Timişoara

articolul anterior articolul urmator

Proiect de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad. Trenul va circula cu 160 de km/h

5
20 Oct 2020 14:47:56
Autor: Stefan Both
Lucrări pe tronsonul Gurasada-Seimeria FOTO D.Guţă
Lucrări pe tronsonul Gurasada-Seimeria FOTO D.Guţă

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 kilometri pe oră.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, a anunţat că a fost lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a căii ferate pe secţiunile Timişoara Est - Ronaţ Triaj Gr. D (lotul 3) şi Ronaţ Triaj Gr. D - Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad", parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructura Mare - POIM.
 
Valoarea financiară totală estimată a celor doua contracte ale Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA este de peste 3,9 miliarde de lei (fără TVA), din care aproape 1,44 miliarde de lei (fără TVA), pentru lotul 3, respectiv 2,47 miliarde de lei (fără TVA) pentru lotul 4 - sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Operaţional Infrastructura Mare - POIM.
 
Ministrul Bode a menţionat că pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. 
 
Durata de implementare a proiectului este de 102 luni, din care: şase luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni. 
 
Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 kilometri pe oră. 
 
Vă mai recomandăm:

VIDEO Noua magistrală feroviară din vestul României. De ce stârneşte controverse proiectul început de 3 ani

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Mihai Popescu
20.10.2020, 15:13:51

Poate in anul 2100 va circula trenul.

+1 (1 vot)
Ionel Marcu
20.10.2020, 17:05:27

Da, la termenele promise de politicieni e bine să mai pui un „0”.

Ionel Marcu
20.10.2020, 17:08:05

Trebuie modernizat neapărat traseul, mai ales că împing și americanii lucrurile înainte, traseul fiind inclus în viitoarea legătură feroviară și rutieră dintre Gdansk și Salonic.

a4a4a4
20.10.2020, 16:05:07

E qvazi teren plan pana la Caransebes art rebui urgent de facut modernizat. s-ar dezvolta Carasul Severin ca lumea s-ar conecta la lumea buna...........le doresc succes dar ...cand ma gandesc ca podul de peste LUGOJ a durat 40 de ani panala terminarealui imi vin fiori......

+1 (1 vot)
Mariustm
25.10.2020, 23:18:38

Consider o nebuloasa, in lotul 3; tronsonul gara de est - gara de nord Timisoara care trece prin mijlocul orasului si este de mult in studiu -- in urbe - de a fi deviat! (Aradul deja a gasit solutie de deviere prin Vladimirescu!) In tm nu se va face degraba! Macar sa renoveze Gara Mare! (PS "nis da miru lumi" cu ea)

Modifică Setările