Fotografia este din 1964, an în care artista, cunoscută publicului în primul rând pentru cariera sa muzicală, debuta ca actor pe scena unuia dintre cele mai imporante teatre din ţară. Cel care a ”răpit-o” muzicii nu a fost Toma Caragiu, ci regizorul Liviu Ciulei, care descoperise talentul dramatic în tânăra aflată la începutul carierei.
"Opera de trei parale" de Bertolt Brecht în regia lui Liviu Ciulei s-a jucat pe scena Teatrului ”Lucia Sturza Bulandra” şi a avut sute de reprezentaţii. În 1964, Toma Caragiu era unul dintre cei mai apreciaţi actori români, se afla în vârful carierei. De 11 ani deţinea funcţia de director al teatrului din Ploieşti al cărui destin avea să-I conducă până în 1965.
Margareta Pâslaru era însă la debut de carieră. Avea doar 21 de ani când a fost aleasă de marele regizor să urce pe scenă alături de mult mai cunoscutul Toma Caragiu. Debutase pe micul ecran doar cu patru ani mai devreme în emisiunea lui Valeriu Lazarov, ”Toată lumea face sport”, unde a interpretat o piesă în limba italiană. Apariţia ei a fost un mare succes, certificat puţin timp mai târziu de un record de vânzări pentru primul ei disc înregistrat la Electrecord.
Toma Caragiu alături de o altă mare artistă a teatrului românesc, Clody Bertola, în piesa ”Lungul drum al zilei către noapte”, pusă în scenă în anul 1976. Un an mai târziu, Toma Caragiu avea să moară în timpul marelui cutremur
1964 a fost cu siguranţă anul de lansare al Margaretei Pâslaru ca actor. Doi ani mai târziu, regizorul Francisc Munteanu o va distribui în filmul ”Tunelul”, alături de Florin Piersic, Ion Dichiseanu şi Ştefan Bănică. Urmează apoi celebrul film pentru copii ”Veronica”, în regia Elisabetei Bostan, în care Margareta Pâslaru interpretează rolul unei educatoare.
Margareta Pâslaru se va mai întâlni cu actorul Toma Caragiu pe marele ecran în ”Gloria nu cântă”, un film din anul 1976, în regia lui Alexandru Bocăneţ.
Toma Caragiu împreună pe scenă cu Grigore Vasiliu Birlic, în ”D'ale carnavalului”, de I.L caragiale (1968)
Margareta Pâslaru alături de Toma Caragiu nu este singura fotografie specaală expusă în holul teatrului ploieştean. Maestrul, care avea să conducă această instituţie de cultură timp de 12 ani, în perioada 1953 (avea doar 28 de ani când a preluat frâiele teatrului) şi până în 1965, a fost surprins pe scenă de fotografii vremii alături de alţi mari artişti.
Într-una dintre fotografii apare împreună cu Grigore Vasiliul Birlic, în piesa ”D-ale carnavalului”, de I.L Caragiale (1968) sau alături de Clody Bertola în piesa ”Lungul drum al zilei către noapte” de Eugene O’ Neill (1976).
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
10 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
atunci, ca si acum, era nevoie doar de fusta, ca CV !!
Pâslărița avea și voce.... și un talent absolut original de interpretă. Dadcă dv sunteți foarte atent doar de la brâu în jos...
O femeie frumoasă cu ochi fascinanţi! Şi talent cu carul! Să tot fie femei ca dînsa.
eu credeam ca e nevoie sa ai studii ca sa fii actor...asa, cu totii suntem, foarte talentati ! si foarte originali!! hai sa jucam toti !!! ramane o intrebare: cum isi da seama un regizor sau un director ca o fata de 21 de ani are talent!? raspuns: pentru asta s-a inventat seductia !!! chiar era nevoie sa va desenez ca sa intelegeti?! nu am pus in discutie talentul, ci calea !! chestie de morala...mai rara in societatile suptcivilizate !!
În 1964, Caragiu nu era la apogeul carierei. După Opera de trei parale, a lăsat Ploieștiul pentru București și acolo s-a consacrat.
Vezi toate comentariile (10)