FOTO Minune în România. Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj poate fi terminat cu mult înainte de termen
0Lucrările la lotul 2 al autostrăzii care leagă Timişoara de Lugoj avansează în ritm alert. Termenul iniţial de predare este iulie 2016, însă italienii spun că vor să termine lucrările în 2015.
Consorţiul Tirena Scavi - Societa Italiana per Condotte D’Acqua, câştigătorul licitaţiei pentru realizarea autostrăzii Timişoara-Lugoj, lotul 2, s-a apucat de lucru în martie 2014.
Ei au început decaparea pământului în dreptul localităţilor Topolovăţul Mare şi Şanoviţa, chiar înainte de sosirea primei tranşe de bani de la Uniunea Europeană.
Italienii şi-au anunţat încă de atunci intenţia să termine lucrarea înainte de termenul din contract, care este 20 iulie 2016. Sunt optimişti şi speră să termine lucrările până în toamna sau iarna acestui an, cu mult înainte de data stipulată în contract.
Toate acestea în condiţiile în care lotul 2, din cauza problemelor birocratice, a avut nevoie de trei ani pentru a ajunge de la faza de licitaţie la şantier.
Pe întregul lot se lucrează, existând mai multe porţiuni într-un stadiu foarte avansat
Tronsonul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj are o lungime totală de aproximativ 25,6 km.
Fotografii despre stadiul lucrării la transonul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj au fost postate pe forumul peundemerg.ro.
Trebuie spus că şi primul tronson al acestei autostrăzi, deschis circulaţiei în octombrie 2012, a fost predată cu şase luni înainte de termen, de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Construzioni.
Valoarea contractului pentru proiectarea şi construcţia lotului 2 de autostradă este de 423,35 milioane de lei (94,7 milioane de euro), fără TVA. Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi bani de de la bugetul de stat (15%).
Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj va fi legat de primul lot al autostrăzii Lugoj - Deva. O bucată de drum, între Şanoviţa şi Balinţ, de zece kilometri, este finalizat, dar stă nefolosită.
Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din culoarul IV pan-european de transport, care face legătura cu ţările Uniunii Europene: Dresda - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi Timişoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.
Citiţi şi:
S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen
Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara