Noua variantă de ocolire a DN1 pe Valea Prahovei, dezbătută. Drumul va avea patru benzi, nouă poduri şi un tunel

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa proiect
Sursa proiect

Un nou proiect menit să ajute şoferii să scape de aglomeraţia de pe DN1, din zona staţiunilor montane de pe Valea Prahovei, este dezbătut în aceste zile la Ploieşti, între reprezentanţii Consiliul Judeţean Prahova şi cei ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pentru că tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov pare un obiectiv imposibil de realizat, primarii din staţiunile montane au cerut autorităţilor judeţene şi centrale să apeleze la planul B: centurile ocolitoare.  

Astfel, pentru legătura dintre Azuga şi Buşteni, noul proiect gândit prevede realizarea unei şosele  de tip drum naţional (4 benzi), cu 2 pasaje supraterane, 2 pasaje subterane, 1 tunel, 9 poduri, ecrane fonoizolante/fonoabsorbante. Costul estimat este de aproape 430.000.000 lei (inclusiv TVA), iar durata de realizare este de 36 de luni. 

Este doar un proiect pe hârtie, pentru că la acest moment nu a fost identificată o sursă de finanţare.

Un al doilea proiect care va asigura o continuitate cu centrua Azuga-Buşteni va lega Valea Doftanei (judeţul Prahova) şi Brădet (judeţul Braşov). Această şosea care va traversa munţii, prin pasul Predeluş (1285m altitudine) are aproape 26 km, dintre care 13,2 sunt pe raza judeţului Prahova.

Execuţia va include lucrări de consolidare, realizarea de şanţuri şi rigole betonate, construcţia de poduri şi podeţe transversale, asigurarea conexiunii cu străzile laterale, montarea a 9,5 kilometri de parapet, dar şi amenajarea unor parcări de scurtă durată. Valoarea totală este de 642.051.330 lei, iar finanţarea va fi asigurată parţial prin Compania Naţională de Investiţii (CNI), dar şi de consiliile judeţene din Braşov şi Prahova. 

Sursa proiect 

Un nou proiect de varianta ocolitoare a dn1

Suma care va fi asigurată din bugetul judeţului Prahova este de 11.206.048,56 lei, defalcată pe patru ani, iar judeţului Braşov îi revine o cotă de finanţare de peste 14,7 milioane de lei. Conform proiectului, drumul ar trebui finalizat în 48 de luni, dintre care şase sunt alocate proiectării, iar 42 execuţiei propriu-zise. 

Autorităţile nu au precizat şi data la care va începe efectiv construcţia celor două drumuri.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Şosea de centură construită la Comarnic. Cât va ajuta viitorul drum la fluidizarea traficului de coşmar de pe Valea Prahovei

CNADNR a primit nouă oferte pentru execuţia centurii Buşteni

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite