Ploieşti

articolul anterior articolul urmator

Variante ocolitoare cu tuneluri care vor străpunge muntele, alternative la DN1 în zona Buşteni-Azuga

8
18 Jun 2021 19:03:37
Autor: Diana Frîncu
Harta cu cele două variante ocolitoare pentru DN1 în zona Buşteni-Azuga
Harta cu cele două variante ocolitoare pentru DN1 în zona Buşteni-Azuga

Autorităţile promit din nou variante ocolitoare ale DN1, devenit de ani de zile coşmarul şoferilor, în mod special în zona staţiunilor montane de pe Valea Prahovei.

Două rute ocolitoare au fost identificate, la acest moment doar pe hartă, care vor avea menirea să preia din traficul infernal care se formează pe cel mai important drum din România.

Potrivit Consiliului Judeţean Prahova, prima rută propusă (linia roşie vezi FOTO) proneşte din dreptul cartierului Piatra Arsă (Poiana Ţapului) Buşteni va trece prin pădure până la drumul forestier existent, ocoleşte zonele rezidenţiale pe o lungime de aproximativ 3 kilometri. 

Această variantă include două tuneluri a căror lungime şi poziţie exactă vor fi determinate în urma măsurătorilor topografice. Drumul va merge apoi paralel cu DN1 şi se va finaliza cu un pasaj peste calea ferată şi râul Prahova. Pasajul suprateran propus va avea structură metalică şi beton.

A doua variantă propusă (cu linei albastră pe hartă) se desprinde din DN1 spre cartier Piatra Arsă (Poiana Ţapului) Buşteni urmând traseul unor drumuri forestiere spre domeniul castelului Cantacuzino. Această rută presupune sectoare de drum unde va fi necesară săparea unor tuneluri în munte. Traseul se continuă cu un pasaj în arc metalic peste DN1 şi calea ferată urmând ca în punctul de interferenţă să aibă acelaşi traseu cu varianta I.

Ambele trasee au o lungime de aproximativ 9 kilometri.

Consiliul Judeţean Prahova a anunţat că a fost semnat, miercuri 16 iunie, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind obiectivul de investiţii „Variantă Ocolitoare Azuga-Buşteni“. Studiul va fi finalizat în 90 de zile, după care urmează licitaţia în vederea execuţiei drumului, conform sursei citate.

Studiul de Fezabilitate pentru varianta ocolitoare Azuga-Buşteni va fi realizat de firma prahoveană SC IRIMAT CONS, valoarea contractului este de 999.600 RON (fără TVA), fonduri asigurate din bugetul CJ Prahova.

Vă recomandăm şi:

Aglomeraţie şi coloane de maşini formate pe DN1 Braşov-Bucureşti, în sensul de mers spre Capitală / Poliţiştii rutieri recomandă o serie de rute alternative

Şosea de centură construită la Comarnic. Cât va ajuta viitorul drum la fluidizarea traficului de coşmar de pe Valea Prahovei

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

imsi2 imsi2
18.06.2021, 19:56:03

Autoritatile vorbesc prostii. Aglomeratia va ramane fiindca nici o autostrada din lume nu rezolva problema intrarii in orase. Traficul pe valea prahovei este aglomerat simbata si duminica atunci cand prostimea din bucuresti pleaca la iarba verde. In rest ii pustiu. Aglomeratia este de fapt creata de busonarea la iesrie de pe dn1 si intrarea in localitatile de destinatie, dn ul transformandu se in buffer. Fix asa se va intampla si cu autostrada. Solutia era creerea de parcari uriase in afara statiunii care sa preia masinile rapid. Iar de acolo turistii sa mearga cu transportul in comun gratuit pina la locurile de access spre locurile turistice.

-2 (4 voturi)
Mihai Popescu
18.06.2021, 20:57:07

Romanii sunt specialisti la desene pe hirtie a autostrazilor si soselelor precum si la studii de fezabilitate. In rest, cu realizarea proiectelor sta f. rau spre deloc. Stati linistit ca nici in 30 de ani nu se va realiza ceva.

-2 (8 voturi)
M Costi
19.06.2021, 06:12:05

"Autorităţile promit din nou variante ocolitoare ale DN1...' !?! Variante care au mai fost promise in ultimii ani , de alte si alte "autoritati" , fiecare politruc ajuns la putere crede ca este ...genial si unic ! Autostrazi prin tunele montane au fost construite in Lume , nu si in Romania . Sigur ca pot fi facute si la noi , nu insa in urmatorii 25-30 de ani . Pentru decongesionarea traficului auto pe Valea Prahovei cred ca trebuie luate in calcul alte variante , mai realiste si mai ieftine. O varianta ar putea fi autostrada pe traseul Ploiesti-Brasov , prin Cheia si Valenii de Munte . O alta varianta ar putea fi constructia autostrazii deasupra unor segmente de pe traseul existent de cale ferata , in zonele unde nu sunt alte solutii pentru calea rutiera.

-3 (9 voturi)
Florin Oprea
19.06.2021, 10:38:03

Un tunel de maxim 2 km rezolva problema trecerii muntilor Ciucas la o altitudine maxima de 600-700 m intre Cheia si Sacele. Restul drumului este pe vale.

+1 (1 vot)
Florin Oprea
19.06.2021, 10:40:13

Proiecte care folosesc doar celor care fac studii si celor care vor fi expropiati. Este de interes national dar CJ Prahova fura banii prahovenilor pentru alte proiecte strict necesare. De ce ai face variante de ocolire cind vei face autostrada?

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (8)

Modifică Setările