Oamenii de ştiinţă confirmă că există o planetă asemănătoare Pământului, cu o temperatură aproape identică

FOTO: iflscience.com

Oamenii de ştiinţă confirmă că există o planetă asemănătoare Pământului, care orbitează cea mai apropiată stea de Soare. Vorbim de o planetă stâncoasă, potrivit specialiştilor.

Astronomii au confirmat existenţa unei planete apropiate, în afara Sistemului Solar. Aceasta, care ar fi potrivită pentru dezvoltarea vieţii, potrivit iflscience.com

„Proxima Centauri B” este foarte apropiat de o exoplanetă, orbitând cea mai apropiată stea de Soare, cred astronomii. Planeta a fost descoperită în 2016, iar anunţul a creat emoţie printre specialişti, deoarece masa şi temperatura medie de pe ea sunt, probabil, similare cu cele ale Pământului.

Proxima Centauri B este o exoplanetă care orbitează steaua pitică roşie Proxima Centauri (cea mai apropiată stea de Soare), actualmente cea mai apropiată nou-descoperită exoplanetă de Pământ. Aceasta este situată la aproximativ 4,2 ani-lumină de Terra, în constelaţia Centaurus.

Proxima C, o altă planetă mai mare, situată la o distanţă de aproximativ 4,2 ani lumină de Terra în constelaţia Centaurului.

Proxima B a fost detectat folosind observatorul „Doppler wobble”

Din cauza apropierii Proxima Centauri, lumina emisă de Proxima Centauri este egală cu o şeptime din lumina emisă de Soare.

Cu o orbită care durează puţin peste 11 zile, Proxima B este mult mai aproape de sursa sa de lumină decât Mercur este de Soare, dar temperatura sa ar trebui să fie similară cu cea a Pământului.

Cu toate acestea, echipa formată din 90 de astronomi a găsit un potenţial semnal care ar putea fi de pe o a treia planetă cu o orbită de doar 5 zile şi o masă similară cu Marte.

Dacă există, această lume ar fi mult prea „fierbinte” pentru viaţă.

Târgovişte