Piteşti

articolul anterior articolul urmator

Noul Duster, prezentat de Dacia. Ce dotări spectaculoase şi motorizări are noua versiune VIDEO

66
22 Jun 2021 11:28:02
Autor: Denis Grigorescu
Noul Duster va fi comercializat din septembrie FOTO: Automobile Dacia
Noul Duster va fi comercializat din septembrie FOTO: Automobile Dacia

Dacia a făcut publice datele privind noul Duster, ce va fi comercializat din septembrie a.c. Noul Duster are nu mai puţin de şase motorizări disponibile, varianta cea mai puternică având 150 de cai-putere şi cutie de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.

În ceea e priveşte dotările, trebuie spus că la interior noul Duster are o consolă centrală înălţată, prevăzută cu o cotieră culisantă. Tot la capitolul noutăţi pot fi remarcate cele două sisteme multimedia şi noul ecran de 8 inchi, precum şi cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.

Reprezentanţii Dacia au anunţat că noul Duster va fi comercializat din septembrie a.c. în versiunile 4x2 şi 4x4.

Noul Duster este primul model din gama Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în faţă). Această tehnologie este folosită şi pentru faza de întâlnire, cu acţionare automată în echiparea de serie şi pentru iluminarea plăcii de înmatriculare.

La interior, o mare noutate este reprezentată de consola centrală înălţată dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanţă de 70 milimetri şi care integrează un spaţiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri şi, în funcţie de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate.

Noul Duster dispune în serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de acţionare automată a farurilor şi de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.

În funcţie de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiţionat automat cu afişaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune faţă încălzite şi de card mâini libere.

Noul Duster are nu mai puţin de şase motorizări ce răspund normei Euro 6D Full. Pe motorină este disponibilă mororizarea dCi 115, în variantele 4x2 sau 4x4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Pe benzină sunt disponibile patru motorizări: TCe 90 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte; TCe 130 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte; TCe 150 în varianta 4x4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte; TCe 150 în varianta 4x2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.

Mai este disponibilă şi o alimentare mixtă benzină-GPL : ECO-G 100 în varianta 4x2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

În regim de funcţionare pe GPL, Noul Duster ECO-G emite în medie cu 9,5% mai puţin CO2 decât un motor pe benzină echivalent. În plus, el oferă o autonomie de 1.235 kilometri datorită celor două rezervoare care cumulează un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzină şi 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri faţă de precedenta generaţie de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.

Noi sisteme multimedia intuitive


Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB şi Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive : Media Display şi Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8”.

În cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » şi 2 tweetere în faţă), radio DAB, conectivitate Bluetooth şi două prize USB. Interfaţa intuitivă este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay şi Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcţiei de recunoaştere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.

Noul Duster are o gardă la sol de 217 milimetri în versiunea 2x4 şi 214 milimetri în versiunea 4x4.

În versiunea 4x4, anvelopele de pe noul Duster sunt de tipul 3PMSF, asigurând o aderenţă excelentă, astfel încât nu mai trebuie înlocuite pe timp de iarnă.

Noul Duster are şase motorizări FOTO: Automobile Dacia

Disponibil pe versiunea 4x4 echipată cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4x4 Monitor furnizează o serie întreagă de informaţii utile pe ecranul central :

1. Inclinometru lateral, ce ajută la aprecierea gradului de înclinare laterală a vehiculului în condiţii de rulare pe drumuri înclinate.

2. Unghi de tangaj, util în cazul abordării unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizând datele sistemului de asistenţă la demarajul din rampă sau ale sistemului de control adaptiv la coborâre.

3. Busolă: disponibilă încă de la 0 km/h, permite orientarea în raport cu polii magnetici ai Pământului.

4. Altimetru : altitudinea este afişată în prima parte a ecranului iar denivelarea parcursă în a doua parte.

Cutie automată cu dublu ambreiaj


Disponibilă pe varianta cu 150 cai-putere, cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) şi altul pentru vitezele pare (2,4,6 şi marşarier). Un computer asigură selecţia treptei de viteze potrivite în funcţie de modul în care şoferul acţionează pedala de acceleraţie. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menţinând totodată un nivel al consumului de carburant şi al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.

Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generaţie (ambele disponibile în serie), şi de regulatorul de viteză (disponibil opţional, în funcţie de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistenţă la volan, de la detectorul de unghi mort până la asistenţa la parcare şi controlul adaptiv al coborării.

Vă mai recomandăm şi:

Modelul Duster cu numărul 2.000.000 a fost produs la uzina Dacia de la Mioveni

Imagini cu SUV-ul Dacia cu şapte locuri. Modelul ar putea avea şi variantă hibrid. Când va fi disponibil şi ce motorizări va avea Grand Duster

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

66 Comentarii

John McClane
22.06.2021, 11:53:55

Duster incearca sa fie de toate si va sfarsi sa nu fie nimic. Pornise bine, pe linia unui Defender. Cu anvelope speciale, un norvegian l-a adus pe munte la performantele unei autosenilate. Asta era directia de dezvoltare. Putere si transmisie in el cat incape plus versatilitate in multioperare. Sasiu sanatos, fiabilitate, astea sunt caile de evolutie. Brizbrizuri electronice de Hyundai nu dau bine Cel putin pe piata noastra unde relieful, drumurile, nevoile iti soptesc clar ce sa faci. Dar daca asa vrea firma, sa vedem cat bate cu ce vrea piata...

-3 (9 voturi)
pathfinder
22.06.2021, 12:03:23

He he he. Io-s posesor de Land Rover. Cum dracu' sa compari Defender cu Duster?!? Mai, asa un Freelander 1 cu Duster mai merge. Dar Defender???

-3 (11 voturi)
pathfinder
22.06.2021, 12:01:01

"Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menţinând totodată un nivel al consumului de carburant şi al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale." Mai, niciodata o cutie de viteze manuala nu are cum sa scoata consumul uneia automate.

-3 (5 voturi)
IonIon Codreanu
22.06.2021, 12:07:27

A ajuns să-ți ofere cam ce oferă un Captur, dar are garda la sol sensibil mai mare. Lăudabil! Dacă este și bine făcut (fiabil), atunci merită să mă gândesc la el, când voi schimba mașina (VW)...

-3 (7 voturi)
pathfinder
22.06.2021, 12:19:04

Merita. Nu-s posesor de Duster dar stiu pe cineva foarte apropiat care este. Nu se compara cu nici un 4x4 de la VW. Alea nu pot urca muntele.

-5 (5 voturi)

Vezi toate comentariile (66)

Modifică Setările