Suceava

articolul anterior articolul urmator

Transportatori români blocaţi în Dover: „Suntem victime colaterale ale Brexit“

4
24 Dec 2020 11:01:19
Autor: Oana Şlemco
FOTO: skynews.com
FOTO: skynews.com

Prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, este de părere că cei peste 20.000 de şoferi blocaţi încă de luni, 21 decembrie, la graniţa dintre Franţa şi Anglia sunt victime colaterale ale negocierilor pentru Brexit.

Prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, susţine că la graniţa dintre Franţa şi Marea Britanie sunt blocate 20.000 de camioane.

Între cei afectaţi sunt şi sute de români. Alin Creţu a declarat pentru „Adevărul” că Federaţia pe care o reprezintă are 24 de şoferi blocaţi de patru zile la Dover. Oamenii au apă şi hrană, însă ar fi vrut să facă, totuşi, Sărbătorile de iarnă acasă, nu pe drumuri.

Oficial, francezii au decis să suspende circulaţia după ce englezii au anunţat că au descoperit o nouă tulpină de coronavirus, mai cotagioasă decât SARS-CoV-2. Alin Creţu crede că, de fapt, şoferii blocaţi în graniţă sunt victime colaterale ale negocierilor pentru Brexit. „Suntem victime ale unor negocieri pe Brexit, suntem victime colaterale”, a spus Alin Creţu.

Reprezentantantul transportatorilor a arătat că şoferii aşteaptă acum să fie testaţi şi în funcţie de rezultatul testului se va decide dacă îşi vor continua drumul sau vor fi plasaţi în izolare.

Un şofer a declarat pentru prea locală că operaţiunea de testare se desfăşoară lent, deşi este implicată şi armată. Se fac în jur de 200 de teste pe oră, ceea ce înseamnă că testarea se va finaliza peste câteva zile, ţinând cont de numărul mare de camioane şi de autocare blocate în zonă.

Alin Creţu a arătat că blocajul de la Dover a provocat pierderi de sute de euro pentru fiecare transportator şi de milioane de euro pentru firmele care au flux de producţie şi aşteaptă materia primă.

„Noi, transportatorii, suntem afectaţi, vorbim de pierderi de sute de euro. Dar, atunci când se blochează un flux de producţie se înregistrează pierderi de milioande euro”, a transmis acesta.

Alin Creţu a arătat că în situaţia în care camionul este încărcat cu produse alimentare fresh, care au un termen scurt de valabilitate, iar şoferul este depistat pozitiv şi trebuie să stea izolat 10-14 zile, marfa nu mai întruneşte criteriile pentru a fi recepţionată.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Şarlatanii „intelectuali“. Cum a făcut avere din cărţi o grupare de şnapani, escrocând ISJ Prahova şi Şcoala de Poliţie

Putin: şah mat

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Andreas TSA
24.12.2020, 11:14:56

Cand te frige la buzunar si stomacel abia atunci intelegi ce bine este in Uniune. Love you Romania!

-9 (9 voturi)
tuturor iobag
24.12.2020, 11:53:26

din pacate, sunt victime colaterale deoarece plannerii lor si implicit managementul companiilor de transport nu au avut un contigency plan. din 600 de camioane, compania mea nu are nici unul in coada aia demna de kafka .... si camioanele ajung in UK....

nea Ilie de la sculărie
24.12.2020, 12:19:44

Si asta e doar inceputul. A vrut britanicul brexit, a primit. Sa vezi acuma taxe!

-1 (1 vot)
Decebal Burebista
24.12.2020, 12:40:50

mda...dreptate mare ai...sarmana, bolsevica uniune...a pierdut al doilea contribuitor net la bugetul uniunii, dupa Germania....

-6 (8 voturi)
Modifică Setările