Podul de piatră construit pe vremea lui Cuza s-a prăbuşit în Doftana. Făcea legătura între Câmpina şi Băneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul de piatră, construit în perioada domniei lui Al.I Cuza, s-a dărâmat FOTO Facebook/Banesti.Prahova
Podul de piatră, construit în perioada domniei lui Al.I Cuza, s-a dărâmat FOTO Facebook/Banesti.Prahova

Podul de piatră care făcea leagătura peste râul Doftana, între Câmpina şi Băneşi, s-a părbuşit, vineri dimineaţă.

 Construcţia era veche de un secol şi jumătate, fiind ridicată în perioada domniei lui Al.I.Cuza. Podul era afectat de viitură de mai bine de şase ani şi era închis circulaţiei.

Legătura între cele două locaităţi despărţite de apă se va face în continuare pe puntea pietonală metalică, dată în folosinţă în toamna anului trecut.

Localnicii spun că podul s-a prăbuşti vineri, în jurul orelor 11.00.

Istoria podului de piatră, distrus în întregime, vineri 8 ianuarie 2021, începe spre finalul anului 1859, atunci când era deja construit un tronson important din actualul DN1. Lucrările se poticniseră în dreptul tronsonului Breaza – Câmpina- Ploieşti, care se intersecta în dreptul localităţii Băneşti cu râul Doftana.

pod piatra banestiprabuşit FOTO/facebook.banesti

Podul de piatră care făcea legătura între Câmpina şi Băneşti s-a părbuşit în Doftana FOTO Facebook/Bănesti.Prahova

Inginerul Niculae Noica menţionează, în lucrarea citată anterior, că „pe traseul amintit, la punctul Doftana, este inaugurată în aprilie 1861 cea mai însemnată lucrare (...) podul peste apa Doftanei în lungime de 77,4 stânjeni, cu nouă arcade”, un stânjen având aproximativ 2 metri. În anul 1864 podul era deja funcţional şi a rămas în picioare până în data de 16 aprilie 2014, când a fost afectat de o viitură puternică, iar autorităţile au fost nevoite să interzică oamenilor să-l mai folosească.Aşadar în trei ani, constructorii atent supravegheaţi de domnitorul Al.I. Cuza, au fost capabili să ridice un pod de piatră care a rezistat aproape un secol şi jumătate.

Imagine indisponibilă

Autorităţilor locale din Câmpina şi Băneşti, dar şi celor judeţene le-au trebuit şase ani pentru a construi o punte metalică, pietonală.

 Au fost o serie de discuţii aprinse legate de această pasarelă. Nici primăria Câmpina şi nici autorităţile din Băneşti nu au avut puterea financiară să finanţeze integral lucrarea. Astfel, a fost nevoie de o triplă asociere între administraţiile locale amintite şi Consiliul Judeţean Prahova pentru ca puntea peste Doftana să poată fi realizată.

Puntea metalică este destinată exclusiv pietonilor.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite