Anvelopele de iarnă nu se pun doar pentru zăpadă, gheaţă şi polei. Performanţele de frânare se schimbă la temperaturi sub 7 grade Celsius

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoferii care sunt nevoiţi să monteze cauciucurile de iarnă trebuie să ştie că, odată cu temperaturile reci, scad calităţile de frânare ale anvelopelor de vară.

A sosit anotipul rece, iar şoferii au o grijă în plus. Ei sunt obligaţi să schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă. Unii aşteaptă însă prima ninsoare, un polei sau primul îngheţ până să se decidă să montele anvelopele de iarnă. Specialiştii spun însă că nu doar pentru zăpadă, gheaţă sau polei este utilă anvelope de iarnă. 
 

Odata cu instalarea anotimpului rece, condiţiile din trafic se schimbă, iar distanţa de frânare a anvelopelor de vară creşte în momentul în care temperaturile scad sub plus 7 grade Celsius. 
 

 „Amestecul din care este făcut cauciucul diferă. Frigul schimbă calităţile cauciucului, astfel şi performanţele de frânare. Cauciucurile de iarnă au alte proprietăţi faţă de cele de vară. Anvelopele de vară sunt făcute să frâneze optim de la temperaturi ce depăşesc 7 grade Celisus. Ele nu mai corespund dacă este mai frig. S-au demonstrat aceste lucruri la testele de frânare. Noi am realizat teste de frânare şi în primăvara, cu anvelopele de iarnă. La fel, când e cald afară, anvelopele de iarnă nu mai au performenţele pentru care au fost produse. Aşadar, trebuie să adaptăm cauciucurile la temperatură”, a declarat Traian Pop, reprezentantul firmei germane Delticom, care comercializează anvelope pe internet.
 

Pericolul de accidente sau de avarie creşte şi mai mult atunci când circulăm cu maşini cu mulţi cai putere. Pentru a evita situaţii neplăcute sau chiar tragice, conducatorii auto sunt îndemnaţi să monteze anvelopele de iarnă, chiar dacă încă mai avem până la prima ninsoare.

De asemenea, pe lângă distanţa de frânare, tipul de anvelopă îşi pune amprenta şi pe alte performanţe ale maşinii, de la consumul de carburant, aderenţă şi până la ansamblul de direcţie. 



Citeşte şi:

Metoda cea mai simplă să verifici dacă trebuie să schimbi cauciucul uzat. Dezavantajele pneurilor „All Season”

Ştiaţi că şi anvelopele noi au termen de valabilitate? Degeaba le cumpăraţi dacă au expirat: „Nu mai sunt sigure în trafic”

Cauciucurile de iarnă, dilema şoferilor pe timp de vară. Tot ce trebuie să ştiţi despre schimbarea anvelopelor

Germanii de la Continental au investit 1 miliard de euro în 15 ani de activitate în România
 

De la 1 noiembrie intră în vigoare eticheta UE pentru anvelope: afla tot ce trebuie să ştii despre noua regulă

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite