Apocalipsa din retail despre care vorbesc economiştii. Mii de magazine au tras obloanele în acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 8.000 de magazine s-au închis sau şi-au anunţat lichidarea în 2019, potrivit unei estimări sumbre, ceea ce i-a făcut pe economişti să anunţe o „apocalipsă“ în retail.

Sears, Kmart, Party City, Walgreens, Barneys şi Avenue se numără printre marii comercianţi care au anunţat recent închiderea a sute de magazine. De asemenea, Charlotte Russe, Family Dollar şi Chico's au închis, în total, peste 1.100 de magazine în doar 24 de ore. 

Payless a anunţat că intenţionează să închidă toate cele 2.500 de magazine, ceea ce ar putea fi cea mai mare lichidare de retail din istorie, potrivit businessinsider.com.

Retailerii au închis, în 2017, 102 milioane de metri pătraţi de spaţii de magazine, iar în 2018 s-a înregistrat un record, prin închiderea altor 155 de milioane de metri pătraţi, conform estimărilor realizate de CoStar Group.

Distribuitorii au anunţat că vor închide, anul acesta, 8.000 de magazine, potrivit unei analize realizate de Business Insider.

ShoeSource Payless: 2.500 de magazine închise  

image

Gymboree: 805 magazine

image

Grupul Gymboree a precizat că intenţionează să închidă peste 800 de magazine sub mărcile sale Gymboree şi Crazy 8. Gymboree a închis şi în 2017 aproape 400 de magazine.

Dress Barn: 650 de magazine

image

Dress Barn, care este deţinut de Ascena Retail Group, a anunţat în luna mai că închide toate cele 650 de magazine. 

Charlotte Russe: 520 de magazine 

image

 

Charlotte Russe a anunţat în februarie că va închise 94 de magazine, iar o lună mai târziu a anunţat că va lichida celelalte 416 de magazine Charlotte Russe rămase şi 10 magazine Peek Kids.

Victoria’s Secret: 53 de magazine

image

Victoria’s Secret a anunţat că va închide 53 de magazine anul acesta, invocând un „declin al performanţei”.

Ce este retail-ul

Comerţul cu amănuntul (comerţ de detail sau en detail, retail în engleză) reprezintă procesul de vânzare a unor bunuri sau servicii către consumatori prin intermediul unor canale de distribuţie diverse cu scopul de a obţine profit. Comercianţii cu amănuntul satisfac cererea stabilită în cadrul unui lanţ de aprovizionare. 

Punctele de vânzare cu amănuntul, ca pieţele sau magazinele, au o istorie îndelungată, care datează din antichitate. De-a lungul secolelor, magazinele au evoluat de la micile chioşcuri rudimentare din trecut la mall-urile sofisticate pe care le cunoaştem astăzi. 

Primii comercianţi cu amănuntul erau vânzători ambulanţi. Termenul de „comerciant cu amănuntul” desemnează, în general, un furnizor de servicii care onorează comenzile mici ale unui număr mare de indivizi, care sunt utilizatori finali, şi nu comenzile mari ale unei clientele formate din angrosişti, companii sau instituţii de stat. 

Cumpărarea se referă la procesul de achiziţionare a unor produse. Cumpărăturile pot avea drept scop obţinerea unor produse finite, incluzând produsele de strictă necesitate precum mâncarea sau îmbrăcămintea sau pot reprezenta o activitate recreaţională. 

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite