Cartierul în care este interzis virajul la stânga. Strada principală este împânzită cu indicatoare şi cu sensuri giratorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zeci de indicatoare rutiere de interdicţie pentru a pătrunde într-un cartier Foto Turnul Sfatului
Zeci de indicatoare rutiere de interdicţie pentru a pătrunde într-un cartier Foto Turnul Sfatului

O zonă mărginaşă Sibiului, aflată în plin proces de modernizare, a fost împânzită cu zeci de indicatoare rutiere de interdicţie, locatarii de pe mai bine de 20 de străzi fiind obligaţi să parcurgă kilometri suplimentari.

La marginea Sibiului există un faimos cartier rezidenţial în plină expansiune, denumit Arhitecţilor, datorită străzilor sale care au numele unor arhitecţi, mai mult sau mai puţin cunoscuţi. 

Dată fiind amplasarea acestuia, deseori se face confuzia că ar aparţine de Sibiu, dar în realitate, teritorial şi administrativ, Cartierul Arhitecţilor ţine de Cisnădie.

GALERIE FOTO - CARTIERUL ARHITECŢILOR DIN CISNĂDIE ŞI STRADA ÎMPÂNZITĂ DE INTERDICŢII

Este considerat drept una dintre cele mai prospere zone din vecinătatea municipiului Sibiu.

Cert este că aici locuiesc mii de oameni (oficial puţin peste 5.000, neoficial 6.500) dintre care mulţi merg zilnic la serviciu în Sibiu, motiv pentru care traficul în zonă reprezintă un adevărat calvar atât pentru localnici, cât şi pentru cei care tranzitează zona. De ani de zile, aici se duce o luptă asiduă cu autorităţile pentru a se găsi o soluţie în acest sens. 

Anul trecut, drumul principal care mărgineşte cartierul – Calea Cisnădiei, parte a DJ 106 C - a intrat într-un amplu proces de modernizare care prevede printre altele suplimentarea unuia dintre sensurile de mers cu încă o bandă – practic lărgirea drumului, dat fiind traficul intens. Acesta este motivul pentru care mai în glumă sau în serios, este recomandat mersul pe jos ca fiind mai rapid pentru tranzitarea zonei. 

Toate cele 27 / 28 de străzi adiacente ale cartierului sunt perpendiculare pe această Calea a Cisnădiei, motiv pentru care până acum se creau deseori ambuteiaje. De aceea, pe o distanţă de 2 / 3 kilometri s-au amplasat, cu ocazia modernizării străzii, zeci de indicatoare prin care se interzice virajul la stânga, pe arterele cartierului. În schimb, s-au prevăzut pe aceeaşi porţiune trei sensuri giratorii. Practic, pe toate străduţele adiacente nu se mai poate intra decât virând la dreapta, făcându-se un ocol prin sensurile giratorii.

„Cum să mergi cu maşina 8 km la un magazin care e la 200 m depărtare?”

Părerile locatarilor sunt împărţite în această privinţă. În timp ce unii găsesc soluţia autorităţilor drept una salutară, mulţumiţi că în sfârşit s-a modernizat artera rutieră, alţii se plâng că sunt obligaţi să parcurgă kilometri suplimentari pentru a putea ajunge la reşedinţele lor: ceea ce presupune timp şi bani în plus.

„Cum este posibil să îmi interzici virajul la stânga, obligându-mă să parcurg 1 km la o singură ieşire de pe stradă, apoi îngrădindu-mi accesul la cel mai apropiat supermarket din zonă, deoarece parcurg alţi 1,5 km aiurea, învârtindu-mă ca prostul pe banii mei de motorină, uzură, timp pierdut! Acest proiect este o ruşine, ambalată frumos, ca să închidă gura proştilor!” sau „Cel mai tare este pentru cei care pleacă de la Profi spre strada Paul Smărăndescu. Cred că sunt 4 km. Deşi între cele două străzi sunt 200 de m maxim”, sună comentariile localnicilor.

Există şi voci care susţin că montarea de semafoare sincronizate ar fi fost o soluţie mult mai eficientă şi mai puţin costisitoare, ori care cred că încă o bandă sau mai multe giratorii ar fi fost necesare. 

„Arată totul ok, sunt trei benzi, trotuare, pistă de biciclete, dar treceri de pietoni nu, sensuri au făcut trei, ca să vizitez tot cartierul, să pot ajunge la destinaţie, pluviale pentru zona de case zero, din nou bătaie de joc... Ce-i costa să mai facă vreo două sau trei sensuri în plus, dacă au mers pe sensuri (giratorii - n.r.) şi să mai pună vreo trei treceri de pietoni, dacă de pasaje sau pasarele nu au auzit încă?”, se mai întreabă sibienii.

Un alt aspect aspru contestat, pe lângă lipsa transportului în comun, îl reprezintă iluminatul public: „Seara, la ora 23:15 e cam înfricoşător să vii pe jos cu lanterna telefonului!”, menţionează oamenii. 

Tot locatarii recunosc, inclusiv pe reţelele de socializare, că indicatoarele rutiere şi marcajele nu se respectă, încălcarea liniei continue fiind o practică des întâlnită în zonă.

„Drum frumos marcat, loc suficient pentru deplasarea în siguranţă! Mai trebuie puţin lucrat la atitudinea şi comportamentul unor conducători auto de a respecta marcajele şi semnele de circulaţie, în principiu de a nu mai efectua virajul la stânga prin încălcarea liniei continue pe direcţia Sibiu - Cisnădie. Cu siguranţă se vor desfăşura campanii de prevenire a evenimentelor neplăcute şi pentru respectarea indicatoarelor şi marcajelor rutiere pe acest sector de drum, din partea Poliţiei Sibiu” sau „Trebuie montate câteva camere de supraveghere ca să descurajaţi încălcarea liniei continue”, sună comentariile celor care locuiesc în Cartierul Arhitecţilor.

Sunt însă şi locatari care recunosc că încalcă legea şi se arată dispuşi să protesteze pentru că sunt „obligaţi” să facă acest lucru: „Cum se aşteaptă să mergi cu maşina 8 km să ajungi la un magazin care e la 200 m depărtare? Cui nu îi convine să mă claxoneze, să îmi dea flashuri... Nu îmi pasă! Dacă se strâng oameni pentru un protest în faţa Prefecturii, contaţi pe mine!”

Termenul de finalizare a lucrărilor, amânate de patru ori

Investiţia pentru modernizarea drumului în cauză a scos din bugetul judeţului peste 5 milioane de euro, bani care au prevăzut inclusiv despăgubirile pentru exproprieri, realizarea de trotuare, reconstruirea unui pod, amenajarea sensurilor giratorii şi a unei piste de biciclete, asfaltare etc.

Deşi lucrările la DJ 106 C ar fi trebuit să fie terminate încă de anul trecut, până acum termenul final a fost amânat de patru ori. 

Încă de la dezbaterea publică organizată pe acest proiect, autorităţile judeţene au anunţat că virajul la stânga va fi interzis şi că doar sensurile giratorii vor mai putea fi folosite pentru a schimba direcţia de mers.

Se estimează că lucrările se vor finaliza în luna martie a anului viitor. 

Cartierul Arhitecţilor a devenit cunoscut în întreaga ţară în urma unei crime care a avut loc în acest an de Ziua Îndrăgostiţilor, când o tânără mămică a fost ucisă de fostul iubit, care îi era şi vecin, cu mai multe lovituri de cuţit. 

Vă mai recomandăm şi:

Paramedic acuzat că vorbea într-un apel video în timpul unei intervenţii la un incendiu. Ce spun şefii VIDEO

Scandalul ATI COVID Sibiu: de ce au schimbat procurorii încadrarea juridică a faptelor

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite