FOTO Primele imagini cu Autostrada Sibiu-Piteşti dezvăluie un viitor viaduct-muzeu. „Ne mulţumim cu aceste simulări“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sociectatea civilă a luat-o din nou înaintea autorităţilor în materie de supraveghere a marilor lucrări de infrastructură FOTO Asociaţia Pro Infrastructură
Sociectatea civilă a luat-o din nou înaintea autorităţilor în materie de supraveghere a marilor lucrări de infrastructură FOTO Asociaţia Pro Infrastructură

Primele simulări ale viitoarei autostrăzi care ar urma să traverseze Carpaţii legând Transilvania de Ţara Românească au fost date publicităţii de reprezentanţi ai societăţii civile. Care au şi descoperit că primul lot al autostrăzii va avea un viaduct care va sta nefolosit.

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură sunt cei care, în cursul zilei de joi, au dat publicităţii câteva simulări ale primului lot al autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv cel de 13 km dintre Sibiu şi comuna Boiţa.

Simulările au fost realizate pe baza documentaţiei autostrăzii de către utilizatorul delacroix al forum.peundemerg.ro, platforma on-line pe baza căreia s-a dezvoltat o amplă comunitate a celor care supraveghează derularea marilor proiecte de infrastructură din România. Comunitate care, ulterior, a primit şi o firmă juridică sub numele de Asociaţia Pro Infrastructură.

„Vă prezentăm, în premieră, primele simulări 3D (randări tri-dimensionale) cu Autostrada A1 Sibiu-Piteşti! Pentru început, puteţi descoperi cum va arăta zona nodului Boiţa (descărcare temporară), parte din Secţiunea 1 a celei mai aşteptate autostrăzi din România, lot care acum este în faza de evaluare a ofertelor din cadrul licitaţiei contractului de proiectare şi execuţie lucrări“, arată reprezentanţii Asociaţiei, în postarea realizată pe Facebook care include şi simulările viitoarei căi de mare viteză.

Viaductul care va sta nefolosit

Simulările publicate de Asociaţie redau în special câteva lucrări de artă (viaducte) din viitorul tronson de 13 km al lotului 1 al autostrăzii Sibiu – Piteşti. Cel mai „interesant“ dintre acestea este viaductul de la Boiţa, localitatea aflată la intrarea în defileul Oltului. Cum inclusiv autorităţile estimează că lotul care îl va continua pe acesta va fi terminat mult mai târziu, constructorilor le este solicitat să realizeze un nod rutier provizoriu. Acest nod rutier - care va prelua traficul care urcă, respectiv coboară de pe autostradă până la deschiderea circulaţiei – este amplasat înaintea unui viaduct, care prin urmare, va sta nefolosit până la deschiderea lotului doi. Prin urmare, autorul acestor simulări a denumit lucrarea de artă care va sta nefolosită „viaductul muzeu“.

simulari sibiu pitesti foto Asociatia pro infrastructura

Viaductul de după giratoriul provizoriu va sta nefolosit până se va termina următorul lot de autostradă FOTO Asociaţia Pro Infrastructură

Trei din cinci loturi se anunţă cu probleme. De pe acum

Execuţia lotului 1 de autostradă, pentru care au fost realizate simulările, a fost scoasă la licitaţie de CNAIR, procedura fiind în acest moment în faza de evaluare a celor două oferte depuse. În acelaşi stadiu este şi lotul 5 al autostrăzii, Curtea de Argeş – Piteşti. Pentru proiectarea şi execuţia acestui lot de 30,35 de km au fost depuse şase oferte.  „Vă vom ţine la curent cu derularea procesului de licitaţie. Următorul termen este 20 noiembrie 2017 pentru evaluarea ofertelor, însă cel mai probabil va fi extins. Mai este mult până când vom afla un câştigător. Deocamdată trebuie să ne mulţumim cu aceste simulări 3D“, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

Aceştia atrag atenţia asupra faptului că, în acest moment, doar secţiunile 1 şi 2 ale autostrăzii au un studiu de fezabilitate actualizat, după cum au solicitat autorităţile europene. Pentru celelalte trei loturi, CNAIR intenţionează să lanseze procedura de atribuire a proiectării şi execuţiei pe baza studiului din 2008. Care nu este bine întocmit. „Din păcate, doar Secţiunea 1 şi Secţiunea 5 sunt realizate la nivel de studiu de fezabilitate la standardele cerute de experţii internaţionali de la JASPERS (reprezentanţi ai Comisiei Europene). Secţiunile 2, 3 şi 4, cele mai grele, din munte, au un studiu de fezabilitate vechi din 2008, făcut mai mult din birou, cu studii geotehnice lacunare, criticat aspru de JASPERS în 2013 într-un document oficial. Cerem autorităţilor maximă responsabilitate şi actualizarea studiului vechi din 2008 şi pentru secţiunile 2, 3 şi 4“, semnalează reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite