Doi tineri din Suceava au dat lovitura cu un business inedit: fac ceasuri de lux din lemn şi le vând în Dubai, SUA, Australia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doi tineri din Suceava, prieteni din copilărie, au reuşit să pună bazele unei afaceri unice în România. Ruben Perju şi Iosif Harasemiuc, ambii în vârstă de 27 de ani, confecţionează din lemn ceasuri de mână. Ei au ajuns să vândă astfel de ceasuri şi în ţări precum Statele Unite ale Americii, Dubai sau Australia.

Povestea brandului Noah a început la sfârşitul anului 2012. În acel an, Iosif a terminat facultatea de Geomatică, iar Ruben era în ultimul an la Facultatea de Arhitectură şi Urbanism, ambii în Cluj-Napoca. Ruben era pasionat de design-ul de produs, iar Iosif avea o pasiune pentru tehnologie. Cei doi au început cu o investiţie de 30.000 de euro, bani proveniţi din propriile economii, din împrumuturi de la familie şi prieteni, reuşind să producă primul lor ceas în luna iunie a anului 2015.

După facultate, Iosif s-a mutat înapoi în Suceava, iar Ruben făcea naveta din Cluj. Au început afacerea în oraşul natal, Suceava, din considerente financiare. Aveau deja un mic atelier pentru care nu plăteau chirie, lucru care le era suficient pentru a începe. Totuşi, în noiembrie 2015, au hotărât să se mute amândoi în Cluj-Napoca, deoarece ştiau că trebuie să ducă afacerea la un alt nivel, profitând de faptul că, în comparaţie cu Suceava, Clujul este un oras mult mai deschis către inovaţie.

„Ceasul a fost şi va fi întotdeauna un accesoriu atât functional, cât şi cu valoare estetică. Tot mai mulţi oameni renunţă la bijuteriile şi accesoriile din metale reci şi le aleg pe cele din lemn, mult mai apropiate de natura umană“, a explicat Ruben.

Lemnul pe care îl folosesc cei doi tineri este colectat din toate colţurile lumii: Brazilia, America de Sud, Africa, Madagascar, Israel, Grecia. Toate esenţele sunt exotice şi au o duritate care depăşeşte 1.500 de unităţi pe scara Janka. Pe lângă rezistenţa naturală, lemnul trece printr-un proces complex de stabilizare şi uscare, proces care-i conferă o duritate cu până la 25% mai mare. Datorită acestui proces, lemnul se comportă foarte bine în timp şi, dacă ceasul este utilizat corespunzător, durata de viaţă a unui ceas este mare.

image

                                          Aşa arată un ceas Noah. FOTO Arhivă personală

Mecanismele quartz sunt premium, elveţiene, Ronda. În ceea ce priveşte sticla cadranului, aceasta este cristal safir. Chiar dacă, deocamdată, există o gamă unică de ceasuri, configurarea fiecărui model poate însemna zeci de variaţiuni. Până în prezent, ceasurile Noah au fost testate timp de patru ani şi nu prezintă semne de uzură sau de deteriorare majoră. Media comenzilor este de 2,5 ceasuri/zi, iar capacitatea de producţie este de cinci ceasuri pe zi.

De unde vine numele brandului

„Ceasul Noah este o îmbinare frumoasă a design-ului minimalist cu ingineria avansată. Lucrul acesta se datorează în mare parte combinaţiei între arhitect şi inginer. Cunoştinţele de design acumulate în timpul studiilor, împreună cu cunoştinţele din domeniul ingineriei, ne-au ajutat să atingem orice rezultat ne-am dorit“, a arătat şi Iosif.

Numele de Noah provine de la faptul că cei doi suceveni doreau un brand a cărui nume să aibă rezonanţă şi impact din punct de vedere vizual. Numele brandului face referire la personajul biblic Noe, care a construit ceva unic, nemaiîntâlnit. La fel ca el, Ruben şi Iosif au un concept diferit care stă la baza fiecărui model de ceas.

„Unul dintre conceptele care stau la baza brandului Noah este faptul că dorim să ne implicăm 100% în procesul de creaţie a fiecărui produs. Clientul are posibilitatea să-şi creeze propriul ceas de la zero, prin a alege mărimea ceasului, esenţa carcasei exterioare, esenţa cadranului, acele, secundarul, modelul de curea, dar si textul sau imaginea pe care doreşte să o gravam pe spatele ceasului şi pe cutie“, a mai spus Ruben.

În ce ţări vând

Până în prezent, aproximativ 85% din ceasurile Noah au fost vândute în România, iar 15% pe plan internaţional, în ţări precum Dubai, Statele Unite ale Americii, Canada, Australia, Turcia şi cele din Uniunea Europeană. Preţul ceasurilor din această gamă variază între 900 şi 2.600 de lei, în funcţie de materialele pe care le alege clientul. Ruben şi Iosif sunt mulţumiţi de cum a evoluat afacerea lor în ultimul an şi pentru acest an au gânduri mari, dorind să atace mult mai puternic pieţele din Europa.

Până în urmă cu un an, echipa Noah era formată din doar două persoane, însă acum sunt şase. Până la sfârşitul anului 2017, cei doi suceveni speră ca numărul angajaţilor să se tripleze, odată cu numărul comenzilor. Ruben şi Iosif au adăugat că nu ar fi ajuns unde sunt fără sprijinul familiilor şi prietenilor, care i-au susţinut din absolut toate punctele de vedere.

Alte ştiri pe această temă:

Omul care repară timpul: „Dacă nu faci cu plăcere un lucru, atunci nu o să iasă niciodată bine“

Cele mai exclusiviste ceasuri de mână. De ce este foarte greu ca un smartwatch modern să bată un Rolex mecanic

Doi tineri români îşi extind afacerea digitală în patria ceasurilor, Elveţia

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite