Soluţie controversată. Primăria Slatina a dat liber la parcarea pe trotuar. „Potecuţa aceea îngustă este zonă pietonală?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Slătinenii s-au arătat indignaţi de soluţia găsită. Oficialii Primăriei Slatina spun că în zonă nu sunt locuri pentru a se construi noi parcări FOTO: Facebook/ Slatina, oraşul nostru drag
Slătinenii s-au arătat indignaţi de soluţia găsită. Oficialii Primăriei Slatina spun că în zonă nu sunt locuri pentru a se construi noi parcări FOTO: Facebook/ Slatina, oraşul nostru drag

Primăria Slatina a delimitat, la solicitarea unei asociaţii de proprietari, se motivează, o zonă pietonală pe trotuarul folosit aproape exclusiv drept spaţiu de parcare. „În mod normal n-ar trebui să parcheze acolo, dar se parchează dintotdeauna“, spune reprezentantul primăriei.

Soluţia a fost singura găsită astfel încât pietonii să poată circula în siguranţă pe trotuarul de pe bulevardul Nicolae Titulescu, de vizavi de vechea catedrală a oraşului, a spus directorul Direcţiei de Administrare a Străzilor şi Iluminat Public (DASIP), Claudiu Dascălu. Asociaţia de proprietari din zonă a venit cu solicitarea de a fi montaţi stâlpişori care să delimiteze un spaţiu sigur pe trotuar, pentru că în respectiva zonă de ani de zile se parcheză neregulamentar, dar asta deja nu mai e o problemă pentru autorităţi, direct pe trotuar.

„A făcut cineva o adresă către Poliţie, pentru că-şi parcau maşinile în zona aceea şi nu puteau să circule pietonii. Şi am pus stâlpişorii să creăm un trotuar pe lângă bloc. Acolo au parcat dintotdeauna, în momentul în care s-a reabilitat strada ei au solicitat, au fost în audienţă la primărie pentru a-i lăsa să parcheze, în 2013, 2014, cam atunci. În mod normal nu au voie să parcheze pe trotuar, noi n-am trasat niciun loc de parcare acolo. Dar dintotdeauna au oprit acolo pe trotuar. Şi noi am delimitat făcând trotuar de un metru, să poată să circule oamenii în siguranţă“, a declarat Dascălu. Directorul DASIP a mai menţionat că în zonă nu s-a identificat un teren pe care să poată fi construită o parcare.

Soluţia este însă criticată de slătineni, care au comentat pe Facebook, pe grupul „Slatina, oraşul meu drag: trecut, prezent şi viitor“, mai cu umor, mai cu amărăciune, unii chiar cu indignare.

„Arată ca o ......“; „Două carucioare de copii nu au loc unul pe lângă altul“; „Urât.. înteleg că este nevoie de parcari.. nu să ne batem joc..“; „Oricum se parca pe acel trotuar şi te deplasai printre maşini. Mi se pare, însă, că zona pietonală a rămas destul de îngustă“; „De parcările acelea modulare promise de ceva ani în urmă se aude ceva ??? Parcă au fost incluse şi in ultimul pliant ...nu ?“;  „Asta este prima parcare modulara🤣“; „O altă prostie care,va îngreuna circulaţia pe trotuar!“; „ce carcotasi🤣, nu sesizati viitorul orasului care va concura cu tokio“; „Potecuţa aceea îngustă este zonă pietonală? Au loc doi oameni, unul lângă altul, sau mergem în şir ca animalele???“; „Dacă vin două persoane dintr-un sens şi două din sens opus, care vor trece, sau este cu cedează care este mai slab...de la scări până la acei stâlpişori nu este mai mult de 1.20 m, se va face cu ocolire printre blocuri“;  „mă întreb cine o fi "inteligentul" care a găsit această soluţie, oricum inestetică şi ineficientă...; „Alţii fac piste de biciclete, de alergare, plantează copaci, noi ii tăiem, desfiinţăm trotuare sa facem loc “coteţelor”aruncate de nemţi!“; „Faceti fraţilor parcări subterane, supraterane sau găsiţi alte soluţii, ca nu ne-am născut cu maşina la capul patului“; „O altă idee "genială " transpusă în practică din păcate . În oraşul nostru sunt la modă stâlpii, de orice mărime, chiar şi umani “; „Cea mai proastă ideie aprovizionarea prin faţa magazinului... nu mai ştiu ce investiţii inutile să facă - gară fără tren, trotuare fără cap etc“, sunt câteva dintre comentariile slătinenilor.

Slatina ar avea nevoie de aproximativ 45.000 locuri de parcare. Are 11.000

Veştile ar putea fi bune pentru slătineni, însă într-un termen incert. Conform oficialului primăriei, la acest moment în oraş sunt aproximativ 11.000 locuri de parcare, însă cum recomandarea este de 1,5 locuri parcare/maşină, luând în calcul că se circulă, nu se parchează doar lângă adresa de domiciliu, raportat la numărul estimat de maşini care trebuie parcate în Slatina necesarul ar fi de aproximativ 45.000 locuri de parcare.

La această dată sunt în diferite stadii de realizare mai multe parcări care, împreună, de-abia trec de 1.000 locuri de parcare ce urmează să fie date în folosinţă. Cea mai mare parcare va fi amenajată în zona Aleea Muncii din Slatina (zona Careffour - Pandipo), care va avea 154 locuri. Mai sunt în curs de realizare mult-discutatele parcări modulare, care şi acestea vor aduce un plus de 551 locuri, alte 60-70 locuri vor fi amenajate în zona Crişan, alte 100 pe strada Zmeurei. 

Vestea şi mai importantă pe care a menţionat-o directorul DASIP Claudiu Dascălu este însă aceea că este în lucru un regulament de parcare care ar trebui să pună, cel puţin într-o anumită măsură, lucrurile în ordine.

Până atunci trotuarele vor rămâne blocate pentru pietoni, aceştia fiind obligaţi, în mai toate zonele Slatinei, să circule direct pe carosabil. Nici măsura de a inventaria şi ridica maşinile vechi nemişcate cu lunile sau anii din loc nu a uşurat situaţia proprietarilor de autovehicule care găsesc cu greu un loc de parcare. Deşi o parte au fost ridicate de proprietari, iar o altă parte de municipalitate, locurile astfel eliberate, aproximativ 200, nu înseamnă foarte mult compartiv cu necesităţile.

Vă recomandăm şi: 

Ce soluţie a găsit primăria pentru criza locurilor de parcare. Primar: „Încercăm să introducem noul concept. Cetăţeanul să vină, dă cu carteluţa, bagă maşina...“

Cine dă mai mult“, metoda prin care s-ar putea adjudeca locurile de parcare din Slatina. Primăria face inventarul

Slatina



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite