Timişoara

articolul anterior articolul urmator

Metoda cea mai simplă să verifici dacă trebuie să schimbi cauciucul uzat. Dezavantajele pneurilor „All Season”

6
2 Jun 2015 02:03:47
Autor: Stefan Both
Cauciucurile pot fi verificate cu un CIP special
Cauciucurile pot fi verificate cu un CIP special

CIP-urile pentru verificarea anvelopelor de iarnă, cât şi pentru cele de vară au fost lansate în premieră în România, la Timişoara. Datorită dimensiunii reduse, aceste dispozitive se pot purta în portofel.

Criza economică îi determină pe români să cumpere de multe ori cauciucuri secon-hand, care par suficient de bune, însă nu mai sunt ca cele noi. Atât cei care cumpără anvelope folosite, cât şi cei care le-au luat noi însă le-au folosit deja o perioadă îndelungată trebuie să ştie când este timpul să schimbe cauciucurile. Dacă nu sunt suficient de atenţi, ei pot risca amenzi, dar pun în pericol şi circulaţia rutiera. 

În urmă cu un an, reprezentanţii firmei germane Delticom AG au început la Timişoara distribuirea gratuită a CIP-urilor cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri. A fost o premieră în România care s-a extins apoi în judeţele Arad şi Sibiu. 
 
Cea mai bună metoda pentru determinarea gradul de uzură şi conformitatea pneurilor este măsurarea adancimii profilului anvelopelor. CIP-ul lansat de noi este un instrument util în acest sens. Şoferul poate să măsoare pe cont propriu adâncimea de profil sau să se adreseze unui specialist (service auto, vulcanizare). În România legea prevede o adâncime minimă de profil pentru anvelope de 1,6 milimetri, dacă anvelopele au o adâncime de profil mai mica, şoferul riscă amendă dar pune în pericol şi siguranţa rutieră”, a declarat Traian Pop, directorul Delticom. 


În România, limita legală este de minimum 1,6 milimetri la cele de vară şi 4 milimetri la anvelopele de iarnă.

“Recomandăm însă schimbarea anvelopelor de vară dacă adancimea profilului scade sub 3 milimetri deoarece fiecare milimetru în minus de la adâncimea iniţială duce la o distanţă de frânare mai lungă, mai ales pe carosabil ud. De asemenea recomandăm şoferilor să verifice ocazional (odată cu presiunea din anvelope) şi starea acestora, dacă acestea prezintă tăieturi, ciupituri, gâlme sau alte deteriorări vizibile să se adreseze unui service autorizat”, a mai spus Traian Pop.
 
Cauciucurile “All Season”, variante de compromis
 
Şunt soferi care au optat pentru varianta de compromis numită anvelope “All season” trebuie să ştie că este o variantă mai ieftină pe termen scurt, nefiind nevoie de două seturi de anvelope (vara şi iarna), dar nu şi cea mai bună alegere. 
 
Trebuie ştiut că aceste anvelope All Season nu oferă aceeaşi aderenţă pe suprafeţe acoperite de zăpadă şi gheaţă ca o anvelopă de iarnă. De asemenea, pe timp de vară, aceste anvelope All Season se vor uza mai repede ca cele de vară, având aşadar o durată de viaţă mai scăzută”, a mai spus Pop.

 
CIP-urile cu care se pot măsura adâncimile profilelor la cauciucuri au indicator atât pentru verificarea anvelopelor de iarnă cât şi pentru cele de vară, nu sunt de unică folosinţă şi datorită dimensiunii reduse se pot purta în portofel. Interesant este că CIP-urile pot fi folosite şi la căruciorul de cumpărături de la supermarketuri (are dimensiunea unei monede de 50 bani).
 
Citiţi şi:
 

Ştiaţi că şi anvelopele noi au termen de valabilitate? Degeaba le cumpăraţi dacă au expirat: „Nu mai sunt sigure în trafic”

Cauciucurile de iarnă, dilema şoferilor pe timp de vară. Tot ce trebuie să ştiţi despre schimbarea anvelopelor

Germanii de la Continental au investit 1 miliard de euro în 15 ani de activitate în România
 
De la 1 noiembrie intră în vigoare eticheta UE pentru anvelope: afla tot ce trebuie să ştii despre noua regulă

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

cornel jurja
2.06.2015, 08:29:30

Anvelopele second hand sau mai vechi chiar daca au profilul corespunzator pot sa fie neutilizabile in conditii de siguranta.Cauciucul imbatraneste si pe partile laterale ale anvelopei apar mici crapaturi care in timp se inmultesc si cresc in dimensiune putand genera pierderi de presiune , uneori in mod brusc ( explozii) care invariabil duc la situatii neplacute sau chiar tragice.De aceea cand se cumpara o anveopa second hand trebuie urmarit acest aspect.Profilul , in lipsa cipului respectiv se poate masura cu o moneda de 50 de bani.Se introduce moneda in profil in 4 locuri diametral opuse cu partea cu stelute.Daca stelutele se situeaza la suprafata profilului ( se vad , depasind inaltimea acestuia) anvelopa trebuie schimbata. Cu privire la pastrarea anvelopelor de iarna (vara) dupa ce au fost demontate de pe roti, este recomandat ca acestea sa fie tinute in saci de plastic inchisi etans. Anvelopele se depoziteaza curate si in interiorul lor este bine sa se introduca praf de talc pe care sa se intinda pe toata suprafata interioara.Depozitarea lor se face sprijinite pe banda de rulare si nu culcate. Deasemenea este recomandat ca de la un sezon la altul sa se schimbe anvelopele si nu rotile cu totul. Asta din cauza ca in timp solutia cu care se lipeste anvelopa de janta imbatraneste si este posibil sa piarda presiune. La schimbarea anvelopei se pune adeziv nou, fapt ce oferea siguranta, previne pierderea de presiune si rotirea anvelopei pe janta in caz de franari violente , fapt ce mareste spatiul de franare.Optati totusi pentru anvelope noi si fiti atenti la data fabricatiei inscrisa pe ele. Ca sa nu le cumparati imbatranite gata.

+5 (5 voturi)
IonIon Codreanu
2.06.2015, 16:42:51

Excelent comentariu, Cornele! Îmbătrânirea cauciucurilor este extrem de importantă! Știam asta, dar deși aveau șase ani și 90000 km, Michelinurile mele arătau bine. Doar că începusem să trag de volan stânga pe drum drept. M-am dus să-mi fac o direcție înainte de a pune cauciucuri noi. Mecanicul se uită și-mi spune: schimbați mai întâi cauciucurile. Le aveți foarte vechi și au probleme cu elasticitatea... Așa am făcut. Ei bine, ALTĂ MAȘINĂ! Nici o problemă cu direcția! Vedeți - mi-a spus omul - vă luam banii degeaba! Bine că nu v-a plesnit unul la vreo groapă! Noi nu prea dăm atenție la vechime!

+1 (1 vot)
Mircea Iordan
2.06.2015, 08:48:50

Depinde si de modul de utilizare a masinii, tipul acesteia, si marca de cauciucuri. Eu , de exemplu, cu RENAULT CLIO am folosit numai cauciucuri de iarna de cand a aparut aceasta lege si am parcurs cu doua masini peste 100000 km in aceasta perioada FARA SA AM O SINGURA PANA! Si am inlocuit cauciucurile nu datorita uzurii ci datorita vechimii (peste 5 ani). Daca viteza este limitata si pe autostrada la 130 km/h trebuie sa fii zevzec sa mergi cu 180 si sa te expui la tot felul de accidente ca sa nu mai vorbesc de amenzi. De celelalte sosele nu mai vorbesc..

+2 (2 voturi)
a dante
2.06.2015, 17:20:43

io zic sa le inlocuim la fiecare schimb de ulei. nu de alta, da` sa aiba si gura copiilor dealerilor de anvelope ce sa manance.

0 (4 voturi)
Dan Miclea
2.06.2015, 20:43:17

Cip-urile se lipesc de geam si afiseaza uzura :)

Vezi toate comentariile (6)