De ce refuză românii salarii de 5.000 de lei pe şantierul unei autostrăzi: „La unii, lenea e atât de mare...”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe tronsonul cinci al autostrăzii Sibiu-Piteşti lucrează zeci de asiatici FOTO: Primăria Merişani
Pe tronsonul cinci al autostrăzii Sibiu-Piteşti lucrează zeci de asiatici FOTO: Primăria Merişani

Începute pe 1 septembrie 2021, lucrările la tronsonul cinci (Curtea de Argeş-Piteşti) al Autostrăzii Sibiu-Piteşti avansează constant. Pentru că nu prea găseşte români dispuşi să lucreze pe 5.000 lei net ca muncitori necalificaţi, constructorul a adus zeci de oameni din Asia.

Conform datelor furnizate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru „Adevărul”, la ora actuală pe acest tronson lucrează 626 de persoane, dintre care 47 de naţionalitate străină (asiatici, în special din Vietnam). Numărul angajaţilor străini de pe şantier va creşte până la începutul verii, după cum au confirmat surse oficiale pentru „Adevărul”. Se estimează că până la 1 iulie a.c., pe şantierul tronsonului cinci vor lucra minimum 1.000 de oameni, iar cel puţin 150 dintre aceştia vor fi din Asia. Motivul? Mulţi români refuză salariile lunare de 5.000 de lei net oferite pentru a lucra pe şantier, în avantajul asiaticilor, care le acceptă.

Şantierul tronsonului cinci din autostrada Sibiu-Piteşti a fost organizat în comuna argeşeană Merişani, acolo fiind zeci de utilaje. Primăria Merişani a dat şi o şcoală dezafectată firmei Astaldi – cea care realizează tronsonul cinci - ca să îşi organizeze acolo sediul şantierului, iar italienii au făcut deja îmbunătăţiri şi investiţii în acea clădire.

Unii s-au obişnuit cu ajutoare sociale”

„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe şantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condiţiile în care şantierul e la doar câţiva kilometri de locuinţele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca. La unii, lenea e atât de mare cum nu vă puteţi imagina... Italienii au pus multe anunţuri de angajare, dar prea puţini sunt interesaţi. Culmea e că au venit mai mulţi oameni din alte judeţe să se angajeze aici pe şantier”, au declarat pentru „Adevărul” reprezentanţi ai Primăriei Merişani.

Tronsonul cinci Curtea de Argeş-Piteşti are o lungime totală de 30,35 kilometri, iar contractul pentru acesta a fost semnat în urmă cu doi ani de compania italiană Astaldi. Valoarea contractului se ridică la suma de 1,7 miliarde de lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. Dacă nu apar probleme, tronsonul ar trebui finalizat cel târziu în septembrie 2025.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Grindeanu, despre Drumul Expres Craiova-Piteşti: Anul viitor se deschid primii 40 de km. Pe primul tronson lucrurile nu merg aşa cum trebuie

Drumul Expres Craiova-Piteşti: Avans „total nesatisfăcător” al lucrărilor pe primul tronson. Balş - Slatina, aproape gata de inaugurare

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite