foarte bine geografia zonei în care vor activa.

Te-ar putea interesa şi:

Stenograma integrală a convorbirii dintre Alexandra şi oamenii de la 112: „Nu pot să stau în telefon, domnişoară, că avem şi alte apeluri“

Discuţia telefonică dintre poliţist şi Alexandra: „Bine, bine, stai acolo! Nu mai ţine linia ocupată”

Poliţistul care a preluat apelul la 112 al Alexandrei a explicat de ce a grăbit-0: E o singură persoană pe o tură de 24 de ore, e inuman

Poliţistul care a vorbit cu Alexandra la 112 şi-a pierdut o fiică în tragedia de la Maternitatea Giuleşti. Se arată supărat că este atacat: „N-are rost să mai discutăm“

Poliţistul care a vorbit cu Alexandra la 112: Fata a indicat cartierul în care e sechestrată, eu nu ştiam ce este. N-am avut o atitudine refractară, plângea

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite