Timişoara

articolul anterior articolul urmator

Angajaţi acuzaţi de furtul unor matriţe Lamborghini de 200.000 de euro. Unde au ajuns utilajele şi de ce pleacă o multinaţională din România

73
1 May 2019 15:36:31
Autor: Dani Dancea

O fabrică de componente auto deschisă în 2016, în România, de o firmă germană şi vândută ulterior unei companii din Hong Kong s-a închis după ce mai mulţi angajaţi au furat matriţe Lamborghini pe care le-au vândut la fier vechi. O anchetă penală vizând furtul este în curs, iar oamenii rămaşi fără loc de muncă în urma închiderii fabricii se judecă pentru drepturi salariale.

August 2016. Compania germană Heyform Bramsche GMBH deschide în România, la Remetea Mare, lângă Timişoara, o fabrică de componente auto care produce piese pentru producători auto din grupul Volkswagen. Înfiinţată în baza unor contracte ferme de producţie cu concernul german, fabrica a angajat 200 de persoane. În septembrie 2017, fabrica deschisă de firma din Germania este vândută companiei G&L Automotive Components Holding Limited din Hong Kong.

În vara anului 2018, fabrica se închide, iar toţi angajaţii sunt concediaţi, primind câte trei salarii compensatorii. Pentru că în contractul colectiv de muncă semnat la începutul anului 2018 este prevăzut că în cazul unei concedieri colective compania trebuie să plătească şase salarii compensatorii, zeci de angajaţi disponibilizaţi odată cu închiderea fabricii au dat în judecată compania cerând să le fie plătite toate cele şase salarii compensatorii. La începutul lunii aprilie judecătorii Tribunalului Timiş au admis în parte cererea angajaţilor, dar motivarea deciziei, care nu este definitivă, nu a fost încă redactată.

Un alt proces, prin care angajaţii au cerut instituirea sechestrului asigurator asupra conturilor companiei, scoate la iveală motivele pentru care a fost închisă fabrica de componente auto de lângă Timişoara. Potrivit unei întâmpinări depuse de companie la dosar, fabrica s-a închis pentru că nu a putut livra la timp şi la calitatea solicitată piesele pe care s-a angajat să le livreze producătorilor auto. Acest lucru s-a întâmplat, susţin reprezentanţii companiei, pentru că utilaje în valoare de 200.000 de euro au fost furate de mai mulţi angajaţi şi vândute la fier vechi.

„După începerea activităţii, pârâta a întâmpinnat mai multe categorii de probleme care au făcut ca societatea să nu reuşească să obţină  profit şi nici să  îşi poată  menţine clienţii. Una dintre principalele cauze ale creşterii costurilor societăţii şi ale punerii societăţii în imposibilitatea de a-şi onora comenzile primite (la termen şi la standardele calitative cerute pe piaţa auto de elită) a fost faptul că mai multe matriţe proprietate a Automobili Lamborghini au fost furate de către angajaţi si vândute la fier vechi, faptă care a adus un prejudiciu imens societăţii (de peste 200.000 euro), la tensiuni între angajaţii cu competenţe de control şi personalul productiv, dar, mai ales, a condus la reîncredinţarea comenzilor de către Grupul Volkswagen unei alte societăţi. Societatea Enec Automotive SRL, creată special pentru executarea acestor contracte, a rămas astfel fără clienţi”, se arată în întâmpinarea depusă de companie în dosar.

Avocaţii fabricii au mai arătat că societatea a încercat să se adapteze situaţiei şi să găsească soluţii cumpărând alte matriţe. „Acestea nu au fost adaptate perfect specificaţiilor beneficiarului, au fost livrate piese necorespunzătoare, beneficiarii au fost nevoiţi sa facă prelucrări suplimentare asupra pieselor primite de la Enec Automotive SRL pentru a le aduce la nivelul specificaţiilor tehnice. Toate aceste grave inconveniente au fost prezentate la cel mai înalt nivel de conducere al grupului Volkswagen şi a fost unul din factorii importanţi ce a dus la decizia luată de grup de a-şi reîncredinţa proiectele altor companii”, se mai precizează în documentele de la dosarul din instanţă.

În aceleaşi documente se arată că pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş este şi un dosar în care mai mulţi angajaţi sunt cercetaţi pentru furtul matriţelor, compania susţinând că toţi cei cercetaţi în dosar şi-au recunoscut faptele. La solicitarea „Adevărul”, Parchetul de pe lângă Tribunalul Timiş a confirmat ancheta, precizând că dosarul este încă în lucru, fără a confirma sau infirma faptul că faptele au fost recunoscute.

„Dosarul priveşte comiterea infracţiunii de furt, constând în aceea că, în cursul lunii noiembrie 2017 mai multe persoane ar fi sustras din hala unei societăţi comerciale situate în comuna Remetea Mare din judeţul Timiş un număr de patru matriţe din aluminiu. În cauză au dobândit calitatea de suspecţi un număr de patru persoane. Cercetările nu sunt finalizate în cauză”, au transmis reprezentanţii Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş pentru „Adevărul”.

În paralel, continuă procesele pentru drepturi salariale dintre foştii angajaţi şi companie.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

73 Comentarii

Coco Cocos
1.05.2019, 16:18:20

hoti timisoreni, ce nu se intelege? mai cautati si veti gasi mai multi...pacat de oras!

+11 (21 voturi)
Ion Bubu
1.05.2019, 16:27:45

Pai acolo sunt multi cu costume inchise la culoare

+5 (11 voturi)
Maica Agatha
1.05.2019, 16:42:41

Lasa mai maica ca ghermanii nu vor in Moldova ca le pute, vor la Temsvar. Bai maica, pai nu mai e temesvarul ala pe care-l stiti voi. Asta-i poporul , maica niste puturoshi si hotzi. Vor pleca toti. Am informatii de la una de peste râu ca din 20-20 ( veorica cetire) , Renault Dacia vor fabrica in China. Bai maica stiti ce insemna asta ? Sa va spun ?!

+8 (14 voturi)
robotul de bucatarie
1.05.2019, 17:49:59

Bre Agatha care le stie pe toati... ai dreptate ca Temesvarul nu mai este ce a fost odat' si asta doar din vina gloatelor de moldoveni si olteni ce au napustit in oras ... pana sa ne trezim cu hoardele de moldoveni peste noi se traia bine in Temesvarul de care pomensesti mai sus.... era orasul cu cele mai mari salarii dupa Bucala....marile comapnii straine veneau valuri valuri in oras.... de cand cu uai uai si oleaca s-a schimbat si orasul... moldoveanul in afara de posturi de conducere altceva nimik iar olteanul este flamand non stop..... ca idee... decat sa scrieti prostii pe forumuri mai bine ati pune mana si munciti.... ca daca nu era Banatul si Ardealu erati muritori de foame ....

-9 (25 voturi)
_wakki m
1.05.2019, 18:58:11

dacă era în moldova furau și hala cu totul, nu numai matrițele

-7 (21 voturi)

Vezi toate comentariile (73)