FOTO Proiect futurist la Timişoara. Un nou pod rutier şi o pasarelă pietonală peste Bega

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În foarte scurt timp, Timişoara va avea un nou pod peste Bega, dar şi o inedită pasarelă pietonală. Lucrările vor putea demara cel târziu la începutul anului 2018, iar termenul de realizare este estimat la opt-zece luni.

Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului ISHO, fondat de antreprenorul Ovidiu Şandor, a finalizat proiectarea podului auto şi pasarelei pietonale peste Bega. Acesta va închide practic inelul II de circulaţie, planificat să traverseze bulevardul Take Ionescu, cât şi cel mai modern ansamblu rezdenţial care se construieşte în Timişoara.

Proiectarea a fost făcută de echipa omului de afaceri Ovidiu Şandor, cel care construieşte noul cartier rezidenţial foarte aproape de centrul oraşului.

Proiectul va fi donat Primăriei Timişoara, care şi-a asumat realizarea podului şi a pasarelei pietonale. 


Ovidiu Şandor susţine că încă de la ideea realizării noului proiect a avut în vedere o componentă importantă prin care să contribuie la dezvoltarea întregii zone, dar şi a oraşului. 

Soluţia generată va asigura o legătură coerentă a inelului II de circulaţie de pe strada Baader, peste pod până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi unde se leagă de inelul existent. 

image

„În urma consultărilor periodice cu primarul Nicolae Robu şi autorităţile locale, a fost aleasă varianta de a separa traversarea pietonală de cea auto, soluţie care îmbunătaţeşte decisiv calitatea experienţei pietonale, a traficului pe biciclete şi auto. Propunerea pentru pod, semnată de biroul de arhitectură Gaivoronschi & Andreescu din Timişoara, este simplă şi eficientă, dar elegantă şi bine integrată, urmărind să ofere o soluţie pragmatică, funcţională pentru două benzi de circulaţie pe sens şi implică costuri optime de implementare. În acelaşi timp, pasarela oferă ocazia realizării unei lucrări deosebite din punct de vedere architectural incluzând un amfiteatru spectaculos ce coboară la Bega şi punând un accent deosebit pe iluminatul pe timp de noapte. Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timişorean Bogdan Zaha, care în prezent profesează în Viena. Proiectarea tehnică a podului şi a pasarelei este realizată de SSF, o companie timişoreană care proiectează poduri în Germania şi Romania, întregul proiect propus fiind realizat de specialişti timişoreni“, spune Ovidiu Şandor.

Proiect pod şi pasarelă peste Bega

Dezvoltatorul asigură şi finanţarea proiectării inelului II care porneşte de la strada Baader şi ajunge până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozii, proiect pe care îl donează Primăriei în vederea licitării lucrărilor şi implementării, având sprijinul dezvoltatorului ISHO. În plus, porţiunea care va traversa proiectul ISHO va fi proiectată şi executată în regim de bulevard cu patru benzi pe cheltuiala dezvoltatorului, urmând ca lucrarea să fie donată oraşului. 

“Traversăm o perioadă prolifică pentru oraş, am angajat şi continuăm să angajăm mari proiecte, atât noi, administraţia publică, cât şi mediul privat, respectiv unele proiecte le facem împreună, proiecte care vor transforma în bine, vor moderniza radical Timişoara. Deja putem spune că Timişoara de mâine a început să-şi arate faţa. Salutăm în mod deosebit colaborarea cu dezvoltatorul ISHO care se materializează într-un proiect public-privat de anvergură ce poate servi drept exemplu pentru alte investiţii”, susţine Nicolae Robu, primarul Municipiului Timişoara.

image

Conform dezvoltatorilor, podul şi pasarela pietonală vor costa undeva la două milioane de euro.

ISHO este cel mai modern proiect imobiliar multifunţional care se construieşte în Timişoara. Pe lângă componenta rezidenţială ce va include peste 1.000 de apartamente şi cea office, care va cuprinde peste 50.000 metri pătraţi de spaţii de birouri de nouă generaţie, ISHO va oferi un centru de conferinţe, dar şi un spaţiu de co-work de tip hub.

Ansamblul va fi deservit de 2.000 de locuri de parcare, va include un mix ideal de servicii, precum gym, spa, piscină, dar şi un parc de peste 7.500 metri pătraţi. ISHO va fi deservit de un after-school, dar şi de mai multe şcoli şi grădiniţe bine cotate, aflate în proximitate. Proiectul va fi completat de un supermarket, un centru medical, farmacie, bănci şi alte funcţiuni comerciale complementare. De asemenea, ISHO va avea propriul debarcader, un loc de relaxare care deserveşte, în acelaşi timp, noua linie de vaporetto. Nu în ultimul rând, zona pietonală a ansamblului va oferi restaurante, cafenele, terase şi alte spaţii de socializare şi relaxare.

Citiţi şi:

Proiectul care va schimba faţa Timişoarei. Singurul cartier din România gândit pentru pietoni şi biciclişti FOTO

Începe construirea blocurile viitorului în Timişoara: parc, piscină, locuri de joacă şi pistă de alergat. „Primul cartier cu adevărat nou construit după Revoluţie“

Ovidiu Şandor preia un teren abandonat şi construieşte un amplu cartier rezidenţial în centrul Timişoarei

Timişoreanul Ovidiu Şandor, în topul celor mai mari dezvoltatori de birouri din România: “Se poate face business sustenabil şi în afara Bucureştiului”

City Business Centre din Timişoara a finalizat cea de-a cincea clădire de birouri din Piaţa 700

FOTO VIDEO Premieră în Europa de Est. Stăvilar austriac de secol XVIII, mutat ca un puzzle uriaş la Timişoara

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite