Ploieşti

articolul anterior articolul urmator

Cuza a construit un pod de piatră în trei ani. Autorităţile din Prahova au avut nevoie de dublu pentru o punte din tablă

3
31 May 2020 15:57:55
Autor: Diana Frîncu
Puntea metalică finanţată de CJ Prahova, primăria Câmpina şi primăria Băneşti FOTO CJ Prahova
Puntea metalică finanţată de CJ Prahova, primăria Câmpina şi primăria Băneşti FOTO CJ Prahova

Consiliul Judeţean (CJ) Prahova anunţa pe pagina de Facebook, în data de 29 mai 2020, că puntea pietonală care face legătura peste râul Doftana între Câmpina şi Băneşti va fi dată în curând în folosinţă.

Pasarela metalică, finanţată în mare parte de CJ a costat 1.8 milioane de lei şi a fost aşteptată de către localnicii navetişti timp de şase ani.

Necesitatea acestei lucrări a apărut încă din primăvara anului 2014. Atunci, în urma unei furtuni puternice, pe râul Doftana s-a format o viitură care a distrus parţial podul de piatră construit pe vremea domnitorului AL.I.Cuza.

Istoria podului de piatră începe spre finalul anului 1859, atunci când era deja construit un tronson important din actualul DN1. Lucrările se poticniseră în dreptul tronsonului Breaza – Câmpina- Ploieşti, care se intersecta în dreptul localităţii Băneşti cu râul Doftana.

Podul construit în vremea domnitorului Al.I. Cuza

Inginerul Niculae Noica menţionează, în lucrarea citată anterior, că „pe traseul amintit, la punctul Doftana, este inaugurată în aprilie 1861 cea mai însemnată lucrare (...) podul peste apa Doftanei în lungime de 77,4 stânjeni, cu nouă arcade”, un stânjen având aproximativ 2 metri. În anul 1864 podul era deja funcţional şi a rămas în picioare până în data de 16 aprilie 2014. Aşadar în trei ani, constructorii atent supravegheaţi de domnitorul Al.I. Cuza, au fost capabili să ridice un pod de piatră care a rezistat aproape un secol şi jumătate.

Autorităţilor locale din Câmpina şi Băneşti, dar şi celor judeţene le-au trebuit şase ani pentru a construi o punte metalică, pietonală. Au fost o serie de discuţii aprinse legate de această pasarelă. Nici primăria Câmpina şi nici autorităţile din Băneşti nu au avut puterea financiară să finanţeze integral lucrarea. Astfel, a fost nevoie de o triplă asociere între administraţiile locale amintite şi Consiliul Judeţean Prahova pentru ca puntea peste Doftana să poată fi realizată.

Despre podul construit în urmă cu un secol şi jumătate nu se vorbeşte nimic. Nu este clar încă dacă acesta va mai fi reabilitat în viitorul apropiat şi nici dacă va intra în conservare. Construcţia din piatră a devenit o capcană pentru locanicii care încă îl traversează pe riscul lor. În data de 4 ianuarie 2020, un bărbat în vârstă de 49 de ani a murit după ce a căzut printr-o gaură a podului din piatră.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Popa Pius
31.05.2020, 16:32:40

Parca p-acolo cei care sifonau banii erau niste baroni de besede, din tata-n fiică, famiglia Cosma...

0 (2 voturi)
Valik6666
31.05.2020, 17:44:39

Veniti si in DB la intrare in orasul Pucioasa ca sa vedeti un pod vechi si deteriorat pe care autoritatle l-au "reparat"pana s-au dat batute.

Florin Oprea
1.06.2020, 09:37:45

Asta nu-i nimic: au vrut sa inlocuiasca un pod care avea vreo 100 de ani. Trebuia montat (fusese construit si asamblat in alta parte) in august anul trecut. Au constatat ca era mai scurt decit distanta dintre reazeme. Au dat al termen, undeva aprilie mai, acum zic ca il inaugureaza la vara.