O florărie deţinută de o firmă a Primăriei Timişoara, închisă de Antifraudă pentru un plus în casă de 237 de lei, a fost salvată de la închidere de judecători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tribunalul Timiş a emis sentinţa finală într-un dosar în care societatea Primăriei Timişoara, Horticultura SA, a contestat în instanţă un proces verbal al inspectorilor Antifraudă prin care un magazin al societăţii publice din centrul Timişoarei a fost închis în urma unui control efectuat în preajma zilei de 8 martie 2014.

Acţiunile Antifraudă din luna martie, în urma cărora mai multe magazine au fost închise, au declanşat o dezbatere naţională, principalele reacţii venind din cauza noilor prevederi legislative care prevăd că măsura de închidere a unui magazin de către Antifraudă nu mai pote fi suspendată odată cu deschiderea unei acţiuni în instanţă. Practic, inspectorii ANAF au realizat controale şi înainte de luna martie a acestui an, dar reacţiile nu au fost atât de vehemente pentru că măsura închiderii unui magazin era suspendată odată cu contestarea procesului verbal de contravenţie în instanţă.

Este şi cazul Horticulturii, societate a Primăriei Timişoara care deţine mai multe florării în Timişoara. Una dintre ele este în punctul zero al oraşului, în Piaţa Victoriei, lângă fântâna cu peşti. În luna martie a anului trecut, cu 2 zile înainte de Ziua Femeii, florăria a fost supusă unui control în urma căruia inspectorii Antifraudă au găsit în casă un plus de 237 de lei. Pentru contravenţia constatată, inspectorii ANAF au dispus confiscarea sumei de 237 de lei, o amendă 8.000 de lei şi suspendarea activităţii pentru o perioadă de trei luni.  

Sancţiunea a fost contestată în instanţă, iar pe perioada procesului măsurile dispuse de Antifraudă au fost suspendate. În cadrul procesului, judecat în primă instanţă la Judecătoria Timişoara, reprezentanţii Horticultura au arătat că din suma de 237 de lei găsită în plus la control ANAF, 150 de lei reprezentau avansul dat de o doamnă care voia să cumpere flori în valoare de 300 de lei, dar aştepta un răspuns din partea firmei la care lucra.

Concret, Horticultura s-a apărat în instanţă, susţinând că în ziua controlului, gestionara florăriei a fost contactată de o doamnă interesată să cumpere mai multe flori cu ocazia zilei de 8 martie. Şi-a ales 10 ghivece de flori şi a lăsat un avans de 150 de lei, spunându-i vânzătoarei să nu emită bon pentru că aşteaptă acceptul firmei pentru a cumpăra produsele, urmând ca în cazul unui răspuns pozitiv să achite şi diferenţa. Potrivit Horticultura, aşa s-a şi întâmplat, câteva ore mai târziu, un domn venind să achite diferenţa de 150 de lei şi să ia florile puse la o parte. Astfel, susţin cei de la Horticultura, după realizarea tranzacţiei finale, încheiate după controlul inspectorilor ANAF, vânzătoarea a emis bon pentru suma de 300 de lei.

A rămas astfel un plus de 87 de lei, pe care reprezentanţii Horticultura l-au justificat prin faptul că banii au fost încasaţi chiar în momentul în care inspectorii au intrat în magazin, iar vânzătoarea nu a mai apucat să bată bonul. „În perioadele de activitate sporită, cum este cazul la 8 martie, produsele se expun pentru vânzare şi în faţa magazinului, iar la momentul controlului, una dintre vânzătoare se afla în faţa magazinului şi discuta cu o clientă care dorea să cumpere două aranjamente florale. După ce a ales produsele, clienta a plătit suma de 87 de lei precizând că se grăbeşte şi nu mai aşteaptă bonul. Ulterior, gestionara a intrat în magazin cu împreună cu inspectorii cărora iniţial nu le cunoştea calitatea, a pus pe masă suma de 87 de lei, dar nu a mai fost lăsată să marcheze în casă şi să emită bon fiscal”, au arătat reprezentanţii Horticultura în proces.

Prima fază a procesului s-a judecat la Judecătoria Timişoara, iar în cadrul procesului ANAF-ul le-a cerut judecătorilor să respingă apărarea Horticuluturii pentru că şi în cazul avansului de 150 de lei, era obligatorie emiterea bonului fiscal, iar în cazul sumei de 87 de lei, inspectorii Antifraudă nu au sesizat ca în momentul în care au ajuns în faţa magazinului să aibă loc vreo vânzare pentru care vânzătoarea să nu apuce să emită bon.

Magistraţii care au judecat în primă instanţă procesul prin care Horticultura contesta sancţiunea aplicată de Antifraudă au respins cererea societăţii, arătând că firma nu a putut dovedi contrariul celor reţinute de Antifraudă. În apelul judecat de Tribunalul Timiş, judecătorii au modificat sentinţa şi au salvat florăria de la închidere, anulând sancţiunea care prevede suspendarea activităţii pentru o perioadă de trei luni. Totodată, judecătorii au redus amenda de la 8.000 de lei la 3.500. Hotărârea este definitivă. Motivarea deciziei emise de Tribunalul Timiş nu a fost încă redactată, sentinţa fiind pronunţată recent. 

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite