Cardul de asigurat face pagubă în bugetul  Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina. Serviciile nevalidate se ridică, din septembrie şi până acum, la sute de mii de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sute de pacienţi trataţi  la SJU Slatina se prezintă fără cardul de asigurat. (Foto: Alina Mitran)
Sute de pacienţi trataţi  la SJU Slatina se prezintă fără cardul de asigurat. (Foto: Alina Mitran)

Fie că pacienţii nu se prezintă cu cardul de asigurat, fie că sistemul informatic mai „cade“ şi când redevine operaţional „clientul“ e de mult timp plecat din cabinet, suma pe care cel mai mare spital din judeţ o înregistrează la servicii nedecontate a ajuns la sute de mii de lei de la sfârşitul verii şi până acum.


Aproximativ 10% din serviciile realizate şi raportate de Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate în cursul lunii septembrie au rămas nevalidate. În bani înseamnă, spune directorul medical al unităţii sanitare, aproximativ 200.000 lei, o sumă importantă. În lunile care au urmat numărul serviciilor invalidate a mai scăzut, dar tot rămâne mare.

Problemele care au dus la invalidarea serviciilor se învârt, în cea mai mare parte, în jurul obligativităţii folosirii cardului de asigurat pentru pacienţii cărora li s-au oferit servicii şi „încărcării“ serviciului prestat în sistemul informatic.

„Acest sistem informatic nu funcţionează tocmai cum se spune oficial. Mai cade şi în afara perioadelor recunoscute de şefii CJAS, iar noi, deşi avem acel interval de 72 de ore în care să încărcăm serviciul prestat, de cele mai multe ori nu ne putem încadra. Am încercat să le explicăm că nu putem să refuzăm pacienţii, asiguraţi, de altfel, care, unii, vin din judeţ şi ne spun că au uitat cardul acasă. Nu putem nici să-i ţinem cu orele la uşă, atunci când nu merge sistemul. Noi am făcut adrese şi către CJAS şi către CNAS, semnalând această problemă. Sperăm să recuperăm măcar o parte din bani la regularizare“, a declarat directorul economic al SJU Slatina, Elena Vişan.

Speranţele directorului economic nu sunt împărtăşite şi de oficialii Casei Judeţene, care spun că regulile sunt clare şi că, dacă s-a dovedit că procedura nu a fost îndeplinită, nu mai rămâne mare lucru de făcut.

Pentru orice serviciu pe care l-am refuzat am oferit explicaţii. Noi monitorizăm raportarea serviciilor medicale în fiecare zi, iar aici este vorba de toţi furnizorii. Dacă nu se respectă procedurile, nu se validează aceste servicii, lucrurile sunt clare, nu discutăm!“, a declarat directorul pentru relaţii contractuale al CJAS Olt, Sorina Oancea.

La problemele de zi cu zi ale sistemului, pe care le reclamă şi farmaciştii şi alţi furnizori, la începutul lunii decembrie s-a adăugat situaţia nefericită în care furnizorii n-au putut încărca niciun serviciu, timp de câteva zile. Oficialii CNAS s-au grăbit să dea asigurări că li se va oferi furnizorilor răgazul necesar pentru raportare, după remedierea deficienţelor. Dacă se pierd sau nu servicii în această perioadă se va putea constata de-abia în ianuarie, la validarea datelor din decembrie.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite