Două doamne din Moșnița Nouă încearcă să schimbe macazul primului tramvai sătesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Linia spre la Moşniţa Nouă, în cadrul proiectului Transportul Metropolitan, este prima care va lega Timişoara de o comună limitrofă prin tramvaie. Deocamdată se așteaptă avizul celor de la Direcția de Mediu, care au de analizat câteva plângeri ale sătenilor.

Citiți și:

Timişorenii circulă la standarde europene cu autobuze Mercedes "high-tech" FOTOGALERIE

Chiar dacă în ultimii ani piața imobiliară a înregistrat o prăbușire, la Moșnița Nouă au fost eliberate anul trecut aproximativ 300 de autorizații de construire. Astfel, nu este de mirare că se doreşte extinderea facilităţilor de transport de la oraş la sat, prelungirea liniei de tramvai fiind o posibilitate pentru o legătură mai rapidă dintre localităţi. Până să sosească avizul de la mediu, Regia de Transport Timişoara a trimis o solicitare pentru un teren de cinci hectare, pentru construirea unui depou de tramvaie în comună.

“Studiul de fezabilitate pentru linia de tramvai nu are încă avizul de mediu. Este vorba de un drum existent de o lungime sub 10 km. Trebuie acordat foarte repede, pentru a putea cere finanţare pentru realizarea proiectului”, a declarat Ioan Sorincău, primarul din Moşniţa Nouă.

Au existat mai multe dezbateri în localitate care priveau extinderea liniei de tramvai, iar în acest moment, din cele spuse de edil, există doar două persoane care se opun proiectului.

Sunt două doamne care au o problemă cu tramvaiul. Din cele 92 de plângeri pe care le-am primit, 85 sunt de la ele. Ce nu le convine? Se leagă și de faptul că acidul din baterii o să polueze localitatea”, a mai spus Sorincău.

Interes pentru Moșnița Nouă

După Dumbrăviţa şi Giroc, comuna Moşniţa Nouă este pe locul trei la explozia demografică. În ultimii zece ani populaţia s-a înmulţit cu 34,4 la sută, iar acum pare să fie pe primul loc la expansiune.

A scăzut interesul celor care vor să se mute la Dumbrăvița și Giroc, iar acum se îndreaptă spre noi. Înainte am lucrat în urbanism și am studiat problema, astfel că noi ne gândim să le oferim condiţii normale celor care vin. Construcţiile să fie făcute în aşa fel încât să aibă fiecare intimitate, nu ca în altă parte”, a mai spus Sorincău.

Transportrul Metropolitan a demarat în 2009, când s-au pus în circulație autobuzele pe rutele Ghiroda - Moșnița Nouă. În acest moment există numeroase curse ale RATT-ului și spre Giarmata, Sânmihaiul German, Dudeștii Noi și alte comune din jurul orașului. Primul troleibuz metropolitan va fi cel spre Ghiroda, pentru care urmează să se prelungească linia 11.

Linia spre la Moşniţa Nouă este prima care va lega Timişoara de o comună limitrofă prin tramvaie. Se doreşte ca autobuzele care circulă în zona metropolitană să fie înlocuite pe viitor de trenuri ușoare.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite