Suceava

articolul anterior articolul urmator

Cum au ajuns bicicliştii periculoşii traficului. Ce erori fatale fac aceştia, deseori, în timp ce sunt pe şosele

3
27 Jul 2021 03:08:46
Autor: Oana Şlemco
FOTO:monitoruldecluj.ro
FOTO:monitoruldecluj.ro

În ultimii cinci ani, Suceava nu a mai coborât din topul judeţelor care înregistrează cel mai mare număr de morţi în accidente de circulaţie. Una dintre cauzele producerii acestor nenorociri este indisciplina bicicliştilor.

Suceava se află în continuare pe primul loc pe ţară la numărul de persoane decedate în accidente rutiere. Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Suceava a arătat că în primele 6 luni ale anului erau 40 de persoane decedate în accidente rutiere. 

„Au mai trecut câteva zile şi la momentul acesta vorbim de 43 de persoane decedate. Suntem în creştere cu 9 persoane decedate faţă de perioada similară de anul trecut”, a declarat comisarul şef, săptămâna trecută. 

După accidentul de duminică, judeţul Bacău a trecut pe primul loc pe ţară la numărul de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidente. Numărul victimelor de la Bacău a ajuns la 47. 

Cauzele accidentelor sunt numeroase, de la consum de alcool în rândul şoferilor, până la indiciplina căruţaşilor şi a bicicliştilor.

În weekend-ul în care a avut loc tragicul accident rutier de la Bacău, soldat cu moartea a şapte persoane, poliţiştii suceveni au organizat o acţiune de prevenire a evenimentelor rutiere pe raza judeţului.


Nu este prima acţiune organizată anul acesta, dar este cea mai amplă dedicată bicicliştilor indisciplinaţi.

Între altele, oamenii legii au întocmit o listă a greşelilor pe care bicicliştii n-ar trebui să le mai facă.

Iată ce li se interzice conducătorilor de biciclete:

- să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia "Accesul interzis bicicletelor";

- să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;

- să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

- să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori a substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

- să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

- să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

- să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile referitoare la echipare;

- să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

- să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent - reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă.

Poliţiştii au oferit şi câteva sfaturi:

- pentru a putea conduce o bicicletă pe drumurile publice, trebuie să aveţi vârsta minimă de 14 ani, să cunoaşteţi regulile de circulaţie şi să fiţi echipaţi corespunzător;

- dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă;

- bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse pe un singur rând;

- Nu traversaţi carosabilul pe trecerile pentru pietoni PE bicicletă!

- pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. 

Vă recomandăm şi:

Şapte morţi şi cinci răniţi, după o coliziune frontală între un autoturism şi un microbuz, pe E85. A fost activat Planul Roşu FOTO

Mărturisiri de la locul tragediei de pe E85. Copilul care a rămas fără soră, mamă şi ambele bunici: „Tată, spune-mi că e un vis”

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

emil mihai
27.07.2021, 08:22:19

Cine a scris comentariul ? Cu siguranta unul care nu-si da jos augustul fund din autovehicul poluator . Soferi nu au pic de respect fata de biciclisti . Bicicleta nu poluiaza si biciclisti nu au BURDIHANELE conducatorilor auto . Taxele pentru poluatori sunt foarte mici . Ar mai trebui marite .Ati auzit de pistele pentru biciclete ? De ce nici un oras din Romania nu are un traseu complet de piste ?

+1 (1 vot)
Antonescu Vlad
27.07.2021, 08:39:35

Aveti dreptate, Putem sa numaram pe degetele de la o mana conducatorii auto care, intr- zi oarecare, depasesc biciclistii la distanta de cel putin 1,5 m. Romania are o multime de conducatori auto needucati, nesimtiti, psihopati ... Ma intreb daca pentru miile de romani care isi pierd viata in accidente rutiere tot biciclistii sunt 'de vina'. ministrul bode nu intelege, nu analizeaza serios dar da declaratii.

John McClane
27.07.2021, 09:42:33

Biciclistul e omul nostru. Aici e bagat la mijloc ca umplutura pentru descrierea straniei planete Suceava, Zona Crepusculara a Romaniei: groapa de gunoi pe munte, baronul care a facut-o Lombardia Romaniei si alte anomalii. Biciclistul e bagat la inaintare. El nu se schimba ca e pe bicicleta, e tot romanul ala ambitios, obraznic, inconstient si mai ales prost, care e si la volan. Nu poate fi un alt roman, doar ca e pe bicicleta. Pe de alta parte au fost la stiri filmari cu biciclisti sau chiar ciclisti loviti si chiar vanati cu masina. Norocul lor ca politie nu te crede decat sub forma de cadavru, ca sa poata inchide cazul. De fapt, aici e confluenta biciclist sofer: politia. Asta e arbitru. Care la noi e plecat la afaceri cu tigari in Arad sau minore in Caracal si suntem pe cond propriu. Legea junglei. Mai la vest un caz care spune destule. Un ciclist care a oprit la semafor langa o masina avea camere video si-n curte: pe ghidon, casca, umar. Numai ce a intors capul spre soferul de langa el si l-a prins butonand telefonul. A trimis clipul la politie si soferul a ramas fara permis. Asta e nivelul, fara suparare. Presupunand ca orice amarat cu bicicleta ar avea bani de GoPro care costa mai mult decat bicicleta lui de Selgros ce s-ar intampla in cazul filmarii unui incident? Nimic. Daca l-ar baga politia in seama ar face-o asa: da, dar dvs. sunteti mai corect? Stiti, legea nu prevede. Noi nu intelegem ce ati filmat dvs. Camera dvs. este omologata? Si ce vreti sa facem noi? Hai dom'le, lasati rautatile astea, toti gresim! Lasati o reclamatie scrisa si va cautam noi in 30 de zile!... Si tot asa. Soferii te arunca in sant, iti deschid portiera in fata, te concureaza la sprint, cand schimbi banda, dau peste tine in giratoriu, te ignora, sau nici macar nu te vede. Basca ca sare si la bataie, daca are capsa pusa. Vorbesc de ciclisti. Biciclistii care gresesc sa plateasca. Pentru ciclisti sfaturile de mai sus sunt bune sa vi le bagati in curte. Umblati! Pe jos, ca poate macar asa puteti sa o faceti corect...

-5 (5 voturi)
Modifică Setările