VIDEO  Gaură în podul peste râul Olt de la Slatina

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gaura din podul peste râul de la Slatina a fost acoperită şi semnalizată  (FOTO: Mugurel Manea)
Gaura din podul peste râul de la Slatina a fost acoperită şi semnalizată  (FOTO: Mugurel Manea)

O gaură cu diametrul de aproape o jumătate de metru, apărută zilele acestea în podul peste râul Olt de la intrarea în Slatina dinspre Craiova, îngreunează circulaţia rutieră în zonă. Autorităţile promit rezolvarea situaţiei în perioada următoare, dar ambuteiajul creat de groapa de la mijlocul podului construit în anul 1891 se vede şi se se simte zilnic de fiecare şofer.

Problemele cauzate în zona podului peste râul Olt de la Slatina au apărut din cauza devierii, în urmă cu câteva săptămâni, a traficului greu de pe Drumul Naţional 7, de pe ruta Sibiu-Vâlcea-Piteşti, pe ruta ocolitoare Rm. Vâlcea-Slatina-Piteşti (DN 65). Astfel, toate utilajele ce depăşesc gabaritul de 7,5 tone traversează acum podul declarat monument istoric şi care nu a mai beneficiat de o reparaţie capitală de zeci de ani.

Groapa cu diametrul de aproape o jumătate de metru este semnalizată începând de miercuri – 27 august, iar, de joi, aceasta a fost acoperită cu o bucată de ciment pentru a elimina riscul producerii vreunui accident nefericit. 

Joi, coada de autovehicule de diferite tonaje cauzată de groapa anterior menţionată pornea de la intrarea în Slatina dinspre Craiova şi se întindea până aproape de comuna Găneasa, respectiv o lungime de peste 10 kilometri.

     

În vreme ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de la nivelul judeţului Olt, în frunte cu directorul Adrian Motorga (traseist politic de carieră, fost director Sistemul de Gospodărie a Apelor Olt, n.r.), fug de presă ca dracu’ de tămâie, oficialii de la Bucureşti au tranşat problema printr-un comunicat sec de presă:  “Pe DN 65 Craiova-Slatina este semnalată căderea unei plăci din beton armat la pod prin desprinderea betonului astfel încât, pe o suprafaţă de 0,5x0,5 metri, se vede oglinda râului Olt şi armătura din placa de suprabetonare”.

Pe scurt, în zilele următoare va fi efectuată o expertiză la faţa locului pentru a stabili modalitatea de intervenţie pentru soluţionarea problemei.

Podul peste râul Olt de la Slatina, unde a apărut groapa, este primul pod de fier amenajat peste un râu intern românesc. El a fost construit de ing. Davidescu între 1888-1891.
 

Mai puteţi citi:

FOTO  “Marea asfaltare” de la Slatina, la linia de start

FOTO  Podul Sărăceşti de la periferia Slatinei, terminat şi dat în folosinţă

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite