Ploieşti

articolul anterior articolul urmator

Noul traseu pentru Trans Baiul, drumul peste munţi care ar trebui să preia o parte din traficul de pe DN1 şi DN1A

6
17 Sep 2021 17:10:12
Autor: Diana Frîncu
O parte din traseul viitorului drum Trans Baiul care va face legătura între Valea Prahovei şi Valea Teleajenului, peste munţii Baiului FOTO Lucian Vileford Costea
O parte din traseul viitorului drum Trans Baiul care va face legătura între Valea Prahovei şi Valea Teleajenului, peste munţii Baiului FOTO Lucian Vileford Costea

Un proiect la care visa încă din 2012 fostul baron de Prahova, Mircea Cosma, revine, după nouă ani, în atenţia noilor autorităţi judeţene.

Trans Baiul, un drum care să traverseze munţii Baiului, după cum îi spune şi numele, şi care să facă legătura între localităţile din zona Văii Teleajenului, prin Valea Doftanei, cu staţiunile montane de pe Valea Prahovei.

Aşa cum a fost regândit în prezent, drumul va asigura legătura între mai multe tronsoane de drumuri judeţene, începând din oraşul Azuga, respectiv Buşteni, traversând golul alpin Munţii Baiului până la Trăisteni şi continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teşila), DJ 101T (Teşila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) şi DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei. De aici se poate ajunge uşor la Vălenii de Munte, respective DN1 A, Ploieşti, Bucureşti.

Noul proiect pentru Trans Baiul va avea o lungime de 88,6 km, ”asigurând conectivitatea a 7 unităţi administrativ-teritoriale, Azuga, Buşteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei”, potrivit CJ Prahova.  

FOTO Lucian Vileford Costea

Estimările până în prezent arată că în final întreg proiectul va costa  45.000.000 euro fără TVA (219.379.500,00 lei fără TVA), iar finanţarea va fi asigurată  din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional prin ADR sud Muntenia.

Sursa citată arată că este un proiect pentru care a fost creată o asociaţie între CJ Prahova, Valea Doftanei, Azuga, Buşteni şi Secăria şi pentru care a fost elaborat un studiu de prefezabilitate iniţiat în 2012, dar pentru care la acel moment nu s-a identificat o sursă de finanţare.

Un tronson din traseul Trans Baiul FOTO Lucian Vilefor Costea

”Acest proiect este declarat prin hotărârea CPOR Sud Muntenia nr 1/15 ianuarie 2021, proiect strategic a cărui documentaţie tehnică urmează să primească finanţare potrivit OUG 88/2020. La finalizarea studiului de fezabilitate, se va depune cererea de finanţare în cadrul  Programului Operaţional Regional 2021-2027”, au precizat pentru ”Adevărul” reprezentanţii CJ Prahova.

Proiectul din 2012 prevedea un drum mai scurt, de dar 48 de kilometri, iar valoarea lui fusese estimată atunci la aproximativ 30.000.000 euro.

Imaginile sunt spectaculoase în munţii Baiului, iar asta ar putea fi un punct de atracţie turistic, speră autorităţile FOTO Lucian Vileford Costea

Totuşi acest drum nu va face legătura directă cu DN1 transferul către Trans Baiul făcându-se prin Câmpina, oraş care nu are o centură ocolitoare.

Munţii Baiului fac parte din Carpaţii de Curbură, fiind situaţi în partea vestică a acestora şi se învecinează la Nord cu Valea Azugii, cu  Valea Prahovei în vest, în Sud cu Posada (Comarnic) , iar la este cu Valea Doftanei. 

Pentru a vă putea orienta mai uşor, Munţii Baiului sunt pe partea dreaptă a DN1, pe sensul de urcare.

Citeşte şi:

Alternativă la potecile aglomerate din Bucegi. Salvamontiştii au marcat un nou traseu turistic în Munţii Baiului

Aglomeraţie, nervi şi două anotimpuri pe Transbucegi. Cum au petrecut turiştii în zona Padina-Peştera FOTO

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Radu Mircea
17.09.2021, 17:40:50

# Planuri ,planuri , planuri .... Oi fi eu un mosneag circotas , dar de planuri m-am saturat pina-n git . Ce vad astazi este blocajul saptaminal pe Valea Prahovei . Si daca ma gindesc bine , nici nu cred ca am sa traiesc atit incit sa vad un metru din planul asta , CIRCULABIL pe patru roti normale .

+12 (14 voturi)
Camelian Propinatiu
17.09.2021, 22:15:02

Probabil chiar se va face drumul, pentru că de 30 de ani se tot găsesc soluții care să evite legarea Brașovului de București printr-o autostradă!

+10 (10 voturi)
Torquemada
17.09.2021, 18:00:47

Pana una alta e o alta poveste cu Feti-Frumosi si Ilene Cosanzene

-8 (14 voturi)
alexx ionita
17.09.2021, 19:01:52

Zona este placuta,...frumoasa chiar,...DAR NU REZOLVA problema traficului. Unica solutie este valea Doftanei, Predelus, Sacele ,...CU LEGATURI PENTRU FIECARE STATIUNE. ( Sinaia, Busteni, Azuga- prin valea Azugii, Predeal )

-2 (2 voturi)
Popescu Virgilius
17.09.2021, 21:23:06

Tot se planuiesc alternative la DN1 ,toate prin munti ca-i mai scump si de construit si de intretinut si unde-s bani mai multi si furturile se observa mai greu....O mare parte dintre masinile care circula prin V Prahovei ,mai ales in afara weekendului , au ca destinatie Ardealul ; O sosea prin pasul Rucar-Bran ar fi si mai usor de construit/intretinut si mai ieftina cu mult ....asa ca nu e fezabila , nu s-ar putea fura asa mult.

-1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările