Târgu-Jiu

articolul anterior articolul urmator

Cum a slăbit o gorjeancă de la 118 kilograme la 52 kg doar prin dietă şi sport. „Nu mai mănânc după ora 5 şi jumătate. Asta este ca o lege a mea“

4
12 Oct 2015 17:46:20
Autor: Alin Ion
Corina Răducanu a reuşit să ajungă la o greutate normală prin dietă şi sport
Corina Răducanu a reuşit să ajungă la o greutate normală prin dietă şi sport

Corina Raducanu, din Târgu Jiu, în vârstă de 37 de ani, cântărea în urmă cu 11 ani, când era studentă, 118 kilograme. Acum, aceasta a ajuns la o greutate perfectă de 52 de kilograme.

 
Corina nu punea mare preţ pe opinia celor din jur cu privire la aspectul său, astfel că nu a interesat-o să slăbească. Tânără şi-a dat seama, însă, că zecile de kilograme pe care le avea în plus îi putea afecta sănătatea şi a început să se documenteze care este cea mai bună metodă de a scăpa de surplusul de greutate. „Chiar din timpul copilăriei am avut probleme de greutate. Mi-am făcut analize în urma cărora mi s-a spus că am metabolismul  greoi ce genera variaţiile acestea de greutate. În ultimul an de facultate, am ajuns să am 118 kilograme şi abia atunci mi-am zis că trebuie să fac ceva. Am început uşor, prima dată am început să mă documentez despre nutriţie să văd care sunt regulile generale de nutriţie.
 
 
Îmi păreau atât de fireşti şi de simple şi nu înţelegeam de ce nu le-am aplicat până atunci. Dacă nu conştientizezi problema pe care o ai, degeaba începi orice, trebuie în primul rând să îţi dai seama ca ai o problemă şi apoi să o rezolvi“, povesteşte Corina. 
 

Alimentaţia şi sportul 

 
Primul pas pe care l-a făcut a fost să fie atentă în privinţa alimentaţiei. „Am început să devin echilibrată vis-a-vis de alimentaţie. Dacă mâncam ceva ce îmi doream foarte tare, o lună nu mă mai atingeam de produsul respectiv şi asta fac şi acum“, spune Corina. 
 
 
 
Următorul pas pe care l-a făcut şi cel care a fost determinant în lupta contra kilogramelor a fost sportul. Corina aleargă o oră şi jumătate în fiecare zi:
„Un alt lucru foarte important este sportul, pentru mine asta a devenit parte din viaţa mea. Este singura activitate pe care mi-o doresc pentru mine, în rest nimic. În fiecare seară fac o oră şi jumătate de sport, până atunci serviciu, merg cu fiul meu la antrenamente la fotbal, apoi lecţii, iar ultima parte din seară mi-o rezerv doar mie şi sportului“. 
 

 

„Nu mai mănânc după ora 5 jumătate“

 
În timp, Corina a reuşit să-şi formeze unele obiceiuri alimentare. Unul dintre cele mai importante este acela că nu mai mănâncă după ora 17,30: „Un alt lucru pe care îl fac este faptul că, de 10 ani nu mai mănânc după ora 5 jumătate, indiferent de orice, asta este ca o lege a mea“. 
 
 
De asemenea, consumă multe fructe şi cereale, iar un alt secret este că modul în care combină grupele de alimente. „Sunt foarte atentă cum combim grupele de alimente şi îmi ascult corpul. El îmi spune ceea ce am nevoie. Încerc să prepar sănătos alimentele. Spun nu prăjelilor, grăsimii, sucurilor şi alcoolului. Am grijă să creez un echilibru între proteine, carbohidraţi buni şi fibre. Regula este de a avea un echilibru şi o alimentaţie sănătoasă. Excepţia de a-mi satisface anumite pofte fiind abordată cât mai rar. Regulile de bază sunt simple, trebuie doar să ai răbdare şi să le respecţi, dacă îţi doreşti ceva, trebuie să obţii, nu există nu pot, ci doar nu vreau. Îmi place să cred că alimentaţia se educă. «Minte sănătoasă în corp sănătos» presupune încredere în propria persoană”, ne-a mai povestit Corina.
 

Nu a luat niciodată pastile pentru slăbit 

 
Corina Răducanu ne spune că nu a luat niciodată pastile pentru slăbit. Tânăra ne spune că a reuşit să dea jos kilogramele în timp şi cu răbdare: „În 2004 am început o acţiune cu mine însămi şi de la 118 kilograme am ajuns la 52, însă acest lucru s-a întâmplat în timp, în decurs de câţiva ani. Nu m-am înfometat, nu am luat niciodată nici un fel de pastile pentru slăbit, ci doar am urmat şi urmez nişte reguli simple de nutriţie”. 
 

Vrea să-i ajute pe copiii cu probleme de greutate 

 
Corina a participat în anii 2014 şi 2015 la maratonul „Wings for Life România”, unde a alergat pe o distanţă de 22 de kilometri. 

 
Gorjeanca îşi doreşte să-i ajute pe copiii cu probleme de greutate a căror viaţă este pusă în pericol, uneori şi de inconştienţa părinţilor: „Văd o grămadă de copii cu probleme de obezitate uneori morbidă. Am văzut copii care nu se mai pot deplasa din cauza greutăţii, sunt şocată când văd aşa şi ce mă înspăimântă cel mai tare este faptul că părinţii acestor copii sunt pasivi. Nu pot să îi înţeleg pe aceştia de ce nu conştientizează drama prin care poate trece un copil cu greutate mare. În ziua de azi avem atâta acces la informaţie, încât nu au scuză. Cine spune că o persoană supraponderală nu are parte de uşi trântite în nas, de puţini prieteni şi probleme de sănătate minte. Eu am trecut prin asta şi, dacă nu ai un psihic bun, clachezi. Norocul meu a fost că sunt o fire veselă şi cu zâmbetul pe buze, iar asta mi-a fost de folos şi m-a ajutat să trec mult mai uşor peste toate obstacolele din viaţa mea“.
 

Sfaturile Corinei 

 
Corina are câteva sfaturi simple pentru femeile care vor să slăbească: „Dincolo de toate sfaturile de nutriţie, de medici sau antrenori de fitness, cel mai important e să vă ascultaţi. Pe voi şi nevoile voastre.... De la mod de viaţă, de la schimbări esenţiale în ceea ce înseamnă modalitatea de precepţie a propriei vieţi şi la măsuri practice pe care le iei în acest sens! Cert este că nutritia are un rol esenţial pentru starea noastră mentală şi emoţională. Dacă ne asumăm responsabilitatea pentru sănătatea noastra şi furnizăm corpului elemente nutritive corespunzătoare, putem să ne asigurăm pacea minţii şi stabilitatea emoţiilor, care ne vor permite să ne opunem într-un mod constructiv, de înţelegere a stresului şi a altor cauze mentale sau emoţionale. Dacă ne dorim să fim sănătoşi, este necesar să dăm atenţie tuturor aspectelor vieţii şi să «lucrăm» cu noi, asumându-ne întreaga responsabilitate a acţiunilor noastre, a propriilor decizii. Sănătatea noastră depinde de armonia pe care o creăm în viaţa noastră. Realizarea armoniei în viaţă este posibilă doar prin comunicare conştientă şi echilibru între fizic, psihic şi mental“.
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

beni beni
13.10.2015, 14:05:15

Păcat că în timp ce unii copii sunt îndopaţi, unii fac foamea cruntă... Păcat că li se acordă mai multă atenţie şi sprijin celor handicapaţi- fie ei şi obezi- decât celor ''normali'' sau chiar sub-ponderali, şi care nu scâncesc atâta... Păcat că nu se recunoaşte mai des că- în ciuda numărului mereu crescând de obezi de toate vârstele- obezii sunt priviţi cu repulsie, mai ales pe piaţa muncii... Păcat că obezii de toate vârstele sunt îndemanţi să piardă vremea făcând ''sport'', în loc să fie îndemanţi să muncească fizic... deseori ''sărăcuţilor burtoşi'' li se oferă locuri staice, călduţe, de muncă...să nu se surmeneze şi să nu slăbească cumva... Mare păcat că li se cere bonelor să aibă nu'ş câte diplome şi certificate pentru creşterea plozilor altora, dar prostănacilor care puiesc plozi cu nemiluita, ca şi celor care au unul-doi, dar care îi fac cât elefanţii, nu li se cere să aibă un minim de cunoştinţe de creştere şi de educare a progeniturilor proprii... Da...mare păcat... şi de asta uneori ajung să urăsc obezii...

+1 (1 vot)
JIM BEAM
13.10.2015, 23:12:03

Asta e singura reteta sanatoasa pt. slabit dieta sanatoasa si alergare zilnica de la o jumate de ora la inceput pina la o ora si jumate -mai dupa o saptamana..de la inceperea alergarii..

costica cova
13.10.2015, 15:32:10

RETETA SIGURA PENTRU SLABIT:-mincare putina-miscare multa.

+1 (1 vot)
Utilizator Adevărul
14.10.2015, 09:55:55

Comentariu considerat abuziv.

Modifică Setările