Moartea controversată a unei tinere în accident. „A trebuit să pierdem o viaţă ca să se asfalteze o groapă“
0O fată de 19 ani a murit în urma unui teribil accident, la volan aflându-se chiar prietenul ei. La trei zile de la cumplitul eveniment, proprietarul maşinii vine cu o versiune respinsă de către autorităţi.
Adriana Vîlcea şi-a pierdut viaţa joi, 21 mai 2020, pe drumul judeţean DJ 546A, între localităţile Schitu şi Şerbăneşti, în judeţul Olt. La volanul maşinii împrumutate de la un prieten se afla Iulian Nicolescu, 20 ani, prietenul fetei. Acesta a pierdut controlul maşinii în condiţiile unui carosabil umed, a pătruns pe contrasens, a lovit parapetul unui podeţ şi a „zburat“ cu maşina oprindu-se într-o vale. Fata a fost aruncată din maşină în urma impactului.
Cel mai probabil, la mijloc a fost şi viteza, dar şi „alte preocupări care e posibil să-i fi distras atenţia“ şoferului, spun surse din rândul poliţiştilor.
Drumul pe care rula maşina condusă de prietenul fetei este în reparaţii din februarie FOTO: Facebook/Constantin Manu
Încă din seara accidentului, tânărul şofer a susţinut în faţa poliţiştilor că ar fi încercat să evite impactul frontal cu o maşină care venea din sens opus şi care a intrat pe sensul său de mers în încercarea de a ocoli o zonă frezată în carosabil şi neacoperită cu strat de asfalt. Doar că poliţiştii nu au putut identifica nicio maşină, iar martorul care a văzut accidentul şi care s-a oprit, circulând şi el din sens opus, înainte de podeţ, nu a confirmat varianta şoferului implicat în accident.
„A fost mai mult decât un accident“
Proprietarul maşinii, prietenul şoferului, a postat sâmbătă, 23 mai, propria versiune a poveştii. Tânărul Constantin Manu (conform profilului de Facebook) susţine varianta şoferului. „Iulian a evitat un accident frontal care putea lua şi mai multe vieţi. Vă puneţi măcar întrebarea de ce ziua următoare s-a asfaltat groapa de la locul accidentului? Ziua următoare. A trebuit să pierdem o viaţă ca să se asfalteze o groapă de un metru decopertată de aproximativ două luni. Masina (n.r. - pe care a încercat să o evite şoferul) are o culoare gri şi era de caroserie medie, cum am spus, din păcate, nu pot să spun numărul de înmatriculare sau modelul“, a scris Constantin Manu pe Facebook, postarea sa adunând sute de comentarii.
Directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean Olt (n. red. - CJ Olt este administratorul drumurilor judeţene), Cornel Motoi, a declarat pentru „Adevărul“ că drumul respectiv este, într-adevăr, în lucru, lucrarea fiind anunţată Poliţiei Rutiere din februarie, dar şi că există semnalizare la Brebeni şi Schitu, începutul şi sfârşitul sectorului în lucru. Stratul de asfalt nu exista pentru că după operaţiunea de frezare (care ar fi avut loc cu doar câteva zile înainte, nu cu două luni) au venit ploile, aşa că lucrarea s-a continuat sâmbătă, 23 mai 2020.
Porţiunea frezată de drumari a fost acoperită cu strat de asfalt după accident FOTO: Facebook/Constantin Manu
„Drumul este semnalizat, şi la intrarea de la Brebeni, şi la intrarea dinspre Greci, e drum în lucru, drum cu limitări de viteză, pe 8 km. Drumul este cu marcaj rutier. Accidentul s-a produs la un pod în aliniament, drumul are şi marcaj axial, iar banda pe care circula el nu avea nicio problemă, era asfalt turnat, pentru că ei se duc cu un fir şi se-ntorc cu al doilea fir. Acum au venit cu reparaţie pe firul al doilea. Pentru că în ziua aia a plouat, n-au putut să toarne asfalt, vineri a plouat, au turnat sâmbătă. Faza că venea unul din faţă, că venea unul pe banda lui… Nu e urmă de frânare, nu e nimic-nimic-nimic. Acum, dacă era cineva care a greşit, nu oprea să vadă - «Bă, ce făcură oamenii ăia aici?»“, a declarat directorul din cadrul CJ Olt, Cornel Motoi. Lucrările de reparaţii sunt efectuate de firma CJ Olt, Olt Drum S.A..
Pe de altă parte, ancheta în ceea ce priveşte accidentul este încă în curs, şoferul urmând să fie din nou audiat în momentul în care va fi externat.