Timişoara

articolul anterior articolul urmator

Noi branduri internaţionale vor să intre în România. Cererea pentru suprafeţe mari a crescut

4
6 Jul 2022 11:15:07
Autor: Stefan Both
În 2022 a fost inaugurat FunShop din Timişoara FOTO Ş.Both
În 2022 a fost inaugurat FunShop din Timişoara FOTO Ş.Both

Din punct de vedere al stocului total de spaţii de retail existente, Timişoara se află pe locul doi la nivel naţional, cu 199.200 metri pătraţi.

România este o piaţă atractivă pentru retailerii internaţionali, cu numeroase avantaje, cum ar fi o putere crescută de cumpărare, un procent mai mare de cheltuieli pentru produse de retail (11% în România, ceea ce plasează ţara noastră pe locul doi după Polonia în regiunea Europa Centrală şi de Est), un apetit ridicat pentru branduri noi, forţă de muncă educată şi o rată foarte scăzută a spaţiilor moderne de retail vacante (sub 3%). 

Cu 165.800 metri pătraţi în construcţie, peste 60% din stocul total de retail este dispus în cele mai mari oraşe regionale, iar o parte semnificativă din acesta este dedicat parcurilor de retail. 
 
Suplimentar, 180.000 metri pătraţi sunt planificaţi să fie adăugaţi la stocul modern de retail existent în toată ţara datorită creşterii cererii.
 
Stocul de spaţii moderne de retail va ajunge la aproximativ 4,2 milioane metri pătraţi în 2022, potrivit raportului Romania Retail Destinations 2022, lansat de CBRE România. 
 
„Pe fondul ridicării restricţiilor impuse de pandemie, România a devenit o piaţă foarte atractivă pentru companiile de retail internaţionale, care sunt interesate să închirieze suprafeţe mari, adesea peste 1.500 mp-2.000 mp. Mai mult decât atât, retailerii locali intenţionează să-şi extindă afacerile prin deschiderea de noi magazine în centre comerciale, ceea ce indică un apetit uriaş pentru închirierea de spaţii de retail”, a spus Carmen Ravon, de la CBRE România, liderul pieţei de consultanţă imobiliară.
 
Din punct de vedere al stocului total de spaţii de retail existente, Timişoara se află pe locul doi la nivel naţional, cu 199.200 metri pătraţi. În ceea ce priveşte spaţiul de retail în construcţie, Timişoara se află pe locul trei.
 
Totodată, în ceea ce priveşte oraşele cu cea mai mare suprafaţă a centrelor comerciale, Timişoara, cu 170.000 metri pătraţi, se află pe locul trei, urmată de Cluj-Napoca (peste 123.000 metri pătraţi) şi Constanţa (118.000 metri pătraţi).

Foto Ş.Both
 
„România se situează pe locul cinci în ceea ce priveşte densitatea spaţiilor de retailul modern în Europa Centrală şi de Est, cu 205 metri pătraţi la 1.000 de locuitori, după Slovacia, Cehia, Polonia şi Ungaria. Suntem doar la jumătate comparativ cu prima ţară din clasament, ceea ce se traduce printr-un potenţial excelent de creştere apieţei locale de retail, de altfel în următorii doi ani densitatea medie de retail a ţării este de aşteptat să crească cu un minim de 25%”, a explicat Daniela Gavril, de la CBRE Romania.
 
Nu este deloc întâmplător faptul că 14 branduri noi importante, cum ar fi Primark, JD Sports, Foot Locker, Tedi, Bath & Body Works, Cyberjump sau Poke House au intrat pe piaţa românească în acest an.
 
„Retailerii internaţionali sunt atraşi de oportunitatea intrării pe piaţa locală, considerând România o piaţă de încredere. Dacă în timpul pandemiei formatele de tip parc de retail au înregistrat cifre de afaceri foarte bune, observăm acummarile centre comerciale înregistrând cifre de trafic şi vânzări în creştere, cu o valoare a coşului de cumpărături chiar mai mare decât cea din perioada similară de dinainte de pandemie, deoarece clienţii au regăsit interesul faţă de experienţa cumpărăturilor. Hipermarketurile îşi reduc suprafeţele, parcurile de retail sunt principalele dezvoltări ale anului, dar mall-urile sunt cele mai avantajate modele de business în prezent. În următorii ani, modelul de business al hipermarketului se va reinventa – procesul de optimizare a suprafeţei va continua, iar zona nealimentară va fi înlocuită cu o zonă de alimente proaspete. Mai mult, în formatele de tip mall, suprafaţa hipermarketurilor va fi redusă cu o medie de 5.000 metri pătraţi, iar zona obţinută va găzdui noi magazine”, a mai spus Carmen Ravon.

Vă mai recomandăm să citiţi:
 
Cum au transformat polonezii o zonă industrială în spaţiu de shopping şi de socializare în Timişoara VIDEO FOTO
 
FOTO A fost inaugurat Iulius Town Timişoara, investiţie totală în valoare de 442 de milioane de euro

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

SifonarSIE Turnatorul
6.07.2022, 13:40:33

Romania piata de desfacere

0 (4 voturi)
Ionel Marcu
7.07.2022, 09:03:25

Ce naiba mai e și asta „parc de retail”? Că Google, DEX și DN sunt depășite și încă n-au aflat, ca mine! Prin ce diferă de un supermarchet?

Ionel Marcu
7.07.2022, 09:08:44

Am fost săptămâna trecută la Mall, că mi-a expirat permisul auto. Câteva persoane la coadă la Permise, în rest pustii magazinele alea de sticlă sau fără sticlă. Era ora 12, poate după ora 17 o fi mai multă lume. Chiar e nevoie de altele în plus?

+1 (1 vot)
Flogea Aurelu
7.07.2022, 13:33:53

Cum bre, parca rumanu nu avea bani. Ca Romania nu e nicio tara, fara industrie, cu agricultura la pamant, oficial cu o populatie saraca, dar cu creste f mare economica si sector de retail in floare, bubuind. Mult la negru.

Modifică Setările