CJ Dâmboviţa îşi îmbunătăţeşte capacitatea de reacţie în caz de dezastre, cu 1,15 mil. lei, bani europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul îşi propune o comunicare mai bună şi în timp util între autorităţile publice, ceilalţi factori de decizie şi populaţie. Foto: Vlad Gruia
Proiectul îşi propune o comunicare mai bună şi în timp util între autorităţile publice, ceilalţi factori de decizie şi populaţie. Foto: Vlad Gruia

Consiliul Judeţean Dâmboviţa implementează un proiect finanţat din fonduri europene cu scopul de a îmbunătăţi comunicarea din cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.


Operativitatea redusă a autorităţilor în situaţii de dezastre, întârzierile în aplicarea măsurilor ce se impun în cazul situaţiilor de urgenţă şi lipsă pregătirii populaţiei pentru confruntarea situaţiei de criză sunt principalele probleme care motivează implementarea proiectului. 

  

Proiectul are ca obiective instruirea funcţionarilor cu rol de decizie implicaţi în rezolvarea situaţiilor de urgenţă de la nivelul judeţului privind managementul riscurilor, al comunicării eficiente în situaţii de urgenţă, precum şi implementarea unui mecanism eficient de comunicare cu cetăţenii de pe rază judeţului, în cazul situaţiilor de urgenţă. 

  

"Reducerea riscurilor la nivel judeţean printr-o mai bună comunicare în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă" este un proiect finanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, AXĂ PRIORITARA 1 - Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de intervenţie 1.3 - Îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale. 

  

Valoarea totală a proiectului ce se va derula pe o perioadă de 12 luni este de 1,15 milioane lei, din care valoarea eligibila nerambursabila din FSE este de 1,13 milioane, iar cofinantarea din partea CJ Dâmboviţa este de aproape 23.000 lei. 

  

O comunicare mai bună şi în timp util între autorităţile publice, ceilalţi factori de decizie şi populaţia din zonă va permite dezvoltarea unui plan complex de analiză şi acoperire a riscurilor şi alegerea metodelor optimale referitoare la prevenirea riscurilor, stabilirea concepţiei şi elaborarea planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţă, alocarea resurselor (forţelor şi mijloacelor) necesare. O eficacitate înaltă a comunicării interinstituţionale va permite autorităţilor publice locale şi celorlalţi factori de decizie să facă alegerile cele mai bune posibile referitoare la prevenirea riscurilor. 

  

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă eficientizarea componenţei de comunicare a managementului riscurilor la nivelul instituţiilor judeţene cu responsabilităţi în domeniul situaţiilor de urgenţă, prin: 

  

-optimizarea procedurilor de comunicare interinstituţională la nivelul instituţiilor cu reprezentare în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă; 

-implementarea unui mecanism eficient de comunicare cu cetăţenii de pe rază judeţului în situaţii de urgenţă; 

-instruirea a 50 de funcţionari cu rol de decizie, precum şi membri ai grupurilor de suport şi ai Secretariatului permanent din cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă privind managementul riscurilor şi al comunicării eficiente în situaţii de urgenţă; 

-creşterea eficienţei funcţionarilor publici din administraţiile locale ale judeţului Dâmboviţa în activităţile de comunicare interinstituţională, graţie optimizării procedurilor de lucru şi a implementării noilor proceduri şi procese optimizate sub raport timp, calitate, cost; 

-creşterea gradului de informare a cetăţenilor cu privire la situaţiile de urgenţă şi a riscurilor acestora;

-analiză procedurilor existenţe de comunicare inter-instituţională şi a fluxurilor inter-instituţionale de date în cazul situaţiilor de urgenţă; 

-analiză proceselor de lucru privind identificarea şi elaborarea măsurilor de reducere a riscurilor în funcţie de impactul şi de probabilitatea producerii, precum şi a costurilor de prevenţie şi de intervenţie; 

-noi proceduri de comunicare implementate că rezultat al consultanţei oferite în proiect. Numărul procedurilor va rezultă în urmă analizelor efectuate anterior;

-program training cu temă "Managementul riscurilor şi al incertitudinilor"; 

-program training cu temă "Procesul decizional în situaţii de urgenţă"; 

-program training cu temă "Proceduri de comunicare în situaţii de criză"; 

-program training cu temă "Standardele operaţionale naţionale şi internaţionale privind managementul situaţiilor de urgenţă"; 

-training pentru 50 de funcţionari publici implicaţi în comunicarea inter-instituţională pentru situaţii de urgenţă (5 grupe x 10 oameni x 8 zile/grupă); 

-două seminarii pe teme de egalitate de şanse şi dezvoltare durabilă; 

-componenţa informatică de comunicare publică a riscurilor la nivel judeţean; 

-Broşură "Comportament participativ în situaţii de urgenţă" în 3.000 exemplare; 

-500 de pliante de promovare a proiectului; 

-4 articole în presă despre riscuri majore la nivel judeţean şi ce ar trebui să întreprindem pentru evitarea lor;

-spot radio cu 5 difuzări; 

-două comunicate de presă;

-banner pentru afişaj interior. 

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite