Autobuzele firmei de transport public local din Suceava date afară din curtea proprie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea folosită de societatea de transport  public  local, TPL SA, conform unei hotărâri judecătoreşti aparţine grupului de firme Atlassib. Totuşi, judecătorii au stabilit că doar platforma betonată şi clădirile din incintă aparţin firmei sibiene, iar pământurile de sub aceste construcţii sunt ale municipiului Suceava.

Grupul de firme Atlassib din Sibiu, patronat de Ilie Carabulea, prin TASA Suceava, a oferit o demonstraţie de forţă în municipiul reşedinţă de judeţ. Acesta a fost încercuit de jandarmi şi de reprezentanţi ai unei firme de pază şi protecţie privată, descinzând la sediul TPL Suceava.

Un executor judecătoresc, însoţit de reprezentanţi ai firmei sibiene, care au angajat un specialist în cadastru, au delimitat proprietăţile dintre cele două entităţi – Primăria Suceava şi Atlassib  prin TASA Suceava. Marcajele în cruciş marcate  cu vopsea roşie au delimitat proprietăţile. Măsurătorile făcute „la sânge” au ajuns la un moment dat până la delimitarea proprietăţii pe zidul unei mici clădiri. Dacă măsurătorile făcute de cadastrişti vor fi acceptate, o jumătate de metru dintr-o construcţie ridicată anterior în majoritate pe terenul Primăriei, va trebui să fie demolată pentru a satisface pretenţiile firmei Atlassib – TASA.

Faptul că sediul TPL SA, firma ce are ca unic acţionar consiliul local al muncipiului Suceava a făcut obiectul unei operaţiuni de evacuare, pusă în practică de un executor judecătoresc, la solicitarea SC TASA SA, firmă ce face parte din grupul ­A­tlassib este deja un lucru cunoscut. Se ştie că din anul 2004 când Atlassib a cumpărat pachetul ajoritar de acţiuni de la TASA Suceava şi până în prezent, s-au purtat discuţii, s-au judecat procese, s-au negociat înţelegeri fără nicio finalitate favorabilă autorităţii publice locale.

Faptul că reprezentanţi ai firmei TASA, însoţiţi de executorul judecătoresc, de un echipaj de jandarmi şi de un altul aparţinând unei firme de pază şi protecţie, au descins, fără a anunţa în prealabil, la sediul TPL, prezentând un act de executare judecătorească din care rezultă că ­A­tlassib, prin TASA Suceava, este proprietarul tuturor clădirilor de pe platforma unde sunt garate autobuzele TPL şi pe toate suprafeţele betonate a constituit o surpriză chiar şi pentru conducerea Primăriei.

SC TASA SA are în proprietate clădirile cumpărate de la moştenitoarea pe linie fiscală a întreprinderii judeţene de gospodările comunală şi locativă Suceava  (IJGCL), din vremea comunismului, care înainte de 1989 s-a regrupat pe partea de transport public,  fiind înfiinţată  Intreprinderea judeţeană de transport local (IJTL).

Entitatea care asigură transportul public de călători în  municipiul Suceava a devenit apoi RATUC –regie autonomă de transport şi utilităţi comunale, a fost pentru scurtă vreme în structura RAUCL – regie cu acelaşi obiect de activitate.

La începutul anilor 2000, s-a decis separarea sistemului de transport public de celelalte servicii din municipiul reşedinţă de judeţ. S-a înfiinţat SC TPS SA, societate cu unic acţionar consiliul local al municipiului Suceava. Nu s-a ţinut cont la acea vreme că terenul pe care TPS  avea amplasate clădirea administrativă, garajele şi toate celelalte dotări aparţin, într-adevăr municipalităţii însă clădirile ca atare, inclusiv platformele betonate au fost cumpărate de către Atlassib, în campania de mare privatizare de la sfârşitul anilor ’90, începutul anilor 2000. TASA Suceava – fosta întreprindere de transporturi auto fiind printre cele mai atractive oferte la acea vreme ale FPS (Fondul Proprietăţii de Stat, n.r.).

Atlassib a cumpărat toate activele firmei TASA, inclusiv garajele şi platforma betonată folosită de TPS, devenită între timp TPL. Primăria  Suceava are, pe de altă parte,  proprietatea terenului de sub clădiri şi de sub suprafaţa betonată precum şi a spaţiului verde, de jur împrejur.

Viceprimarul Lucian Harşovschi indică vinovaţii pentru situaţia creată, de la vechiul primar al Sucevei până la actualul manager al TPL

După discuţiile purtate cu patronii de la Atlassib – TASA, viceprimarul municipiului Suceava, Lucian Harşovschi a apreciat că se va găsi în cele din urmă o rezolvare a problemei, astfel încât transportul public local în municipiul Suceava să nu fie periclitat. 

„Se va găsi o soluţie şi vreau să vă asigur că cei care au greşit – pentru că sunt şi nişte greşeli făcute aici – vor plăti, pentru că aşa este normal. Nu trebuie să sufere unii pentru alţii. Ei doresc clădirile lor, noi dorim terenul nostru şi clădiri noi pe terenul respectiv. Vom ajunge la o concluzie, ca să fie în beneficiul sucevenilor. Din  punctul meu de vedere asta este soluţia. Ceea ce nu am înţeles este de ce nu au plătit chirie până acum. Până în 2012 s-a plătit chirie. Au fost obligaţi de instanţă până în 2012, să plătească 381.000 lei chirie. Nu înţeleg de ce, din 2012 până acum nu s-a mai ajuns la o înţelegere: chirie, compensare şi aşa mai departe. Situaţia asta nu este în regulă şi trebuie remediată. 

Şi, iarăşi nu înţeleg eu – aici ne bântuie vechiul TPS – când a fost executată vechea TPS, în 2004, au fost vândute toate clădirile firmei cu suma de 151.000 euro. Nu înţeleg de ce atunci nu le-a cumpărat municipalitatea sau noul TPL, ca să nu mai fie situaţia asta. Vom găsi răspunsurile la aceste întrebări în perioada următoare, pentru că în baza înţelegerii verbale, totul va trebui făcut transparent, în Consiliul Local. Lucrurile astea puteau fi făcute direct de către TPL. Chiar dacă acţionar unic la TPL este Consiliul Local, TPL are personalitate juridică, putea să negocieze, să încheie contracte, putea să găsească o soluţie. Nu au găsit-o, acum va interveni Consiliul Local şi va fi totul transparent, aşa cum trebuie să fie”, a declarat viceprimarul Lucian Harşovschi. 

El a mai adăugat că s-a convenit cu avocaţii şi juriştii de la Atlassib - TASA ca în următoarele 90 de zile, aşa cum a hotărât executorul judecătoresc, Primăria Suceava să facă toate demersurile necesare, astfel încât să se iasă din impas.

„Situaţia momentan este deblocată şi cred că vom găsi o soluţie definitivă. Dacă situaţia nu s-ar fi rezolvat, identificasem deja o soluţie de urgenţă, dar nu a fost cazul. Vom discuta problema în Consiliul Local şi vom găsi o soluţie”, a mai spus viceprimarul Lucian Harşovschi.

Alte ştiri pe această temă:

Mai puţine troleibuze la linie pe timp de vară

Primarul general al Capitalei nu renunţă la culoarele unice destinate transportului public

Benzile pentru transportul public. Viena vs. Bucureşti

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite