Inspectoratul Şcolar Argeş anunţă că elevul cu ADHD ai cărui colegi nu mai vor să intre la cursuri va sta acasă, fiind scutit medical

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Argeş, instituţie care s-a implicat în rezolvarea problemei de la şcoala numărul 16 din Piteşti, unde elevii unei clase a şaptea refuză să mai intre la cursuri alături de un coleg diagnosticat cu ADHD, a anunţat că băiatul va sta acasă, fiind scutit până la o nouă evaluare medicală programată săptămâna viitoare.

Conform ISJ, părinţii copilului şi-au luat angajamentul să facă o astfel de reevaluare, însă nu şi-au respectat promisiunea.
 Situaţia conflictuală apărută la şcoala generală numărul 16 din Piteşti, unde elevii clasei a şaptea B refuză să mai intre la cursuri alături de un coleg diagnosticat cu ADHD, şi-a găsit temporar rezolvarea, după ce, în urma discuţiilor, s-a decis ca elevul bolnav să rămână acasă în pertioada următoare, fiind scutit până la o nouă evaluare medicală.

Într-un comunicat dat publicităţii miercuri seară, ISJ Argeş anunţă că, în urma discuţiilor anterioare cu familia copilului, aceasta şi-a asumat obligaţia unei reevaluări medicale, obligaţie care nu a fost respectată, iar în acest context băiatul va fi reevaluat de către specialişti.

”(…). Recomandarea noastră către familia minorului a fost pentru o nouă reevaluare medicală, iar din discuţiile purtate recent am aflat că, deşi familia şi-a luat această obligaţie, respectivul lucru nu s-a petrecut până în acest moment, urmând a se face în cursul săptămânii viitoare. Până la această evaluare, elevul este scutit medical la domiciliu”, asnunţă ISJ Argeş în documentul citat.

Conform reprezentanţilor instituţiei, încă din anul şcolar trecut, dar şi la începutul acestui an şcolar reprezentanţii ISJ,  împreună cu cei ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Argeş, cu conducerea şcolii şi cu profesorii de la clasa a VII-a B au avut întâlniri atât cu părinţii băiatului, cât şi cu cei ai celorlalţi copii.

”În cadrul acestor întâlniri i-am invitat pe părinţii şi pe profesorii care predau la acea clasă să asigure un climat propice derulării activităţii instructiv-educative, să-şi manifeste disponibilitatea şi deschiderea spre promovarea interesului superior al minorului, dar şi al celorlalţi minori participanţi la actul educaţional. În acest sens, am recomandat părinţilor şi psihologului să însoţească minorul în timpul programului şcolar, am discutat şi am obţinut acordul părinţilor celorlalţi elevi de a accepta prezenţa minorului însoţit la orele de curs, am invitat părinţii celorlalţi elevi din clasă la toleranţă, considerând că s-au făcut eforturi din partea tuturor celor implicaţi pentru integrarea elevului”, menţionează comunicatul Inspectoratului Şcolar Argeş.

Reprezentanţii instituţiei precizează, totodată, că nu vor ”precupeţi niciun efort în a asigura condiţii egale tuturor participanţilor la actul educaţional”.

Elevii clasei al şaptea B de la Şcoala generală numărul 16 Piteşti au refuzat, săptămâna aceasta, să intre la cursuri alături de unul dintre colegi, diagnosticat cu ADHD. Copiii au rămas pe holul şcolii, purtând pacrate cu mesaje precum Vreau să fiu în siguranţă”, ”Vreau respect”, ”Vreau să fiu protejat” şi ”Vreau să mi se respecte drepturile”.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite