Ploieşti

articolul anterior articolul urmator

Pasarelele pietonale peste DN 1 au fost date în folosinţă. Roberta Anastase: „Vor fi atracţia ruşinoasă a Văii Prahovei“

4
18 Aug 2013 11:25:53
Autor: Dana Mihai
Montarea celor patru pasarele pietonale a permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni. FOTO arhivă Adevărul Ploieşti
Montarea celor patru pasarele pietonale a permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni. FOTO arhivă Adevărul Ploieşti

Cele patru pasarele pietonale de pe Valea Prahovei sunt funcţionale de sâmbătă seară, iar poliţiştii rutieri speră ca montarea pasajelor să ducă la fluidizarea traficului şi diminuarea accidentelor rutiere. 465 de victime au fost implicate în evenimente rutiere din 1999 şi până în prezent, doar în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga

Începând de sâmbătă seară, de la ora 19.00, cele patru pasarele pietonale, câte una în Comarnic şi Azuga şi două în Buşteni, au fost date în folosinţă, după ce muncitorii au montat scările de acces pentru pietoni.

Montarea pasarelelor a durat mai mult decât a fost prevăzut, patru nopţi în loc de patru, termenul avansat iniţial pentru folosinţa acestora fiind 15 august, în prima zi din mini-vacanţa de Sfânta Maria.

Instalarea pasarelor pietonale a permis desfiinţarea a patru treceri de pietoni din zona centrală a staţiunii Buşteni, a două treceri de pietoni din Azuga şi a uneia din Comarnic.

Trecerile de pietoni rămase, câte doua în fiecare staţiune, sunt amplasate în zona centrală a Buşteniului, respectiv la intrările în localităţile Azuga şi Comarnic.

O altă măsură pentru fluidizarea traficului în Buşteni este montarea separatoarelor de sens în centrul staţiunii care nu vor mai permite virarea la stânga, pentru această manevră fiind amenajate două puncte de întoarcere la intrările în localitate.

Roberta Anastase: „Domnule Ponta, o balustradă nu înseamnă autostradă!“

Fostul preşedinte al Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, afirmă într-un comunicat de presă emis duminică de biroul de comunicare al PDL Prahova, că premierul Victor Ponta a inventat conceptul „pasarelelor“ de pe DN 1 - Valea Prahovei pentru a face uitată promisiunea autostrăzii Comarnic – Braşov şi că lucrările pentru pasajele pietonale au început înainte de procedurile de atribuire a lucrărilor.

„Zilele acestea, Victor Ponta nu mai vorbeşte de autostradă, dar a inventat un nou concept «pasarele». Adică s-a gândit că poate înlocui autostrada Comarnic-Braşov cu 4 pasaje pietonale (pasarele). Ridicol, domnule prim-ministru! Cele 4 pasarele vor fi doar atracţia ruşinoasă a Văii Prahovei. Aţi promis că nu mai candidaţi dacă nu faceţi autostrada Comarnic-Braşov. Iar o balustradă nu este o autostradă!“, se arată în continuarea comunicatului deputatului de Prahova.

800 de autovehicule pe oră, DN 1, sute de victime

Potrivit statisticilor Inspectoratului General al Poliţiei Române, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi Drumul Naţional 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră.

Conform măsurătorilor efectuate de Sistemul de supraveghere a traficului rutier pe Drumul Naţional 1, pe sectorul Comarnic – Buşteni – Azuga, de miercuri 14 august, şi până în prezent, au circulat, pe sensul Bucureşti – Braşov, 18.975 de autovehicule.

Cele mai mari valori înregistrate la staţia de măsurare Sinaia, au fost la data de 15 august, respectiv peste 1.300 de autovehicule pe oră pe ambele sensuri de circulaţie, valori ce s-au menţinut până în jurul orei 22.00.

În perioadele de vârf de trafic, ca cele înregistrate în ultima perioada, cei 30 de kilometri dintre Comarnic şi Azuga se parcurg în aproximativ două ore.

Din anul 1999 şi până în prezent, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate.

De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localităţi s-au produs 3.483 de tamponări.

Mai puteţi citi

Încă o zi de aglomeraţie pe DN 1. Cozi în sens invers pe Valea Prahovei, spre Bucureşti

Pasarelele peste DN 1 au fost montate, dar nu pot fi folosite. Nu au scări şi nici gard de protecţie


 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Ochiul Drept
19.08.2013, 01:18:13

Deci, dragi mămici cu copii în cărucioare, stimați cetățeni seniori cu dificultăți de deplasare și - da! - bieți amărâți nevoiți să vă deplasați în cărucioare de invalizi, luați-vă adio de la stațiunile de pe Valea Prahovei. Sau, dacă doriți, stați pe trotuarul vostru și salutați-vă cu glas ceva mai tare cunoștințele de peste drum! Doar nu v-ați pus în gând să traversați, nu-i așa?

-1 (1 vot)
Basarab Paltanea
19.08.2013, 05:04:51

s au terminat arhitectii in romania, traiasca inginerii constructori! fiecare pasarele putea fi o opera de arta, da' daca nu i duce capul!

-1 (1 vot)
Mihailovici Virgil
19.08.2013, 10:27:23

Poate nu sunt cele mai estetice, nici cele mai comode, dar măcar asigură o trecere în siguranţă, spre deosebire de cealaltă posibilitate! Este vorba şi de educaţia fiecăruia, dar şi de responsabilitate. Am mai spus-o, în general noi suntem un popor căruia nu-i plac regulile, bune, proaste. Vă relatez o întâmplare personală, când cu mulţi ani în urmă, într-o localitate de pe DN1, până-n Ploieşti m-am trezit cu o mamaie care sărise peste gardul despărţitor, drumul având câte două benzi pe sens, cu două farfurii în mână şi păşea lipa, lipa în papuci să treacă strada. În localitate lumini erau când şi când noroc că nu aveam viteză şi nu venea nimic din spate, am oprit la 2 m de femeie, nici nu s-a sinchisit şi a trebuit să aştept să treacă dincolo de drum.

+1 (1 vot)
Scarlat Teodor
19.08.2013, 15:04:00

Fata de regimul boc-unguianu care prefera sa fie coada la trecerile de pietoni , guv Ponta a facut ceva si bineinteles ca ''matematiciana'' roberta a saqrit ca arsa : nu sunt estetice . Sa o intrebe pa boagioaica de ce n-a facut NIMIC in materie ? Sau si mai bine pe ''jucatorul'' care a fost de 5 (cinci) ori sinistru al transporturilor . Dar de banii negrii ies de la asfaltari nu de la niste amarite de pasarele , nu-i asa roberta ?

Modifică Setările