Peste 2.400 de mc de beton au fost transportate în ultimele 2 zile, cu ajutorul a peste 200 de autobetoniere. Betonul a fost turnat la primul radier al unuia dintre cei doi piloni au podului.
,,Se toarnă peste 2.400 de mc de beton la primul radier al unuia din cei doi piloni ai podului. Un astfel de radier are aproximativ 4 metri înălţime, folosindu-se şi 180 tone de fier beton. Pentru operaţiune se folosesc peste 200 de autobetoniere”, a declarat Kereskenyi Gabor, primarul municipiului Satu Mare.
Viitorul pod va avea o lungime de 640 de metri, fiind o construcţie unică în nord-vestul României. Proiectul a fost adjudecat în luna aprilie a acestui an de către constructorul austriac Strabag, pentru 168 de milioane lei (circa 35 de milioane de euro). Startul lucrărilor a fost dat în lune iulie, iar termenul de execuţie este de doi ani şi jumătate. Este fără îndoială unul dintre cele mai aşteptate proiecte de către sătmăreni în ultimii zeci de ani.
Drumul până aici a fost unul anevoios. La finalul lunii ianuarie 2020, licitaţia lucrărilor pentru construirea celui de-al treilea pod peste râul Someş a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel Oradea.
Motivul a stat în faptul că reprezentanţii Primăriei Satu Mare şi cei ai consorţiului româno-italian Concordia nu s-au înţeles asupra rezultatului licitaţiei în care administraţia locală a desemnat ca fiind câştigătoare firma austriacă Strabag.
Potrivit raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi susţinută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oţel special, dispuse simetric in sistem semi- harpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulaţie, cu cate două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal şi o pistă pentru biciclişti.
Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului sunt prevăzute patru scări, cate doua scări pe fiecare dig, iar pentru siguranţa circulaţiei pietonale se vor amplasa parapete metalici de protecţie pe rampe, viaducte si pod precum si pe scările de acces de pe diguri.
Vă recomandăm să mai citiţi:
VIDEO Noul pod peste Dunăre se ridică, la propriu. Cât au avansat lucrările
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
1 Comentariu
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
super. Va fi gata in 2035. Daca nu o sa ploua prea mult.