Slatina

articolul anterior articolul urmator

Cum sesizezi Protecţia Consumatorului dacă ai o problemă legată de calitatea produsului sau a serviciului cumpărat. Ce poate duce la clasarea reclamaţiei

1
15 Apr 2019 04:08:24
Autor: Alina Mitran
Sesizarea/reclamaţia poate fi depusă şi online FOTO: arhiva
Sesizarea/reclamaţia poate fi depusă şi online FOTO: arhiva

Consumatorii persoane fizice pot depune, în cazul în care se confruntă cu anumite probleme la cumpărarea de produse sau servicii, şi nu le pot rezolva cu vânzătorul, o sesizare la Protecţia Consumatorului, instituţie care în anumite limite poate rezolva conflictul.

De multe ori, consumatorii nemulţumiţi de calitatea produselor sau serviciilor achiziţionate, sau de anumite aspecte ale tranzacţiei, renunţă la drepturi pe care le au în calitate de consumatori doar pentru că nu ştiu cui ar trebui să se adreseze.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor explică, pe site-ul oficial, cum se formulează o sesizare/reclamaţie, cui trebuie adresată şi care sunt elementele obligatorii ale acesteia astfel încât comisarii să se poată ocupa de caz.

Cum se depune o reclamaţie

Cei care pot depune la ANPC o sesizare/reclamaţie sunt consumatorii persoane fizice, deoarece divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Un detaliu deosebit de important este acela că „petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002. De asemenea, reprezentanţii ANPC recomandă să se apeleze la această soluţie doar după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul, în situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii având dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

„Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal“, menţionează reprezentanţii ANPC. Pentru depunerea unei reclamaţii online există un formular special de sesizare online, disponibil AICI.

Foarte important de ştiut este faptul că reclamaţia dumneavoastră va fi soluţionată dacă aţi depus-o însoţită de documentele necesare pentru clarificarea situaţiei, respectiv: factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

„Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii“, atrage ANPC atenţia, menţionând de asemenea că aceste reclamaţii se depun în nume propriu. Adresele comisariatelor judeţene unde vă puteţi adresa cu sesizări/reclamaţii (fiecare vânzător are obligaţia, de altfel, să afişeze datele de contact ale comisiariatului judeţean din respectiva rază teritorială) le regăsiţi AICI.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

zero
15.04.2019, 07:39:53

VAX ALBINA ! Am depus o sesizare insotita de imagini cu eticheta scoasa de cantarul hipermarketului si bonul fiscal de la casa hipermarketului.Pe bon pret mult mai mare decat pe eticheta data de cantar!!! Domnii de la PC impreuna cu cei de la hipermarket "au anchetat" si au ajuns la concluzia ca eu am masluit cantarul hipermarketului!!! Pe ocolite au scris in raspuns sa inghit galusca ca altfel voi fi tras la raspundere!!! Prietenii stiu de ce am primit acest raspuns in urma anchetei facuta de domnii de la PC si cei de la hipermarket!!! De atunci nu am mai fost la hipermarketul care fura in toate modurile posibile!!! VAX ALBINA PC

+1 (1 vot)
Modifică Setările