Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti: contestaţia împotriva câştigătorului licitaţiei a fost respinsă
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat joi seara, 7 iulie, că vor fi demarate procedurile pentru semnarea celei de-a treia secţiuni din TransCarpaţi, cum i se mai spune Autostrăzii Sibiu - Piteşti.
Este vorba despre tronsonul cuprins între Cornetu (Vâlcea) şi Tigveni (Argeş), prin Ţara Loviştei şi începe de pe Valea Oltului.
Secţiunea 3 a autostrăzii peste Carpaţi este cea mai scump şi mai complexă porţiune de autostradă construită vreodată în România. Licitaţia a fost câştigată de asocierea româno-italiană Tancrad – Webuild Spa (Astaldi), în luna mai a acestui an, fiind ulterior contestată.
„Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu - Piteşti! CNSC a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu - Tigveni) a acestei autostrăzi. Asocierea româno - italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare şi 45 de luni execuţie). Potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanţat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secţiunii Cornetu - Tigveni vor fi construite: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie, două noduri rutiere (Cornetu şi Văleni), un ecoduct în zona localităţii Călineşti”, a menţionat printre altele ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe pagina sa de socializare.
Lotul III al Autostrăzii Sibiu - Piteşti Sursă Sorin Grindeanu
Acesta a mai amintit şi că autostrada va avea de la Sibiu până la Piteşti o lungime de peste 122 de kilometri şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean.
Lotul III al Autostrăzii Sibiu - Piteşti Sursă Sorin Grindeanu
Autostrada Sibiu - Piteşti este împărţită în cinci secţiuni (loturi): Sibiu – Boiţa (14,15 km), se află în execuţie şi are ca termen contractual de finalizare anul 2023, dar are toate şansele să fie finalizată până la finele acestui an; Boiţa – Cornetu (31,33 km) se află în faza de proiectare, fiind parte a tronsonului care traversează Munţii Făgăraş, cu termen de finalizare - 2027, Cornetu - Tigveni (37,4 km) este în faza de semnare a contractului, termen de finalizare - 2027; Tigveni - Curtea de Argeş (9,86 km) în etapa de proiectare, trebuie finalizată în 2027 şi Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km) - în faza de execuţie, pentru a fi finalizată în 2025.
Vă mai recomandăm şi:
Cum va arăta autostrada Sibiu-Piteşti în zona montană din Vâlcea. Primele imagini din proiect VIDEO
Imagini noi cu Autostrada Sibiu - Piteşti: „În august vom şti când vom circula pe aici” VIDEO
Cum arată TransPerişani - drumul de munte alternativă la „infernul” de pe Valea Oltului FOTO VIDEO