Târgovişte

articolul anterior articolul urmator

Încălzirea globală şi „scenariul din 2050“ care ar putea aduce sfârşitul Planetei. „Suntem într-o situaţie fără precedent în istoria omenirii“

12 Jun 2019 06:10:19
Autor: Corina Slămnoiu
FOTO: iflscience.com

Un nou raport al oamenilor de ştiinţă ar trebui să ne dea de gândit. Cercetarea arată că omenirea este în pericol din cauza schimbărilor climatice, iar sfârşitul ar putea veni în următoarele trei decenii dacă nu se iau măsuri urgente.

Raportul, publicat de Centrul Naţional al Climei din Australia, conturează un scenariu apocaliptic care ar putea deveni realitate până în 2050, potrivit iflscience.com.

Raportul avertizează asupra unui "risc existenţial pentru civilizaţie [...] care are consecinţe negative permanente asupra umanităţii, care nu pot fi niciodată anulate".

Autorii mai susţin că suntem acum într-o situaţie fără precedent în istoria omenirii, cu temperaturi pe care populaţia nu le-a mai experimentat niciodată până acum.

Cercetătorii propun şi un plan, numit "scenariul din 2050", pe care şefii statelor lumii ar trebui să îl pună în practică în doar trei decenii.

Scenarii sumbre

55% din populaţia globală suferă mai mult de 20 de zile pe an din cauza temperaturilor extrem de ridicate. Se observă că America de Nord este lovită de evenimente meteorologice extreme, inclusiv incendii, secetă şi căldură extremă. Musonii din China nu reuşesc să aducă umiditatea necesară, aşa că marile râuri ale Asiei s-au uscat practic, iar precipitaţiile din America Centrală sunt la jumătate din nivelul altor decenii.

De asemenea, ţările din Africa de Vest se luptă cu secetă severă 100 de zile pe an, iar ţările mai sărace nu sunt în măsură să lupte cu această problemă. Producţia alimentară este grav afectată.

Încălzirea climei este văzută acum ca având impact asupra securităţii naţionale, deoarece amploarea provocărilor la care sunt supuse guvernele, cum ar fi focarele de boli pandemice, este copleşitoare. Conflictele armate asupra resurselor pot deveni o realitate şi au potenţialul de a escalada într-un război nuclear.

În cel mai rău scenariu, există "o mare probabilitate ca civilizaţia umană să ajungă la capăt", se mai arată în studiu.

Având în vedere aceste variante îngrozitoare pentru viitorul lumii, autorii recomandă naţiunilor să "examineze urgent” posibilitatea construirii unui sistem industrial cu emisii zero şi de a reduce emisiile de carbon pentru a proteja civilizaţia umană.

Cifrele arată că dacă limităm încălzirea globală la 1,5° C în loc de 2° C, potrivit acordului de la Paris, am putea avea un viitor, dar trebuie acţionat cât mai repede.

DoaroOpinie!
12.06.2019, 07:49:21

Dorinta de limitare a emisiilor de carbon este laudabila si ar trebui sustinuta de toate tarile lumii! Dar dupa multi oameni de stiinta, incalzirea globala nu este cauzata de activitatea umana, se pare ca este cauzata de variatia energiei radiate de soare! In cursul istoriei, planeta a mai trecut prin cicluri de incalzire/racire, cu aferente cresteri de CO2 din atmosfera, perioade in care activitatea umana nu influenta mediul, ori omul nici macar nu calca inca pe suprafata pamintului!

ALV
12.06.2019, 10:28:45

DoaroOpinie! Nimic mai fals. Acei "oameni de stiinta" care zic ca activitatea umanu nu influenteaza clima sunt doar niste gigei platiti de anumiti oameni cu interes sa nu se schimbe exploatarea curenta a resurselor. Ciclurile de incalzire si racire sunt normale dar pana aacum a existat un echilibru intre ele. Este dovedit ca activitatea umana a inclinat acel echilibru in favoarea incalzirii globale. Acuma intrebarea este ce vom pune pe primul loc. Avaritia umana sau viitorul speciei. Traitul pe cai mari azi cu irosire nelimitata de resurse sau conservarea lor si un viitor al omenirii. Inca nu am trecut de linia rosie, dar suntem extrem extrem de aproape, iar lipsa de educatie si afirmatii ca ale tale sunt extrem de grave.

0 (6 voturi)
ALV
12.06.2019, 10:33:49

Lipsa de educatie in domeniu, nu in general. Sa nu fiu inteles gresit.

0 (4 voturi)
X Ulescu
12.06.2019, 10:59:16

Dragul meu Alv, Eu recomand sa incerci sa vezi lucrurile putin mai din afara cutiutei. Ceea ce nici un raport apocaliptic nu ia niciodata in calcul este faptul ca planeta noastra in decursul vietii a trecut prin doua ere glaciare si o era tropicala la poli. Aberatiile cu gazele emanate de dinozauri care au incins planeta in timpul lor sunt mai mult decat hilare. Daca acesti oameni de stiinta citati fara nici un link spre sursa (jurnalism de mana a doua), ar lua in calcul faptul ca planeta noastra face parte dintr-un sistem solar cu o stea foarte mica (soarele) si faptul ca sistemul nostru solar se misca in galaxie trecand prin spatii cu alte sisteme solare ale caror stele sunt mai mari sau mai mici, si faptul ca acum ne indreptam spre un spatiu din ce in ce mai cald datorita emanatiilor unei astfel de stele gigant din galaxie, nu ati mai pune toata povestea cu modificarile termice si de mediu ale planetei doar in spatele omenirii. Oamenii murdaresc planeta, dar incalzirea globala nu este produsul exclusiv si nici macar major al activitatii umane. Faptul ca sunt zone foarte renumite pline de gunoaie si poluate nu inseamna ca toata planeta este la fel, si cu toate astea nimeni nu face simplul calcul la nivel planetar al efectelor omului reale. Toate aceste "rapoarte apocaliptice" vorbesc despre emanatiile de CO2, dar nici unul nu aminteste ca plantele in timpul toamnei / iernii, prin procesul de putrefactie efectiv se elimina dioxidul de carbon (carbonul din care e construita celula plantei, animalului, este oxigenat si devine exact acelasi poluant CO2). De-asemenea uitam de vulcanii care erup zilnic si de cei care in ultima vreme s-au trezit si au produs emanatii fatale pentru zona lor de CO2 si alti poluanti. Toata lumea citeste aceste rapoarte fataliste si uita ca fotosinteza se intampla doar in prezenta luminii iar pe timp de noapte plantele respira (consuma) acelasi aer cu oxigen pe care tot ele l-au eliberat la fotosinteza (de-aici si plamanul planetei - doua activitati "programate" de lumina). Dragul meu ALV si toti cei care aveti impresia ca aceste rapoarte sunt corecte, coerente, bine documentate, etc... da-mi voie sa te contrazic si sa iti spun ca majoritatea rapoartelor de acest gen sunt la fel de nocive ca si predictiile lui Nostradamus sau cine mai vrei tu care prevesteau sfarsitul lumii pentru data X sau Y sau Z. Vezi ca pana in 2050 stratul de OZON va fi complet recuperat (multumita actiunilor de reciclare care s-au inceput deja). Vezi ca din ce in ce mai mult se trece la energia verde si la eliminarea consumului de energie pe baza de fosili. Vezi ca sunt din ce in ce mai multe strategii in practica pentru a elimina incet incet gradul de poluare. Este un lucru laudabil faptul ca incepem sa facem curat unde locuim. Dar nu te poti astepta la minuni peste noapte, pentru ca este un proces care va dura ani, zeci de ani poate si cu toate astea, se va constata ca incalzirea globala va continua indiferent de cat de putina poluare vom mai emite noi ca specie. Sunt curios, atunci cum vor mai scrie acesti oameni de stiinta aberatiile pe care le scriu? Sau vor avea de comentat AI ca alternativa? Era Terminatorilor? Acesti "cercetatori" pe hartie care nu stiu sa caute decat "rezultate" neverificate, acesti formatori de opinie de ultima clasa vor fi de-a lungul istoriei omenirii intotdeauna si datorita lor efectele paranoice si panica in masa vor fi intotdeauna motivul pentru care omenirea va face doar pasi mici in drumul evolutiei.

0 (8 voturi)