FOTO Minune în România. Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj poate fi terminat cu mult înainte de termen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Italienii lucrează cu spor pe autostrada carea leagă Timişoara de Lugoj FOTO: peundemerg.ro
Italienii lucrează cu spor pe autostrada carea leagă Timişoara de Lugoj FOTO: peundemerg.ro

Lucrările la lotul 2 al autostrăzii care leagă Timişoara de Lugoj avansează în ritm alert. Termenul iniţial de predare este iulie 2016, însă italienii spun că vor să termine lucrările în 2015.

Consorţiul Tirena Scavi - Societa Italiana per Condotte D’Acqua, câştigătorul licitaţiei pentru realizarea autostrăzii Timişoara-Lugoj, lotul 2, s-a apucat de lucru în martie 2014. 

Ei au început decaparea pământului în dreptul localităţilor Topolovăţul Mare şi Şanoviţa, chiar înainte de sosirea primei tranşe de bani de la Uniunea Europeană.

Italienii şi-au anunţat încă de atunci intenţia să termine lucrarea înainte de termenul din contract, care este 20 iulie 2016. Sunt optimişti şi speră să termine lucrările până în toamna sau iarna acestui an, cu mult înainte de data stipulată în contract. 


Toate acestea în condiţiile în care lotul 2, din cauza problemelor birocratice, a avut nevoie de trei ani pentru a ajunge de la faza de licitaţie la şantier. 

Pe întregul lot se lucrează, existând mai multe porţiuni într-un stadiu foarte avansat

Tronsonul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj are o lungime totală de aproximativ 25,6 km.

Fotografii despre stadiul lucrării la transonul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj au fost postate pe forumul peundemerg.ro.

Trebuie spus că şi primul tronson al acestei autostrăzi, deschis circulaţiei în octombrie 2012, a fost predată cu şase luni înainte de termen, de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Construzioni.

Autostrada Timişoara - Lugoj - lot 2

Valoarea contractului pentru proiectarea şi construcţia lotului 2 de autostradă este de 423,35 milioane de lei (94,7 milioane de euro), fără TVA. Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi bani de de la bugetul de stat (15%).

Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj va fi legat de primul lot al autostrăzii Lugoj - Deva. O bucată de drum, între Şanoviţa şi Balinţ, de zece kilometri, este finalizat, dar stă nefolosită. 

Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din culoarul IV pan-european de transport, care face legătura cu ţările Uniunii Europene: Dresda - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi Timişoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.

Citiţi şi:


FOTO Cum arată frontiera cu Ungaria de pe Autostrada Vestului. Imagini din singurul loc în care poţi ajunge din România în Occident pe autostradă

FOTO Autostradă pe drum de pământ. Imagini inedite cu lucrările de la şoseaua rapidă Timişoara-Lugoj, lotul 2

CNADNR a atribuit construcţia lotului 2 din Autostrada Timişoara-Lugoj unei asocieri italiene. Costă 95 de milioane de euro fără TVA


S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen

Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
 

FOTO Autostrada Arad-Timişoara, inaugurată a doua oară. Cum arată drumul de 4,3 milioane de euro pe kilometru

Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara

VIDEO Imagini din avion cu şantierul autostrăzii Vestului. Drumul rapid care va lega România de Ungaria

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite