Cum a ajuns Transalpina să fie numită drept cea mai bună şosea de teste auto din Europa. Protocolul semnat între Renault şi şefii de la Drumuri Naţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară, care ajunge la o altitudine de 2.145 de metri în Pasul Urdele, este cea mai bună pistă de încercare la altitudine din Europa pentru noile modele de autovehicule. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiştii de la Renault România şi cei de la Secţia Drumurilor Naţionale Târgu Jiu.

„Cel mai bun drum din Europa folosit ca poligon de încercare la altitudine este undeva la graniţa între Spania şi Portugalia. Acolo sunt zeci de firme care vin să-şi testeze maşinile, care este foarte dezvoltată din puncte de vedere turistic, la care se adaugă cei care vin cu maşinile acolo: ingineri, tehnicieni, mecanici, piloţi. După ce, timp de doi ani de zile am tot bătut Transalpina alături de dumnealor, pentru că în zonă sunt şi drumuri off-road, de munte, au ajuns la concluzia că traseul e cel mai bun din Europa“, a precizat Ion Tudor, director al Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj.

Acesta a spus că şi în prezent specialiştii de la Dacia Renault efectuează probe pe Transalpina. „Suntem onoraţi că DN 67C este un drum important şi de folos pentru dumnealor. Tot timp au loc aceste probe, indiferent de anotimp. Pe timpul iernii, Transalpina este deschisă circulaţie până la Rânca“, a mai spus Ion Tudor.

Parteneriat cu drumarii gorjeni

Potrivit şefului drumarilor gorjeni, condiţiile de pe Transalpina sunt deosebite, pentru că în zonă se constată o diferenţă semnificativă de temperatură pe anumite etaje de înălţime, iar altitudinea depăşeşte 2.100 de metri.

image


Renault România a solicitat încheierea unei colaborări cu Secţia Drumurilor Naţionale, pentru punerea la dispoziţie a unui spaţiu în zona Rânca. În schimb, drumarii gorjeni au primit gratuit în folosinţă o maşină de teren.

„Au solicitat încheierea unui parteneriat cu noi. Suntem în faza încheierii acestuia. La baza noastră de la Rânca se va afla şi centrul lor. Vor avea un contract de închiriere pentru punerea la dispoziţie a unor spaţii. Toate datele obţinute vor fi trimise la Centrul de teste de la Titu. Fiind cei care administrăm drumul, o să primim cu titlu gratuit un Duster, ultimul model, pe care periodic vor face anumite teste. Ni s-a recomandat să folosim maşina cât de mult se poate“, a declarat Ion Tudor. 

Nu va fi afectată ciculaţia turiştilor

Ion Tudor a precizat că transformarea Drumului Regelui în poligon de testare la altitudine nu va afecta circulaţia turiştilor pe cea mai înaltă şosea din ţară: „Nu va afecta circulaţia turiştilor, pentru că aceeaşi situaţie este întâlnită peste tot în Europa unde sunt poligoane. Interesul este ca maşinile să fie testate în flux, în trafic, pentru a vedea cum se comportă maşinile“.
 

Transalpina are o lungime totală de 148 de kilometri. Se desprinde din DN 67 Târgu Jiu - Râmnicu Vâlcea, în dreptul localităţii Bengeşti, şi se termină în oraşul Sebeş din alba. „Drumul Regelui“, aşa cum a mai fost denumit, pentru că a fost amenajat la cererea regelui Carol al II-lea, este deschis circulaţiei pe toată perioada anului până la Rânca, iar pe timpul sezonului rece, traficul se închide între Rânca şi Obârşia Lotrului. Pe Transalpina se circulă cu restricţii de tonaj, de maximum 3,5 tone, şi cu o viteză de 30 km/h între Rânca şi Obârşia Lotrului.

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite