Piteşti

articolul anterior articolul urmator

EXCLUSIV Când ar putea începe lucrările la tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti

3
26 Jun 2021 06:11:26
Autor: Denis Grigorescu
Tronsonul trei este unul dintre cele mai dificile FOTO: Denis Grigorescu
Tronsonul trei este unul dintre cele mai dificile FOTO: Denis Grigorescu

CNAIR a selectat în această lună şase dintre cele 15 preofertele pentru proiectarea şi execuţia tronsonului trei (Cornetu-Tigveni) din viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti. Tronsonul este unul foarte dificil, deoarece traversează zone montane.

Iată companiile ce au fost invitate să depună oferte, în ordinea punctajului pe care l-au obţinut: Asocierea MAKYOL INSAAT + OZALTIN INSAAT; Asocierea MAPA INSAAT + CENGIZ INSAAT; Asocierea AKTOR + RIZZANI DE ECCHER; Asocierea STRABAG + ACCIONA CONSTRUCCION; IMPRESA PIZZAROTTI şi Asocierea ASTALDI SPA + TANCRAD SRL

Ionuţ Ciurea, directorul Asociaţiei Pro Infrastructură, precizează pentru „Adevărul“ deocamdată este vorba de o precalificare. 

„Cele şase firme sunt selectate pentru a depune oferte. Este practic vorba de nişte preoferte prin care firmele respective îşi arată interesul şi demonstrează că pot depune ofertele efective. 

Practic, cele şase firme sunt invitate oficial să depună oferte. 

Însă celelalte nouă firme respinse pot depune contestaţii. Iar CNAIR trebuie să aştepte să se soluţioneze eventualele contestaţii. 

De abia după această etapă se pot depune oferte. Va fi un termen de câteva luni pentru depunerea ofertelor. 

La fiecare etapă se pot depune contestaţii. Şi evaluarea ofertelor poate dura luni bune. În varianta realistă, contractul pentru tronsonul trei va fi semnat undeva în iunie 2022, adică peste un an. Este un proiect greu şi complex”.

Tronsonul 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime totală de 37,4 kilometri şi se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Valoarea estimată a contractului va fi situată între 5,3 şi 5,8 milioane lei.

Durata contractului este de 133 de luni (peste 11 ani) şi include: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuţie şi 60 luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Vă mai recomandăm şi:

Cătălin Drulă: „Tocmai ce am emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti” VIDEO

EXCLUSIV Când vor începe lucrările la Tronsonul 5 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Aproape 1000 de oameni vor fi angajaţi

 


 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

sandel62
26.06.2021, 09:22:11

Este o abordare superprofesionista a celor de la ministerul transporturilor. Se incepe cu capetele autostrazii care nu duc nicaieri si pentru care perioada de proiectare si executie este de 2-3 ani si se termina cu tronsoanele grele dupa ce sunt terminate tronsoanele usoare , in care perioada de de proiectare si executie este in cazul cel mai fericit de 6-7 ani. Asta inseamna ca vom putea merge pe autostrada de la Sibiu la Pitesti doar cei care vor mai trai peste vreo 10 ani sau cei nenascuti. Si sa nu uitam ca cel mai greu tronson si care va dura cel mai mult in executie inca nu l-au scos la licitatie Super profesionisti indivizii de la CNAIR care trandavesc prin minister. Cineva din politichia romaneasca ar trebui sa propuna pensionarea lor imediata si cu o pensie speciala drept merit pentru gandirea lor imposibil de catalogat.

-1 (3 voturi)
geek-a-contra
26.06.2021, 10:30:51

tu cum ai fi abordat problema? in ce ordine si cu ce termen de finalizare?

marian gheorghe
26.06.2021, 10:29:39

5.3 milioane de lei e doar un pic peste 1 milion de euro pentru 37,4 kilometri. Ne spuneti si noua adevarata valoare a contractului s-au ne lasati sa ne imaginam noi suma?

Modifică Setările