Timişoara

articolul anterior articolul urmator

FOTO Cu trenul prin centrul Timişoarei. Vechea linie de cale ferată trecea pe locul unde s-a ridicat Catedrala Mitropolitană

0
25 Jan 2018 06:23:15
Autor: Stefan Both
Trenul care traversa prin centrul Timişoarei
Trenul care traversa prin centrul Timişoarei

Vechea rută a trenului Timişoara-Baziaş, care străbătea zona centrală a oraşului, a fost scoasă din funcţiune în anul 1932.

Până în 1932, linia de cale ferată spre Baziaş avea un traseu care trecerea prin centrul Timişoarei. Acesta ieşea de la Gara de Nord şi în zona Parcului Central o cotea spre locul unde se află astăzi Catedrala Mitropolitană. În dreptul palatului Palatul Széchényi se afla o barieră pentru maşinile şi tramvaiele ce se îndreptau dinspre Piaţa Maria spre Operă. Atunci când s-a dat în folosinţă această linie, la sfârşitul secolului al XIX-lea, încă nici nu existau palatele din actuala Piaţa Victoriei, nici Liceul Piarist.

Linia traversa apoi canalul Bega pe un pod metalic, în apropiere de actualul pod al Episcopiei (de la intrarea pe bulevardul Mihai Viteazul), intrând apoi în carierul Elisabetin. A străbătut Parcul Doja, în lungul străzii Zoe, iar apoi s-a intersectat cu linia de tramvai, nu departe de Piaţa Bălcescu. 

Trenul ieşea apoi pe strada Ciprian Porumbescu şi mergea spre strada Rusu Şirianu, pe lângă cimitir, traversa strada Mureş urmând direcţia Chişoda, iar de acolo spre Baziaş.

Această rută a fost scoasă din funcţiune în 1932. Şinele, barierele şi podul peste Bega au fost demontate şi în scurt timp au început să se construiască pe locul pe unde trecea cândva trenul.

A mai fost o linie de cale ferată care avea un traseu diferit de cel de azi. Este vorba de linia ferată spre Caransebeş-Orşova. De pe linia ferată a Baziaşului se făcea o ramificaţie spre bulevardul Loga, ca apoi să ajungă la Gara de Est. Această linie a fost mutată în 1902.

Sursă FOTO. Facebbook/Timişoara de altădată, "Depoul de locomotive Timişoara" (de Ion Cotoc).

Citiţi şi:


FOTO Podul de cale ferată care scurtează drumul dintre Timişoara şi Szeged cu 60 de kilometri ar putea fi refăcut

FOTO „Semmeringul bănăţean”, cum s-a construit prima cale ferată montană. Cele mai vechi tuneluri folosite în Europa, săpate cu dalta şi cu ciocanul de piatră


VIDEO Documentar despre „Semmeringul bănăţean”. Prima linie ferată montană de pe teritorul ţării, sortită închiderii

FOTO Nostalgii timişorene. Amintiri despre oraşul de altădată: Minunata Gară Domniţa Elena şi trenul de Buziaş care trecea prin centru EPISODUL 4

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii